Sinds deze week ben k echt alles kwijt of vergeetachtig! Echt irri. En dan gaat het echt om de kleinste dingetjes! Hoort dat bij de zwangerschap?
ja dat hoort erbij. zwangerschapsdementie noemen ze het ook wel. ik heb er beide keren ook erg last van gehad.
Dat hoort een beetje erbij als zwangerschapskwaaltje. Ik heb het dit keer ook echt erg. Ik heb nu een agenda gekocht om dingen in te schrijven die ik niet vergeten mag (van afspraken tot wat wanneer gebeurt is). Om even een voorbeeld te geven: Gisteren moest ik met mijn man naar de KNO arts,ik had de afspraak gemaakt en de tijd enzo netjes in de agenda geschreven. Ik heb geloof ik wel 5 x gevraagt aan mijn man hoelaat we er ookal weer moesten zijn en dan ook nog een aantal keren stiekem de agenda gecheckt omdat mijn man het opviel dat ik het zo vaak moest vragen Nog een voorbeeldje; Ik heb een bril die ik echt nodig heb anders zie ik echt slecht. Ik had hem 2 dagen geleden afgedaan omdat er wat in mijn oog zat en dat waste ik bij de keuken er even uit dus legde ik mijn bril op de magnetron achter me neer. Denk je dat ik nog wist waar dat ding was toen ik klaar was? Nee dus ,heb hem vandaag (na 2 dagen zoeken) pas weer terug gevonden
@Done; O valt best mee hoor! Bij mij zou die IN de magnetron hebben gelegen... Hier ook last van vergeetachtigheid, en eigenlijk is dat tussen de zwangerschappen door ook nooit helemaal overgegaan. Wat gelukkig wel beperkt blijft tot de zwangerschappen is de vage acties, zoals bijvoorbeeld lege flessen in de koelkast, lege verpakkingen in de bestekla ipv prullenbak enzovoort. Je bril in de magnetron had daar prima tussen gepast! Deze zwangerschap heb ik volgens mij nog niks echt raars gedaan, maar goed dat kan nog komen!
haha, deze ochtend moest k lachen, was de pastapot kwijt. Ik zoeken, kon m nergens vinden. Vroeg aan mn man of hij wist waar die was. Hij ging helpen. Hij vond hem in de badkamer!!!!
Ik ben nu 38 weken en ik merk dat ik helemaal niks meer onthoud. Mijn hoofd is alleen maar bezig met mijn buik en daar heb ik niks over te zeggen
inderdaad, wilde ik al typen... het gaat nooit meer helemaal over... net als de "gevoeligheid".... die gaat ook nooit meer geheel weg... heb hier al vanalles neergezet, kwijt geraakt, vergeten.... en als iemand tegen me praat is het niet eens "ene oor in, andere oor uit".... het komt gewoon helemaal niet binnen... of ik geef vertraagd antwoord.... na 3 minuten, uhhh schat, zei je wat? Nu had ik met mn tweede zwangerschap wel het toppunt, toen ik (letterlijk dus) mn vuile was stond op te hangen... ipv de schone... hahahahahaha
ik heb het ook!! ik zit in de auto en bedenk me onderweg tot wel 5 keer toe: waar ga ik ook alweer heen???? ben ik wel goed aan het rijden? ik ben deze week onderweg ook een keer gestopt. kan je echt niet meer vertellen waar... ben het gewoon kwijt. ohja, en zinnen afmaken is ook heel erg............... uhm... waar hebben we het ook alweer over?
Wat heerlijk toch altijd om te lezen dat je niet de enige bent die haar zinnen niet afgemaakt krijgt, die in de supermarkt rond loopt te dwalen en geen idee heeft wat ze moet kopen, die sleutels/tassen/kledingstukken kwijtraakt, domweg omdat je vergeet waar je ze gelaten hebt.... Nu naar het einde van de zwangerschap toe wordt het trouwens nog erger... Ach, ik kan er zelf best om lachen
Haha, heel herkenbaar! Ik heb laatst de theedoek in de vuilnisbak gegooid ipv in de mand bij de wasmachine. Flessen drinken in de kast zetten waar de glazen horen te staan ben ik ook erg goed in. Ergens in het huis naar toe lopen en onderweg denken, wat ging ik ook alweer doen? Net 8 weekjes zwanger, dus kan nog wel heel veel van dit soort acties verwachten
Het kan altijd nog erger! Ik heb van iemand gehoord die naar de supermarkt ging. Hele kar vol met boodschappen geladen, afgerekend en naar de auto. Sleutels kwijt!!! Kwam ze bij de auto, bleken de sleutels nog in het contact te zitten, de auto was zelf niet afgezet, deuren allemaal open en muziek keihard aan. En diezelfde week was ze met haar hond gaan lopen, naar binnen gegaan en na een tijdje haar hond aan het zoeken. Deze bleek nog buiten te staan..... Het klinkt echt ongeloofwaardig, maar zo zie je maar wat zwangerschap met je doet!!!
Heel herkenbaar. Heb zelf de was uit de droger weer in wasmachine gedaan en opnieuw gedraaid. Had het pas door toen ik het weer uit de wasmachine haalde en bedacht dat die was toch echt al in de droger had gezeten.
ik heb daar dus ook echt last van, het ene oor in en het andere er weer uit.. en laatst was ik mijn telefoon 5x achter elkaar kwijt op een verjaardag waarvan hij 1x in een fruitschaal lag en 1x in een kast... duss. hahaha ik vind het wel erg vervelend dat ik soms midden in een zin niet meer weet waar ik het over heb, ik werk als preventie assistente (soort mondhygiëniste) en dan wil ik iemand iets belangrijks duidelijk maken maar vergeet ik de helft of zit ik soms echt uuhm, ja uhhm.. heel onprofessioneel!
Ja heel erg gehad bij mijn vorige zwangerschap. Tijdens de zwangerschap was het nog wel grappig. Maar toen ik eenmaal bevallen was en weer aan het werk ging werd het minder grappig. Ik maakte echt zware fouten en wist dingen simpelweg niet meer. Maar vooral die vele fouten waren schandalig... En ik stond erbij en keek ernaar want was me totaal niet bewust van het feit dat er zoveel fout ging. Had vaak situaties dat ik dacht achteraf...neeee heb ik dat gedaan??? Heb dit ook echt terug gezien in mijn beoordeling. Ben nog steeds niet op het oude niveau van vroeger en merk thuis ook dat ik nog weleens lege cola flessen in de vriezer leg ofzo, en nu weer zwanger van de tweede Tja ach...
Hele goede tip is extra visolie nemen. Je beebje onttrekt dit van jou en jij gaat hiervan een tekort krijgen. Visolie zorgt voor geheugen en andere hersenfuncties (concentratie en denkvermogen) en omdat de beeb dit pakt kan het zijn dat jij wat tekort gaat komen en dus sneller dingen gaat vergeten. Ik ben met nog 2 andere vriendinnen zwanger en 2 van ons (incl ik) nemen die extra visolie. Degene die dit niet neemt heeft ontzettend last van haar geheugen en wij die het wel nemen helemaal niet. Is niet echt wetenschappelijk natuurlijk maar wel frappant dat het toch zo is. En het is wel bewezen dat visolie voor je hersens goed is. Of gewoon zo laten en lekker genieten van alles wat je (selectief) mag vergeten hahahaha.......