Cellulitus tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mirjam04, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Heb altijd wel wat cellulitus op mijn billen en bovenbenen gehad en toen ik stopte met de pil (ben een jaar gestopt) viel ik best wel wat af en had ik het maar heel minimaal!
    Maar nu komt het echt in alle hevigheid terug :(
    En dik ben ik niet. Voor mijn zwangerschap woog ik 58 kilo en nu 70 kilo. Maar die kilos zitten niet alleen in mn buik. Ook in mijn billen en bovenbenen...
    Zijn er meer dames die dit hebben? Zou het nog weg trekken na mijn bevalling misschien? Heb wel aanleg voor dikke billen en boven benen maar zover laat ik het nooit komen. Tijdens pil gebruik had ik maat 38 van broek, nadat ik gestopt ben 36. Terwijl ik van boven maatje 34 heb!

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    och meid....verzin een plek en ik had cellulite! en sorry toen ik daarna snel afviel was t veel erger!!!
    nu 11 maanden later en t begint wat strakker te worden.
    ik was 58 kilo in zw 84 en nu mooi 60

3. Marianne1987

Marianne1987 Actief lid

14 sep 2012
    156
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb nooit cellulites gehad, maar toen ik zwanger werd had ik het overal plus ook nog eens striea en bij mij is het ook nooit meer weggetrokken..

Woog 53 kg voor de zwangerschap maatje 36 en daar ben ik na de eerste en 2de zwangerschap ook weer in terug gegaan, was bij de eerste 25 kg en de 2de 15 kg aangekomen, maar de oorlogsstrepen zitten er nog...

Ik vind het niet zo erg heb wel 2 prachtkinderen op de wereld gezet dus ja

4. Sopann

Sopann Niet meer actief

Je kan er niks aan doen. Ik ben superslank en heb het ook op mijn billen. Het heeft te maken met ongelijke vetverdeling. Dat heb je helaas niet in de hand. Veel water drinken is sowieso goed en blijven bewegen :)

5. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Geen ervaring mee, maar het schijnt dat als je de plekken waar je cellulitis hebt, dagelijks flink masseert (tegen t knijpen aan) dat het dan minder word omdat op die manier het vet beter verdeelt word.

Of dit ook werkt tijdens je zwangerschap weet ik niet....

6. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    Yup hier ook verschrikkelijk ben nooit super slank geweest maar had nauwelijks cellulitus op mijn bovenbenen en billen maar nu :( en veel vocht dus kun je nagaan vl moet me onderhand met alles helpen maar weet je wat het wel is we krijgen er iets super moois voor terug en zodra ik ons mannetje voel bewegen (lees mama in elkaar trappen ;):D ) denk ik er al niet meer aan straks lekker wandelen met de kleine en sporten ....:D

7. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Ja daar heb je ook gelijk in hoor. Maar ben altijd super ijdel geweest. En dat is gelukkig al minder maarja... Af en toe steekt het de kop op ;)
    Mijn benen en billen staan ook super strak nu, dus misschien is het ook wel vocht. Heb snachts ook heel veel last van mijn benen.
    Mijn man masseert me wel vaak en dat scheelt wel enorm.

Maar idd zoals je zegt, als je je kleintje dan weer voelt dansen in je buik ben je weer de gelukkigste vrouw op aarde :)

En daarbij, maart is een prachtige maand om te bevallen. Heerlijk het voorjaar tegemoet! Zie dat we bijna gelijk lopen :)

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik had het voor de zwangerschap nooit maar ook hier kreeg ik het zo bij de 30wkn.. En erg dat ik het vond! Dacht dat het nooit meer weg ging, het waren echt kraters.. Na mijn bevalling was ik in 5/6 mnd weer op mijn oude gewicht en de cellulitis verdween ook mooi mee. Alleen in van dat pashokjes licht zie ik nog wel wat in de verte maar zo op het oog is het weg (gelukkig!)
    Ik ben trouwens slank woog voor zwangerschap 50/51 met zwangerschap +25kilo en nu weer m'n normale 50/51. Dus je postuur heeft er niets mee te maken..
    Ik denk dat hormonen de oorzaak zijn, deze gaan vet hamsteren als je zwanger bent en dat vet sla je natuurlijk niet mooi egaal op in je hele lichaam.. Hier zat het echt in m'n bovenbenen en billen..

Dus houd moed!! En voor het idee lekker smeren!

9. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Volgens mij is het gewoon voor een deel erfelijk bepaald.. Ik ben maar tenger.. 48 kilo op 155cm maar zwanger of niet heb altijd cellulites gehad..

10. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    Oo ik ken het haha en dat je je eigen lichaam niet meer herkent , vl doet ook masseren maar af en toe schaam ik me voor m'n benen , ach ja kom goed nog 11weekjes te gaan zag dat je echo in lommel hebt gehad volgens mij wonen wij niet ver van elkaar af

11. Nummertje4

Nummertje4 Actief lid

18 jul 2012
    319
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft niks met je gewicht te maken maar puur omdat je lichaam extra vervellen opslaat als reserve!

Je mag helaas geen anti cellulitis crème smeren, omdat er dan afvalstoffen vrijkomen die ook bij je kindje terecht kunnen komen net zoals dat je niet mag lijnen tijdens je zwangerschap. gezond eten, water drinken en bewegen ! Is het enige wat je kunt doen en hopen dat het na je zwangerschap weer minder wordt !

Deel Deze Pagina