Wanneer ging de misselijkheid over?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Merijn, 13 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ben dus sinds ongeveer 5,5 week zwangerschap echt vreselijk misselijk. Ik heb al in totaal ruim 2 weken thuis gezeten (waarvan 4 in het ziekenhuis door uitdroging) en ik heb echt dagen dat ik absoluut niet op mijn benen kan staan door slapte. Soms gaat het een paar dagen een stuk beter en dan heb ik weer een domper (volgens mij gerelateerd een stress) en geef ik weer een dag alleen maar over.

Nou ja, ik word er behoorlijk moedeloos van en ben ook bang dat het gewoon niet meer over gaat. Over 3,5 week ga ik trouwen met mijn vriend en mijn grootste angst wat dit betreft is dat ik op die dag mij ook zo beroerd voel (laatst met het passen van de trouwjurk kon ik alleen maar steeds bijna van mijn stokje gaan en kon ik dus alleen maar zitten).

Dus om een beetje moed te verzamelen: dames die hier ook last van hebben (in meer of mindere mate), wanneer ging het bij jullie beter/over?

2. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Haii MerleQ,

zelf heb ik de eerste drie maanden veel last gehad van misselijkheid. Bij mij viel de Kerst precies in die periode en daar heb ik dus niet echt van kunnen genieten... BLEEEH!

Bij veel andere vrouwen gaat het na drie maanden wel over. Helaas zijn er ook pechvogels die er langer last van blijven houden, sommigen wel de hele zwangerschap. Er is dus niet echt iets over te zeggen.

Ik hoop echt voor je dat je er snel van af bent en dat je kan genieten van je bruiloft. Alvast gefeliciteerd!

Liefs,

Merijn

3. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Ik was niet zo misselijk zoals jij het beschrijft, maar bij mij was het zo rond de 12e of 13e week over.. Nog niet helemaal topfit, maar niet 'ziek' meer.

Ik hoop dat je je snel wat beter voelt!

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Oeh, het zou vervelend zijn als je tijdens je trouwdag misselijk zou zijn, maar je hebt nog 3,5 week te gaan. Laten we hopen dat het dan over is.

Bij mij is het na een week of 13 geleidelijk minder geworden. En met een week of 17 voelde ik mij weer topfit.

Succes

5. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    nou ik was pas een beetje van de misselijkheid af zo rond de 16e of 17e week

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Anders zou je misschien even de huisarts kunnen bellen voor een middeltje, er is geloof ik wel wat tegen. Als je dan nog misselijk bent op je trouwdag zou je dat kunnen nemen (van te voren wel even uittesten)
    Bij de meeste zwangeren gaat de ergste misselijkheid over rond de 12e/13e week. Succes!

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mja ik slik al emesafene maar de werking daarvan is bij mij niet zo heel sterk jammer genoeg... Ik hoop maar dat ik niet gestresst ben voor het huwelijk maar dat lijkt me eerlijk gezegd nogal sterk ;)

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    bij mij was het met de 12 weken echt over, maar was niet zo ziek hoor! succes ermee

9. Ik zit nu in week 15 en ben af en toe misselijk, maar niet heel erg. Ik moet op tijd iets eten, dan gaat het goed. Gisteren voor het eerst overgegeven eigenlijk en hopelijk ook voor het laatst.
    Ik hoop voor je dat het snel minder wordt.

10. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Bij mij werd het minder met 13 weken maar ben nog geregeld hondsberoerd....
    :confused:

11. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    bij mijn vorige zwangerschap begon het in week 8 (elke dag overgeven) tot aan de persweeen :oops: 39w 6 dagen......
    nu is het begonnen met 7 weken en hopelijk is het einde snel in zicht hahaha ze zeggen dat je tot week 16 en maximaal week 20 misselijk kunt zijn...daarna is je HCG gehalte dusdanig verlaagd dat het over hoort te zijn :rolleyes:
    succes/sterkte ermee ;)
    grtz Ramona

12. Babychica

Babychica Lid

18 mrt 2008
    42
    0
    6
    Bij mij ging het geleidelijk over bij de 13/14 weken.. Nu moet ik nog regelmatig iets eten anders word ik gewoon slap.. maar het gaat echt over! Ik zag het ook niet echt positief in, werd er helemaal gek van.. maar nu kan ik eindelijk weer fatsoenlijk eten!

13. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Bij mij was het ook weg na 14 weken! Ik hoop voor je dat je tijdens je trouwen niet te misselijk bent!

14. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik heb er zo af en toe nog steeds last van, gelukkig is het een stuk minder dan het was, rond week 13/14 werd het minder.

15. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Bij mij ging het rond 14 weken over. Ik heb tussendoor wel voetreflex laten doen, voor dagen die heel belangrijk waren. Op die dagen had ik dan bijna helemaal geen last van de misselijkheid. Misschien is dit voor jou ook een aanrader.

16. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    De misselijkheid en overgeven heeft bij mij tot de 19e week geduurt.. Emesafene zetpillen hielpen bij mij wel aardig, werd er wel erg suf van.

17. sem ilse

sem ilse Lid

17 mrt 2008
    37
    0
    0
    Ik was ook niet zo misselijk als jij beschrijft maar vond het wel erg vervelend, maar bij mij ging het met 10 weken over en nu heb ik nergens meer last van gelukkig en ik voel me top fit.

Gr.Annelies

18. jeldou

jeldou Bekend lid

8 jan 2007
    729
    0
    0
    Hier sluit ik me bij aan.. ze hadden het altijd over 12 weken maar helaas was het toen bij mij nog niet over. Maar het is echt geleidelijk overgegaan.
    Voordat ik het in de gaten had dacht ik hé; ik voel me weer wat normaal!

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb tot 21 weken gespuud, en ben nu 21 weken en 3 dagen en het gaat opeens stukken beter dus wie weet ben ik vanaf nu kotsvrij! Maar ik hoop voor jou dat het eerder ophoudt, want het is om gek van te worden! Emesafene heeft bij mij wle geholpen, maar werd er knetter van en ging heel slecht slapen, maar het is kiezen tussen twee kwaden he. Sterkte!

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij mij is het nog steeds niet over. Het wisselt wel nogal of ik kots (2 wk geleden nu) en of ik uberhaupt kan eten, maar het is nog niet over.
    Ik kan over het algemeen wel vrij normaal functioneren, maar als ik jou zo hoor, zou ik zeggen: stel die trouwdag lekker even uit! Naar september ofzo... ook goed weer en grotere kans dat je dan, ook als je nog misselijk bent, in ieder geval normaal kunt functioneren. dat lijkt er nu niet echt op!

Deel Deze Pagina