vreemde eerste menstruatie na bevalling

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mamatje77, Mar 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    #1 mamatje77, Mar 20, 2012
    Last edited: Mar 20, 2012
    Hallo,
    Een half jaar geleden ben ik bevallen met een ks. Daarna met cerazette begonnen omdat ik bv gaf. In het begin vloeide ik heel licht voor ong 3 weken lang, daarna bleef me ongesteldheid weg met deze pil. Deze heb ik 3 maanden geslikt. Omdat ik gestopt was met bv gegeven, produktie liep snel achteruit. Daarna gelijk overgestapt naar microgynon 30. In die maand extra voorbehoedsmiddel gebruikt.
    Na de eerste strip nog een strip doorgeslikt en nu kreeg ik me eerste vloeien....tenminste je kunt het niet eens vloeien noemen...wat bruinige afscheiding en 1 keer een lichtroze sliertje...afgelopen zondagavond was het begonnen en nu heb ik al helemaal niets meer. Normaal gesproken heb ik heftige menstruaties en bijna een week lang met verl rugpijn en buikkrampen. Nu helemaal niets...nu heb ik ook veel tekenen wat weer op een zwangerschap lijkt...zou ik zwanger zijn geworden door de pil heen? Tijdens het slikken van de cerazette ben ik voor ern kleine operatie onder gehele narcose geweest...kan de pil minder betrouwbaar zijn geweest?? Had het nog nagevraagd in het zkh...maar hun zeiden dat het niet minder betrouwbaar werd....

Alvast bedankt

2. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Hmmm nu lijkt het inene door te breken...hoop niet dat me menstruatie elke keer zo gaat....

3. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Nou dacht vanmorgen dus dat het op gang kwam....weer verder alleen bruin...dus me vraag blijft staan....zou ik zwanger kunnen zijn??

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

de kans dat je zwanger bent is bijna uitgesloten als je netjes de pil hebt geslikt. Hij wordt niet minder betrouwbaar door de narcose. De microgynon is een stuk zwaarder dan de cerazette, dus het kan best zijn dat je bij deze pil weinig tot geen bloed verliest. Als je het niet vertrouwt of het onprettig vindt, bespreek dan met je huisarts of dit de meest ideale pil is voor jou.

Mirjam

5. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Hoi mirjam,
    Bedankt voor je antwoord. Ik gebruikte voor hrt zwanger worden altijd de microgynon en dan waren me bloedingen juist zwaar en langdurig...vandaar dat ik het nu zo vreemd is...
    Maar kan je menstruatie en weer het pil gebruik na een zwangerschap juist veranderen?

Groetjes mamatje

Share This Page