Zwangerschapsvitamines

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beebje082011, 29 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Hallo dames :)

Ik slik al vanaf een aantal weken vóórdat ik wist dat ik zwanger was, Kruidvat foliumzuur+D.

Nu adviseert onze vk ook calcium 1000mg erbij te nemen, dus eigenlijk calcium, vit D en foliumzuur minimaal.

Omdat ik moeite heb met het afslikken van grote pillen had ik de kauwtabletten van Davitamon, calcium+D in gedachte. Als ik dan het foliumzuur+D los erbij zou nemen, zou het dan niet teveel vitamine D zijn? Ik neem dan 2 x 200% in.

Of weten jullie misschien welke multivitamine zowel 1000mg calcium, foliumzuur, D en evt nog andere waardevolle vitamines bevat, maar die wel plat genoeg is om makkelijk af te slikken?
    Er zijn bijna geen kauwtabletten te vinden die een beetje betaalbaar zijn.

Ik weet even niet welke combinatie ik moet nemen...

2. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Ik zou gaan voor een multivitamine voor tijdens de zwangerschap, zit je altijd goed:).
    De compleet mama van Davitamon is best een platte ronde tablet, in verhouding met de grote capsules van Lucovitaal die ik zelf heb dan. Maar die tabletten kan je ook makkelijk in 2 breken denk ik.

Je kan altijd gewoon bij etos binnen lopen en daar om advies vragen, helpen ze je altijd fijn:).

Fijne zwangerschap!

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Zwangerschapsvitamine pakken, want vit. A moet geloof ik weer lager zijn.

Die mama van Davitamon heb ik hier ook, die zijn prima weg te werken. Maar kruidvat valt ook wel mee qua maat.

Pak je voor de aanvulling vit.D gewoon die druppels voor kinderen (zon in een potje ofzo) de water opgeloste is t makkelijkst. Doe je gewoon op een theelepel.

Hooguit dat je dan nog een calcium tabletje moet hebben, mogelijk vindt je die ook nog in t kinderschap als kauwbaar.

4. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Calcium extra slikken is inderdaad nieuwste advies om preeclampsie kans te verlagen. In bijna alle calcium supplementen zit vitamine D. Wat wel kan is calciumpoeder (puur calciumcarbonaat). Daar zit geen vitamine d door en is als poeder op te lossen in een lepel yoghurt.

5. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Ik heb ook moeite met tabletten slikken. Stomme is als ik het inneem net een hap eten gaat het wel goed

Deel Deze Pagina