kraamhulp en creche

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toerist18, 13 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    ik kreeg in de 5e week vd dokter al papieren mee voor de kraamzorg,
    maar welke week moet je je opgeven?
    Ik wou zelf wachten tot +- 12 weken, als ik zeker weet dat alles ok is,
    wil nl iemand die ik ken vragen, dus misschien moet je dat er dan speciaal bij vermelden?

    en de creche dan?dat wou ik ook rond die tijd doen,of is dat te laat?

    en als ik toch met vragen bezig ben....
    wanneer hebben jullie je opgegeven voor zwangerschapsgym? :D
     
  2. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Wat betreft kraamzorg, volgens mij moet je dit aangevraagd hebben voor de 4e maand ( als ik het me goed herinner ). In ieder geval hartstikke vroeg. En wat betreft de creche, mijn ervaring is dat er toch nog veel wachtlijsten zijn, op tijd aanmelden is dus zeker een aanrader!

    Het voelde best raar om hier al zo vroeg mee bezig te zijn. Je weet amper dat je zwanger bent en je moet je al met dit soort dingen gaan bezighouden. Maar goed, je gaat er vanuit dat het allemaal goed gaat en achteraf is het wel lekker dat het nu allemaal geregelt is.

    Wat betreft gym o.i.d., ik denk dat dat verschilt. Ik zelf wilde met 18 weken starten met zwangerschapsyoga, heb gebelt en diezelfde week kon ik nog starten. Maar hoor ook wel eens dat er wachtlijsten zijn. Gewoon eens informeren bij jou in de buurt zou ik zo zeggen!

    Succes!
     
  3. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    kraamzorg hadden wij ook al met 8 weken aangevraagd...moet tegenwoordig zo vroeg... creche hebben wij niet, want voorlopig zit ik thuis, maar als ik werk heb is mijn man thuis.... hij is bakker, dus overdag thuis....en zwangerschapsgym heb ik niet gedaan. maar volgens mij kan je instappen wanneer je wilt... alleen dat weet ik niet zeker
     
  4. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Alles is hier ook al rond voor de kraamzorg. De verloskundige zei ook meteen de eerste keer dat ik het moest gaan regelen. Ik heb vanalles al in huis, het boekje waarin alles word opgeschreven en andere papieren. Het kraampakket moet ik alleen nog ontvangen maar dat krijg je in de 7e maand geloof ik.......
     
  5. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    klopt mouscha die krijg je met 7 mnd
    en de kraam moet je idd betijds regelen met een mnd of 3 , 4
    ook je kraam pakket aanvragen niet vergeten hoor
    (was wel vergeten oefffffffffff :) ) maar gelukkig kon het nog optijd geregeld worden en heb hem dan nu ook binnen :)
    creche weet ik niet maar je hoort idd elle langen wachtlijsten dus zou ik ook niet te lang mee wachten

    gr debbie
     
  6. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    moet je dat kraampakket zelf aanvragen? dat zit toch gewoon bij de verzekering? daar heb ik vermeld dat ik zwanger ben en zo, dus dat gaat dan toch vanzelf? :rolleyes:
     
  7. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Van alles heb ik aangevraagd rond de 3e maand. Dan heb je meer zekerheid.
     
  8. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb mijn kraamzorg online aangevraagd na de echo met 11 weken... Creche hebben wij voorlopig niet nodig aangezien ik huisvrouw ben. En de gym heb ik me voor ingeschreven met 18 weken, en met 24 weken kreeg ik bericht dat de lessen begonnen...
     
  9. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik heb ook direct on line de kraamhulp aangevraagd,ook met 8 weekjes ofzo al, en creche heb ik niet nodig, maar ik denk wel zsm doordat er vrij lange wachtlijsten zijn (althans dat hoor ik om me heen) en zwangerschapsgym is niet aan mij besteed!
    Succes ermee!
     
  10. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Volgens mij zit dat gewoon bij de verzekering, ik krijg deze in ieder geval vanzelf toegestuurd!
     
  11. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ook ik kreeg het kraampakket thuisgestuurd.... erg lachen trouwens wat er allemaal inzit
     
  12. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    ja hoor, ik ontving het pakket ook vanzelf thuis.
     

Deel Deze Pagina