Hoi, ik heb een klein vraagje! Verandert er nog iets qua hoeveelheden in het voedingsschema van 9 naar 10 maanden? M'n zoontje is nu bijna 10 maanden en krijgt het volgende: Rond 08:00 borstvoeding in ons bed Vlak daarna aan tafel een klein beetje pap Rond 09:30 wat fruit en water Rond 12:30 200 cc melk en een boterham of pap Rond 14:30 tussendoortje (fruit, koekje, rijstwafeltje, yoghurt oid) en water of thee Rond 17:30 avond eten zon 200 gram Rond 19:30 borstvoeding Het avond eten hoeveel hoort dat ongeveer te zijn? Heb soms t idee dat ie wel meer kan eten maar weet niet precies wat ongeveer de juiste hoeveelheid is. Klopt het schema verder en verandert hier nog wat in de komende tijd?
Hallo, Wat een mooie dagmenu heb je voor je zoontje! Je hoeft hier de komende maanden niets meer aan aan te passen. Totdat hij 1 jaar wordt, is dit een passend dagmenu. Voor kindjes van 6 tot 12 maanden adviseren we maximaal 200 gram warm eten per dag. Je kunt hiervoor een Olvarit maaltijd gebruiken, of zelf de maaltijd bereiden. Kies dan voor ongeveer 100 gram groente, 50 gram aardappelen/rijst/pasta en een klein stukje vlees/vis/vleesvervanger. Heeft je zoontje nog honger na het eten, dan kun je hem een toetje geven van maximaal 100ml. Eventueel kan wat extra drinken tijdens de warme maaltijd je zoontje ook wat extra verzadigen. Groetjes Leonie Nutricia voor jou
Bedankt voor je reactie!! Vanaf wanneer is het ongeveer de 'bedoeling' kleintjes zelf te laten eten? En hoe begin je daarmee? Ik geef hem momenteel nog grof gepureerd van de lepel.
Lastig om een exacte leeftijd aan te geven, ieder kindje is anders . Geef hem gerust een keer een lepel en laat het hem zelf eens proberen een paar hapjes te eten. Schrik niet als dit eerst nog in zijn haar of op de grond beland. De meeste kindjes gaan vanaf de leeftijd van 1 jaar zelfstandig eten maar dit kan ook eerder of later zijn. Groetjes Ginger Nutricia voor jou
Okee, dankjewel voor je antwoord! Geld het trouwens ook voor de melk voedingen dat deze hetzelfde blijven tot 1 jaar? Of wanneer verandert dit qua hoeveelheid? Ik geef nu dus twee keer per dag borstvoeding en 1 x 200cc kunst, maar ik vraag me eigenlijk af of de bv nog wel voldoende is want dat is voor mijn gevoel nog maar weinig nu ik nog zo weinig geef 😀
Hallo, Tot de leeftijd van 1 jaar is het belangrijk om 500 ml borst- of flesvoeding aan te bieden. Door dit te verdelen over twee keer borstvoeding en één fles van 200 ml flesvoeding zorg je ervoor dat je kindje voldoende melk drinkt. Vanaf 12 maanden is 300 ml borst- of flesvoeding voldoende. Dus ga gerust zo door! Groetjes Ginger - Nutricia voor jou
Dankje, dan ga ik zo verder Ik wilde graag nog jullie mening weten over het volgende .. Wanneer mijn zoontje wat later wakker wordt in de ochtend (rond half 9 of soms zelf 9 uur), dan doet hij 1 middagdutje van ongeveer 12:00-15:00.. Het punt is dat hij dan te moe is voor zijn slaapje om te lunchen. De fles gaat er wel in maar broodje eten heeft hij dan geen zin meer in en wordt jengelig. Moet ik dit dan bijv al om 11:15 geven oid..? Want brood heeft hij natuurlijk wel nodig.. En meestal geef ik hem sochtends nu ook alleen maar bv want hij lijkt daar wel genoeg aan te hebben en krijgt een uurtje of anderhalf uur later ook alweer fruit. Moet hij Perse brood of pap naast de bv hebben als ontbijt?
Goedenavond, Dankjewel voor je berichtje. Enkel borstvoeding in de ochtend is voldoende voor je kleine. Brood of pap vormen wel een belangrijk onderdeel van het dagmenu. Wat je ook kunt doen is het fruithapje verplaatsen naar de middag, na zijn middagslaapje. Mogelijk staat hij zo ook iets meer open voor zijn boterham of de pap tijdens de lunch en kun je dit mooi inpassen in zijn dagmenu. Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jou
Dankjewel! Is het dan prima als ik het bijv als volgt doe: 08:30 bv 10:00 klein tussendoortje (fruit/koekje oid?) 11:15 pap of brood met melk (als lunch) 12:00 slapen 15:00 tussendoortje fruit 17:00 avond eten