Zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door InesTaina, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Hallo iedereen

Met 35weken heb ik de groei echo gehad en daar bleek ons manneke bij alles behalve 1meting 4 weken voor te liggen,
    Gister ben ik bij de verloskundige geweest en die wilde mij toch even laten testen, nu heb ik net de uitslag gekregen en het blijkt dat ik het dus heb, a.s dinsdag moet ik voor onderzoeken naar de gynacoloog en dan hoor ik verder, mijn waardes waren 4,2 voor het drankje en 7.9 na het drankje k zat net op het randje.

Ik wist dat het bestond maar ik dacht dat je als je zoiets kreeg dat altijd veel eerder al had en niet pas zo op het einde van de zwangerschap, want bij alle echos lag hij precies goed

Komt dat vaker voor zo op het einde? Ik heb verder ook echt geen idee wat ik wel of niet mag/kan, het enige wat de verloskundige zei is geen koek snoep taart en cake..

Heeft dit ook invloed op de bevalling? Bijvoorbeeld dat hij eerder wordt gehaald ofzo?

2. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Niemand hier ervaring mee?

3. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    Hey meis,

Wat vervelend dat dat nog zo voor het einde geconstateerd word.. Ik heb er geen ervaring mee maar wil mijzelf er wel op laten testen omdat ik onverzadigbaar ben met drinken..
    Heel de dag door dorst en lijkt niet te stoppen.. Heb jjj dat ook?

Ik heb geen idee of ze je eerder zullen inleiden oid.. Volgens mij kan je gewoon je zwangerschap uitdragen..

4. kili

kili Niet meer actief

Hoi,

Ik heb ook zwangerschapsdiabetes. Het kan zijn dat je eerder wordt ingeleid. ( rond de 38 weken)
    Ik ben bij een dietiste geweest, en die heeft me veel adviezen gegeven. Het valt wel mee hoor wat je wel en niet mag.
    In dingen zoals snoep ed. zitten veel koolhydraten en dat zijn snelle suikers. Dus minder goed voor je. Ik moet nu 6 keer per dag eten ipv 3 keer. Dat is beter voor de waardes. Ik eet echt nog wel eens een gebakje oid. Maar moet er rekening mee houden. Gewoon aan je verloskundige dingen gaan vragen. De begeleiden je natuurlijk. Succes !

5. rums

rums Niet meer actief

De diagnose kan inderdaad eerder gesteld worden. Maar vrouwen die niet vallen onder de risicogroep worden niet getest.

Als je insuline afhankelijk wordt/bent dan wordt je inderdaad ingeleid.

Maar omdat je kindje voor loopt op groei weet ik niet wat de procedure is. Of je nou wel of niet insuline afhankelijk bent.

6. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Bij mij hetzelfde verhaal als bij jou ts. Ook een zeer lage verhoogde waarde.

Maar de gyn heeft nu 2x onze kleine man na gemeten en nu blijkt dst de eerste meeting fout was. Onze knul is zelfs kleiner dan gemiddeld! De diabetes vpk wil nog steeds hebben dat ik me prik. Mijn waardes zijn perfect. Nu hoef ik in overleg met de gyn nog maar 1x per week te prikken.

Ik liep al bij de gyn voor een medische indicatie.

7. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

16 okt 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het gehad en moest daarvoor insuline spuiten ik zag daar erg tegenop maar was er uiteindelijk blij mee omdat ik niet zo'n streng dieet nodig had.
    Uiteindelijk ben ik tijdens mijn zwangerschap nog een flink wat kilo's verloren :) omdat je toch moet oppassen wat je eet.

Laat je niet te bang maken door de gyn. In het begin van mijn diabetes lag onze zoon ook voor op de groei en de gyn zei dat het een grote baby zou worden maar dat was hij helemaal niet.
    Voor iedereen is het uiteraard anders maar ik zou je er niet te druk om maken en vooral genieten van je zwangerschap.

8. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Bedankt voor de reacties,ik wacht het onderzoek van dinsdag maar even af en hoop dan wat meer duidelijkheid te hebben!

9. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb ook zwangerschapsdiabetes sinds ik 32 weken ben. Dus net als jij ook aan de late kant. Mijn waardes waren iets hoger, nuchter 5,2 en 5,6, en twee uur na dat drankje 8,5.
    A.s maandag moet ik naar de diëtiste en 10 juli weer voor een groei echo, mijn ukkie ligt namelijk 2 weken achter op de groei terwijl ik "diabeet" ben.

Deel Deze Pagina