Obstipatie, soms een klein beetje bloederige afscheiding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mariska272790, 24 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska272790

3 nov 2006
    27
    0
    0
    verpleegkundige
    zoetermeer
    Ik heb erg last van obstipatie, probeer op mijn eten te letten en veel te drinken, maar obstipatie blijft! En dat al in zo'n vroeg stadium van de zwangerschap!ik ben nu 7 weken en 5 dagen zwanger.
    Als ik last heb van obstipatie, heb ik soms een klein beetje last van vaginale bloederige afscheiding, het is niet veel. wel lichtjes rood.
    Verder helemaal geen last van vaginale bloederige afscheiding.
    De vk zegt dat ik me daar niet druk over moet maken.
    Hebben meerderen hier last van?

Dank je, mariska

2. Niet meer actief

hoi mariska

ik had ook last van. ben toen activia gaan eten met muesli en extra vezels en dat werkt superrrrrrrrrrrr

en dat beetje bloed kan komen omdat je misschien toch iets te hard perst.

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Je kan ook zemelen kopen en door je toetje en een vruchtensap doen bijvoorbeeld. Ik heb nu crackers met vezels en die eet ik s mogens. Ook begin ik met een glas lauw water op mn nuchtere maag.

4. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Inderdaad :)

5. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Inderdaad! :)

6. mariska272790

3 nov 2006
    27
    0
    0
    verpleegkundige
    zoetermeer
    Bedankt, ben gelijk activia gaan halen, nu afwachten hihi.
    Laat het weten.

Groetjes mariska

7. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Mariska, ook ik heb er verschrikkelijk veel last van. :( Mensen die het niet kennen kunnen zich niet voorstellen hoe rottig het is.
    Van mijn schoonzus kreeg ik de tip om elke dag minstens 2 glazen roosvicee laxo te drinken (wist niet eens dat het bestond) en deze week heb ik elke dag ongeveer een pond druiven gegeten. Dat werkt wel! :D

8. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik heb er sinds gisteren ook veel erger last van, ik wist me echt geen raad van de buikkrampen... Eerder had ik een beetje last maar gisteren na het eten was het enorm en heb ik echt de hele avond last gehad. Ben blij dat jullie hier wat tips hebben beschreven ik ga ze zeker proberen, want hoop zeker niet nog zo'n avond als gisteren mee te maken
    Thanks...
    Als er nog iemand andere tips heeft dan hoor ik die graag...

9. mariska272790

3 nov 2006
    27
    0
    0
    verpleegkundige
    zoetermeer
    heb activia gister gegeten, heb er 2 op en het heeft geholpen hoor!
    Kon vanmorgen gewoon naar het toilet!
    Dank je wel!

10. Niet meer actief

Wel voorzichtig wezen hoor met de laxo roosvicee. Er zit ook framboos in en dat zou wee-opwekkend werken.

Maar 2 glaasjes kan geen kwaad. Ik doen het ook.

11. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Bedankt voor de tip! ;) Jemig, al dat soort dingen weet ik helemaal niet. :oops: Gelukkig vind ik die Roosvicee niet zó lekker dat ik het de hele dag wel wil drinken.

12. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ik drink best veel vruchtenlimonade..soort roosvicee.. zit allereleisoorten vruchten in en is rijk aan vitamine c...maar er zit ook frambozensap in.....zal dit nu kwaad kunnen...... :cry:

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ontbijtkoek helpt mij ook al een tijdje heel goed...

Karin

14. audreyvanveen

audreyvanveen Niet meer actief

Hallo dames,
    Het is een supervervelende kwaal. Ik ben nu voor de derde keer zwanger en heb er weer heel veel last van. Omdat de vorige zwangerschappen me aambeien hebben bezorgd die chirurgisch verwijderd moesten worden. Slik ik nu de hele zwangerschap lactulose siroop. Werkt goed maar kan obstipatie niet geheel voorkomen ermee. Ik ga jullie tips ook even doorlezen

15. Niet meer actief

Ontbijtkoek kan ook verstoppend werken.
    Dat is bij iedereen weer anders.

16. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    activia werkt idd wel goed maar kan ook veroorzaken dat het omslaat in aanhoudende diaree, ik zou er max. om de dag een eten.
    ik weet uit ervaring dat obstipatie niet fijn is maar ook dat aanhoudende diaree echt niet fijn is.

17. monkey77

monkey77 Lid

21 okt 2006
    29
    0
    0
    Oh wat vervelend , ik had er bij mijn 1ste zwangerschap heel erg last van , en nu is het weer hopeloos...

Ik drink nu elke morgen een glas lauw water , en 2 keer per dag een glas roosvicee laxo.

Ook eet ik veel fruit , bruin brood etc..

Succes ermee!

18. Mima

Mima Actief lid

10 okt 2006
    227
    0
    0
    k herken dit ook!

ik zorg ervoor dat ik minimaal 2 liter water per dag drink, en het helpt, want als ik het één dag niet doe, dan is het weer terug. Je krijgt ook niet meer calorien binnen;)

Ik eet nu ook meusli in de ochtend, om meer vezels binnen te krijgen... ik wacht nog op het effect!

19. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb er ook vreselijk last van. Ga nu jullie tips maar eens uitproberen, tot nu toe alleen nog maar Roosvicee laxo gehad. Helpt niet voldoende...

Deel Deze Pagina