Wat zouden jullie doen ( op visite, alleen, 200 km)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Buitenleven, 10 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Ik zou binnenkort een keer op visite willen bij een familielid dat 200 km verder woont, enkele reis, van bij Zwolle naar Spijkenisse. Met de auto is dat iets meer dan 2 uur, met de trein nog iets langer, ook omdat ik dan nog een halfuur met de metro moet. Zouden jullie dat op 1 dag doen, heen en terug? Als ik met de auto ga, moet ik ook rekening houden met de file. Dus kan hooguit 1,5 a 2 uur op visite blijven. Ik kan ook de avond van te voren een B &b of hotel nemen. Dan kan ik van daaruit smorgens snel op de plaats van bestemming zijn. Normaal zou ik er niet eens over nadenken en gewoon op 1 dag gaan:).
    Ik ben morgen 31 weken zwanger en mijn energieboog is sterk wisselend.
    Wat zouden jullie doen, met auto of trein, overnachting ja of nee?

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ikzelf zou met de auto gaan en gewoon op 1 dag heen en weer rijden..

3. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Auto en heen en weer. Maar als ik me niet goed zou voelen zou ik niet gaan.

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Met de auto heen en weer.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    met de auto. Mijn fam is ook 2 uur rijden en wij gaan ook altijd heen en weer. Zorg meestal dat we er met de lunch zijn en na het avond eten hw.

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Als het nog goed voelt zou ik met de auto gaan, maar bij twijfel zeker met de trein. (mijn moeder is hoogzwanger over de kop geslagen omdat ze een black-out kreeg in de auto, daarom ben ik misschien voorzichtiger). En ik zou zelf een nachtje blijven slapen. Vier uur rijden op deze termijn vind ik erg veel.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met de auto, om een uur of 9 gaan rijden dan ben je er om 11 uur en als het gezellig is kan je na het eten weer weg om 19uur ben je om 21u thuis. Haal je dat? Wij rijden regelmatig die afstand (den helder Hoogvliet) en gaan dan na de lunch rijden en na het avond eten terug.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou voor 1,5 a 2 uur echt dat pokke eind niet rijden. Kun je niet blijven eten en na de file naar huis? De termijn zou me niet tegenhouden om ver te rijden trouwens.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou voor langer dan 1,5/2 uurtjes op visite gaan. En verder inderdaad met de auto. Ik heb een hekel aan treinvertragingen en overstappen gekregen. Het duurt allemaal zo lang en in de auto heb je het tenminste zelf voor het zeggen. Je kunt onderweg stoppen en een luchtje scheppen/plassen/broodje halen en doen wat je zelf wilt, luisteren naar de muziek die je zelf wil horen en bij mij vliegt de tijd dan om.

Het punt is hier alleen dat ik met mijn zwangere buik niet meer zo comfortabel achter het stuur zit, haha. Dus ik zou daarom afhaken op dit moment. Anders was ik wel weer een keertje naar mijn zus gegaan.

10. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf een enorme hekel aan autorijden dus als het even kan ga ik met de trein. Kun je lekker lezen of dutje doen. Vooral fijn als je na zo'n hele dag toch wel moe bent. Ik merk altijd wel dat mijn reactie vermogen wat achteruit gaat als ik heel moe ben.
    Ik zou zelf dan op 1 dag gaan met de trein of met de auto en dan daar slapen.

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik zou op en neer gaan met de auto.
    Ik reed met jou termijn nog 4 x in de week 150 km enkele reis (300 per dag) naar mn werk.
    Als ik moe was etc. stopte ik even, ging wat drinken, beentjes strekken of eten.

12. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ligt er heel erg aan hoe je je voelt. Ik zou normaal gesproken zeggen gewoon op en neer met de auto. Maar ik ben zelf op het moment absoluut niet fit met 31 weken zwanger. Ik ben laatst ergens op bezoek geweest en ben toen blijven slapen, dit was 2,5 uur rijden enkele reis. Durf het op het moment niet aan om alles op 1 dag te doen, terwijl ik daar normaal echt niet van wakker lig en gewend ben om lange afstanden te rijden.

13. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    ga je alleen? of samen?
    wat ben je gewend om te rijden? (is 30 min al lang of rijd je vaker meer dan een uur?)

ik rijdt voor mn werk gem 1x per 2 maanden 250 km enkele reis (ook bij vorige zwangerschap gedaan) en bijna dagelijks meer dan 100 km enkele reis. gaat nu nog prima overdag.

vorige week savonds naar een bruiloft geweest op 220 km afstand toen wel samen met mn man gereden en dat ging prima. je termijn zou je nu nog niet moeten tegenhouden tenzij je echt heel erg moe bent of veel moeite hebt met zitten.

normaal gezien mijn tips neem iemand mee die evt ook kan rijden en stop indien nodig wat vaker om de benen te strekken / drinken / plassen

14. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Ik ga alleen. Ben absoluut geen lange afstanden gewend, rijd meestal rondom Zwolle, naar winkelcentrum, zwembad. Verder eigenlijk zelden. Doe veel per fiets maar naar Spijkenisse lijkt me erg ver.

15. Bones

Bones Actief lid

12 jun 2015
    281
    80
    28
    Wij moeten altijd ver rijden naar onze familie. Gaan dan rond 9 uur weg. Ben je net na de files. En dan savonds na het eten weer terug ben je weer na de files. Kan je gewoon lekker doorrijden

16. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon met de auto! En als je dan van de snelweg af komt, kan je ook nog even lekker rondsnuffelen bij de babydump 😅

17. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je niet regelmatig zo lang gaat rijden, dan zou ik met de trein gaan. Rustiger voor jezelf omdat je gereden wordt, zou sowieso niet voor een uurtje gaan, dat is zo zonde van het gereis.

18. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Met de auto heen en weer.
    Ik rij voor mijn werk elke week minimaal één dag 200 km enkele reis en ik ben nu 34 weken zwanger...gewoon lekker rustig aan tijden en stoppen wanneer je wilt. Makkelijke kleren aan doen en gaan 😊

Deel Deze Pagina