Lieve slimme dames (), Via deze weg een vraag. Ik werk in een verzamelpand waarin verschillende bedrijven gevestigd zijn. Ikzelf zit op de begane grond en de rest van de bedrijfjes zitten op de tweede en de derde etage. Iedere keer ben ik de l*l, om het maar netjes aan te geven; als de bel gaat kan ik gaan opendoen, wij hebben ook een parkeerplaats en als er iemand voor de slagboom staat kan ik de slagboom (handmatig!) opendoen. Zo gaat het met alles, iedere keer kan ik mijn werk onderbreken om de deur open te doen of wat dan ook. Heel lang heb ik geprobeerd het te negeren, maar wat gebeurt er dan? De mensen lopen naar buiten, zien mij zitten (aan de andere kant van het raam) en kloppen op het raam of ik alsjeblieft open wil doen. In de gezamelijke keuken net zo, ik sta iedere keer weer de vaatwasser leeg te ruimen en aan te doen, de vaat stapelt zich op en niemand die zich er iets van aantrekt. Ik sta het iedere keer op te ruimen. En ja, inderdaad; het zijn allemaal mannen. Met regelmaat geef ik aan dat ik NIET de deuropener ben en dat we allemaal verantwoordelijk zijn voor het onderhoud van de keuken. Maar de heren kijken mij stoïcijns aan en halen nog net hun schouders niet op. Ik wordt hier letterlijk gék van. Ik heb aan mijn directeur al gevraagd of we niet kunnen verhuizen in het pand naar een andere etage, maar dat kan helaas ook niet. Sorry voor het lange verhaal maar; hoe zouden jullie dit aanpakken? Alvast bedankt meiden! Liefs, Fem
een keer voor de grap een a4'tje uitprinten met daarop dat je niet de portier - congiërge noch keukenhulp bent.... die hint zullen ze toch misschien wel oppakken? succes in ieder geval en anders gewoon een keer blijven zitten, en de keuken laten voor wat het is, als jij het blijft doen zullen zij zeer zeker niet veranderen meid...
Gordijntjes voor het raam? En wat afwas betreft, zorg alleen voor je eigen spulletjes en de rest lekker laten staan? Hopelijk worden ze het vanzelf zat
Hmm, erg lastig Maar staan deze taken in je werkomschrijving? En om je directeur aan te geven hoe vervelend het is.. hou een week (of misschien zelfs langer) een lijstje bij met hoe je dag verloopt. Dan kan je laten zien hoeveel tijd het kost om dit soort geneuzel te doen, en die tijd die betaald je baas! Een deur opendoen kost je gauw 5 tot 10 minuten omdat je moet stoppen, je moet opstaan, stukkie lopen, opendoen, de persoon even wijzen waar hij/zij heen moet, terug lopen, kijken waar je bent gebleven en weer opnieuw starten met wat je aan het doen was... En die vaatwasser? Koop lekker een flesje afwasmiddel en was je eigen spulletjes af, en de rest laat je lekker in de vaatwasser staan. Dan wordt het een bende ja... maar jij wordt daar toch niet voor betaald? Ik zelfde zit in een soort vergelijkbare situatie, maar dan doe ik dit wel voor ons bedrijfje alleen. Maar ik vind het zoooo erg, hadden ze me dit verteld op het sollicitatie gesprek dan had ik bedankt voor de functie, dan had ik het nooooit gedaan! Groetjes en succes Daphne
hoi meid ik zou ook alleen je eigen spullen doen hoor! en als ze dan zeuren dat het op den duur een bende is dan zeg jij gewoon dat ze het voortaan maar zelf moeten doen
Ja, dat van de afwas heb ik ook al geprobeerd, dat werkt niet want op een gegeven moment komt de afwas tot het plafond (figuurlijk), gordijntjes vind ik wel een idee ja, misschien ga ik wel van die plak-folie halen....
Idd als je het blijft doen denken die kerels: mooi makkelijk... zo zijn ze van nature hihi! ps zie dat jullie net in de 1e ronde zitten?! spannend en veel geluk gewenst!
Vervelned situatie! Je zou haast zeggen: Huur met z'n allen een gastvrouw in, die de keuken bij kan houden en de deur em slagboom open kan doen. Anders een bel op de deur, elk bedrijf een eigen bel, eventueel met een knop om de deur op afstand te openen. Zo ook voor de slagboom.
@ Daphne; ik ben echt niet te beroerd om iets te doen, dat maakt me helemaal niet uit, ook al staat het niet in mijn taakomschrijving, ik ben accountmanager en daar hoort niet bij dat ik de vaatwasser inruim, niet dat ik me er te goed voor voel, helemaal niet, maar ik ben wel de ENIGE die het doet en daar baal ik zo van
Oja, die vaat opruimen.... Volgens mij werkt dat alleen maar als je elke dag een andere afdeling het laat doen. Is bij ons op het werk net zo, anders blijft het staan of is het altijd dezelfde die het opruimt.
Andere deurbel voor elk bedrijf en inderdaad afplakfolie of gordijntjes. Misschien kan die deurbel wel tot aan de slagboom doorgetrokken worden, dan kunnen ze hun mensen ook gelijk binnenhalen: ze staan toch al beneden!
@Andrea: Ja, van die verschillende belletjes ben ik al mee bezig idd, (want er is niemand anders die het regelt), hahahahahaha. Ik kan er wel om lachen, maar soms erger ik me er echt ROT aan. @Female: Dank je wel! @Smoekie: Ik heb net een A4'tje uitgedraaid met jouw idee, hahahaha, ben benieuwd of het werkt. Dank jullie wel dames!
Hahahaha, heb net heel demonstratief mijn kopje op het aanrecht gezet (terwijl ik aan jullie dacht...), hahahahahahahaha.
Whahahahahaha, ik vond mezelf helemaal assertief! Helaas is de schoonmaakster net geweest dus alles blinkt weer (maarja, zij komt maar twee keer per week, de rest van de dagen is het dus een rommeltje hier). En weten jullie wat ik nou nog het ergste vind? Als ik een MAN was geweest had niemand het van me verwacht.... dan hadden ze niet eens het lef gehad om te vragen of ik de deur open wilde doen.....
hmmm ik denk man of vrouw, als jij gewoon het dichtste bij de voordeur zit, dan ben je automatisch de klos.... man of vrouw maakt dan niet uit. Kun je zelf niet ergens anders gaan zitten anders? En een rooster opstellen voor de keuken waar iedereen zich aan moet houden. Voordeuridee met aparte bellen is een goed plan, ook moet je even kijken of je die slagboom niet automatisch kan krijgen, tis toch van de zotte dat jij dat als vrouw moet gaan doen, stel nou dat je straks 7 maanden zwanger bent, doe je het dan ook nog? Maar het blijft triest dat anno 2007 jij als enige vrouw in het gebouw die taken maar automatisch naar je toegeschoven krijgt .....
Juist Booey, ik vind het ook niet erg om de deur open te doen, maar het gaat mij puur om het principe dat ze niet ineens moeten aannemen dat ze mij overal voor kunnen gebruiken. Gisteren was ik nog in het pand aanwezig (was nog aan het werk) toen kreeg ik de vraag of ik niet iets langer kon blijven zodat de werknemers van het andere bedrijf ook langer konden blijven (hun hebben geen sleutels), dit heb ik ronduit geweigerd... kom nou, kunnen ze zelf niet langer blijven?>?