vreselijke zuurbranden!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rica, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Wie o wie heeft voor mij DE gouden tip tegen zuurbranden!?
    mn vk zei gister dat ik maar gewoon rennie of gaviscon? enzo moest nemen, kleine beetje eten, gele dikke vla en iets rechtop slapen maar het is vreselijk en niks helpt!
    Ik wordt er misselijk van en snachts is het helemaal een drama.
    Ik ga het nog een week proberen met de vla en de hele mik mak en daarna ga ik gewoon weer bellen anders. ga ook een weekje weg dus wordt dan ook lastig...
    Pff mn buik voelt ook zo strak aan maargoed dat heeft er natuurlijk niks mee te maken :)

Weet iemand nog iets anders als die vieze rennie's e.d.?

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    398
    83
    malox

dit maakte mijn zwangere leven zo aangenaam :D

te krijgen bij apotheek en kruidvat etc

3. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg last gehad van brandend maagzuur! Echt verschrikkelijk. Bij mij hielp ook echt niks! Totdat ik malox ging gebruiken, dat hielp bij mij iets. Helaas heb ik ook niet de goude tip maar malox hielp bij mij wel een beetje

4. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Je kunt Rennies ook gewoon kauwen en snel doorslikken met wat water. Wat vind je zo erg aan Rennies dan?? Werkt bij mij al 2 zwangerschappen super!
    Liefs,

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Mij helpt Antagel erg goed, heb het van de gyn gekregen, maar geloof dat je het zo kan kopen in de apotheek. Smaakt ook pepermuntachtig.

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Het enige wat bij mij hielp om van het zuurbranden af te komen; bevallen. Maar ja, dat is nog een beetje te vroeg bij jou. Sterkte, het is erg vervelend!

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    haha ja nee doe nu nog maar niet :D
    Rennies heb ik al geprobeert maar ik blijf aan het slikken. ik zuig er gewoon op maar ik vind het net dikke tandpasta :)
    Ik ga malox eens halen, wie weet geeft het wat verlichting.
    Ik vind zuurbranden niet erg maar heb van die aanvallen, kan dan wel kotsen... brrr bah haha ;)

8. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Bij mij helpt tot nu toe warme melk! Ik heb ook sinds 2 weken 's nachts maagzuur, sinds ik de warme melk drink niet meer :)

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hihi bij mij was bevallen ook het enige wat hielp. Rennies was is een sponsor van, en gaf toch wel wat verlichting, vooral 's nachts.

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja Rennies helpen hier ook wel wat. Inderdaad tegen de ergste zuuraanvallen als je naar bed gaat of zo. Met 2 rennies voel je het nog wel omhoog komen als het ware, maar het brandt niet meer! Wat een verlichting, had ik weken geleden moeten aanschaffen.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

omeprazol krijg je van de huisarts / gyn (ik heb ze van de gynn)

12. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vanille vla!

Heb al liters gegeten, zelfs snachts sta ik er voor op!
    Vind het zelfs nog beter werken als melk.
    En het werkt net zo lang als een rennie tabletje.

13. happymama

happymama Niet meer actief

(heb niet alles gelezen )
    maar wat vervelend heb t bij de eerste ook gehad .
    ANTAGEL voor mij t beste wondermiddel .
    kun je zonder recept bij de apotheek ophalen

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik leefde vanaf de 20 weken op melk. Was het enige waar ik GEEN maagzuur van kreeg ;) Zo erg! Rennies hielpen niet eens een beetje en van zelfs een glas water kreeg ik de meest afschuwelijke zuur-aanvallen. Alleen melk ging goed, dus dat was echt het enige dat ik nog dronk. Gevolg was wel dat ik vre-se-lijk onder de pukkels kwam te zitten, maar dat had ik er wel voor over...

15. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Nu helpen de rennies nog gelukkig. Vorige zwangerschap hielp niets.... heb dus ook omeprazol gehad en dit hielp enigzins. Idd bij huisarts verkrijgbaar, maar ze zijn er niet happig op om dit te geven bij zwangeren. Dus maak er maar een drama van dat het zo erg is dat je er niet meer van slaapt etc.

16. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    een hapje vanille vla kan ook helpen las ik ergens :)

17. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Als ik het zo lees, dan heb ik niet de gouden tip. Volgens mij verschilt het heel erg per persoon. Want Rennies werken bij mij dus wel heel goed. En inderdaad kauwen erop en niet zuigen. Dan werkt het sneller. En melk helpt ook wel, maar niet altijd.

Sterkte meid!

18. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

hier ook bij mijn eerste zwangerschap liters melk weggedronken 's nachts. (warme melk)
    en het kan ook helpen door de op de rechterzij te liggen. zeiden ze tegen mij. hielp minimaal.....
    en rennies slikte ik de hele dag door. in het begin hielp vanille vla ook nog wel.....

heel veel sterkte! ik weet nog hoe verschrikkelijk dat was! (en is...begint nu weer te komen helaas..)

19. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Ik heb het ook super erg gehad. Bij mij hielp alleen linkerzij slapen en paar uurtjes voor slapen gaan niks meer eten.
    gekruid eten zoveel mogelijk vermijden, koolzuur houdende dranken en thee moest ik ok laten staan.
    Water nam ik mee, wanneer ik ging slapen.
    En had iets van 6 kussens, dan lag ik hoger.
    Afgelopen week, is het zuur weer extreem geworden en heb een heerlijk drankje (NOT) voorgeschreven gekregen van de gyn. En dat werkt super. Ik neem voordat ik ga slapen. En zoals gisteravond was het niet nodig. Ik mocht dit al eerder hebben, maar wou dat niet. Nu neem ik het wel, omdat ik geen nachtrust meer had. en wil toch even om de nachtrust denken nu het nog kan..

succes en sterkte met de zuur

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Oh melk heb ik al liters van weggedronken en de vannille vla is ook al weer op maar nee dat helpt niet.
    Ik wou wat halen maar vergeten...
    Ik ga wel even wat noteren van hier en uitproberen :D

Deel Deze Pagina