Ervaringen met inschatten duur zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door koekwaus, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koekwaus

koekwaus Actief lid

18 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik heb onderstaande vraag ook aan de verloskundige op dit forum gesteld (nog geen antwoord gehad), maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Gisteren had ik mijn eerste echo. Gelukkig zag het er goed uit! Volgens mijn eigen berekening was ik gisteren 8 weken en 3 dagen. Ik voel mijn eisprong altijd, dus weet zeker dat ik er niet langs zit. Maar volgens de verloskundige is het kindje 8 weken en 5 dagen. Ze gaan hierbij uit van de grootte.

Wie heeft dit nog meer meegemaakt? Is het erg dat het kindje eigenlijk iets groter is?

Alvast dankjewel!

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier klopte het precies. Maar ik zou me geen zorgen maken hoor. Op die termijn is alles nog zo klein, als ze een milimetertje extra gemeten heeft kom je zo al op een langere termijn uit...

3. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Die twee dagen... Dat is echt niks hoor, het is nu nog zo klein om te meten, dan kunnen ze er zo een paar dagen naast zitten. Meestal doen ze de termijnecho rond 12 weken en dan is het betrouwbaarder, maar dan nog is twee dagen niet veel. Ook al weet je bv. Je eisprong, je weet nooit precies wanneer het is ingenesteld....

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Joh zoals gezegd het is een kwestie van meten en het is allemaal nog maar zo ieniemini dat idd een milimeter meer of minder soms al een week verschil geeft.Dus geen stress hierover.

En dan nog: ik wist middels ovutesten exact wanneer mn eisprong was geweest. maar er werd gewoon uitgegaan van Eerste Dag Laatste Menstruatie.... dus was ineens 4 dagen eerder uitgerekend dan volgens mn ei zou kunnen

Deel Deze Pagina