Hallo, ik ben momenteel 8 weken zwanger en heb een glucosewaarde van 3,5 mmol/l (nuchter geprikt) Ik ben verder niet bekend met DM (Diabetes Mellitus) In hoeverre is dit voor mij en de foetus schadelijk? Ik heb verschillende klachten zoals veel slapen, de hele dag moe zijn, veel plassen en de hele dag door willen en moeten eten, enorm hongergevoel. En ik voel me de hele dag beroerd (ik dacht eerst dat het door de zwangerschap kwam) Kan iemand mij hiermee helpen? Is er iemand die hier bekend mee is en wat moet ik hier aan doen? Groetjes Daisy
een nuchtere suiker van een niet-diabeet van 3.5 is prachtig en kan geen kwaad voor je kindje. Je kan wel voor jezelf wat liga's bij je hebben een flesje met limonade voorals je een hypo voelt opkomen, dan kun je even wat eten, snelle en lange suiker bij voorkeur. Ik heb hier in de eerste maanden veel last van gehad en stak ook veel tussendoortjes in mijn tas (zat 3 uur per dag in de auto qua reistijd werk) en dan wilde ik wanneer ik me beroerd voelde snel wat eten. Dit kan dus geen kwaad voor je kindje, die haalt anders zijn voedingsstoffen uit jouw reserves, maar denk wel om jezelf dat je natuulrijk niet flauwvalt. Succes LIefs Anita
Hoi Anita, Bedankt voor je reactie! Ik heb het niet helemaal goed gezegd. Ik was namelijk niet nuchter. Om half 8 heb ik een normaal ontbijt gehad, en om half 9 had ik weer enorme honger en heb toen een krentenbol gegeten. Om 9uur heb ik mijn glucosewaarde gemeten. (van 3,5) Ik heb na het posten van mijn bericht contact gehad met de huisarts en die zei ook dat het niet verontrustend is, maar moest het wel in de gaten houden. En eigenlijk wist ik dat wel maar toch...(ik ben extra voorzichtig nu ik zwanger ben) Morgen heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige, ik zal dit ook met haar bespreken. Groetjes Daisy
Hier ook een suikerwaarde van 3.nog wat na het eten... Vk zei dta het prima was. Nuchter was hij ongeveer 2.5
lastig voor jouw maar wel goed hoor! ik heb ook een laag suiker. zorgen dat je elke 2 a3 uur uur iets eet en zorgen dat je altijd wat bij je hebt!