is dat waar?? wat is er nu eigenlijk waar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonne bloem, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    wat zijn nou de "voortekenen" of de baby komt...

soms hoor je mensen, nou het word eerst heel rustig hoor voor het komt!

anderen zeggen neeeeee je voelt t gewoon door weeen heen bewegen en trappen!

die zegt, je herkent weeen meteen!

de ander zegt, neeeee in t begin wist ik t niet...

de en omschrijft weeen als buikkramp, de ander als stekend, weer een ander als vervelend zeurderige pijn

die zegt dat je bij elke wee een harde buik krijgt, de ander niet...
    de een roept dat t over je hele buik is de ander alleen onderin als een menstruatie pijn maar dan veel erger

jaaaaja... wat moet ik nu geloven... :D

en gezien deze aanstaande mama er behoorlijk zat van begint te raken dat mini in de buik zit ipv erbuiten zoekt ze naar alles :p

dus mensen, hoe hebben jullie dingen ervaren en welke dingen zijn nu eigenlijk waar en welke niet?

2. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Haha volgens mij is dit een vraag waar niemand antwoord op heeft:D
    Iedere bevalling is anders, ook die van jezelf als je meerder kinderen hebt gekregen.
    Ik heb het idee dat je je niet goed voor kunt bereiden omdat je toch niet weet hoe het zal gaan.
    Ik zie het allemaal wel.

3. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Nja een wee die herken je opzich wel denk ik.. Omdat je ermee bezig bent, en flinke buikkrampen oid zal je dan wel niet afschilderen als darm gerommel. Verder lijkt mij de rest nogal onzin.

De ene baby is rustiger, en de ander die blijft erop los kicken, denk dat daar niks van te zeggen valt.

Oh en je buik spant wel aan ja, met een wee, Maar of dat nou direct door een harde buik is of van de pijn weet ik ook niet echt.
    Ik vond een harde buik herkennen zo iezo best lastig, aangezien een zwangere buik niet echt zacht te noemen valt..

4. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    bij mn eerste merkte ik niks van te voren hoor! ik had nog bij mn moeder gegeten en zat gewoon s avonds op de bank toem ik af en toe een krampje voelde. toen keek ik op de klok en zag dat het precies om t kwartier kwam. dat ging de hele nacht zo door. tot ik echt weeen kreeg de volgende ochtend, pffffff. nou dat merk je wel hoor!!! dan weet je gelijk dat t weeen zijn!!! bij mn 2e had ik paar dagen constant harde buiken. elke keer als ik op stond of iets deed. dus toen wist ik wel dat t niet heeeel lang meer ging duren! dat begon ong een week voor de bevalling!

5. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    oke harde buiken heb ik al sinds een week of 20 dus daar is weini op de peilen...

pfffff lastig hoor :D

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi ik moet een beetje giechelen om je berichtjes...Heerlijk meis, je bent het echt zat he...

Hoop voor je dat de kleine snel gaat komen hoor....Denk dat ik hetzelfde heb als ik in die termijn ben...

Dit gaat mijn eerste bevalling worden, dus kan je niet vertellen hoe iets aanvult..

Haha mag jij straks aan mij vertellen hoe het aanvoelt en gelopen is..

Sucses hoop dat de kleine je goed gezint is hihi ;)

7. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik herkende de weeën niet meteen, ik dacht dat ik extreme kramp in mijn darmen had, alsof ik voedselvergiftiging had ofzo. In het ziekenhuis aangekomen bleek ik een weeënstorm te hebben.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier was er geen verwarring mogelijk... Maar dat kwam
    Omdt mn water eerst brak:p

Daarna kwamen de weeen en wist ik gelijk hee dit is een wee! Haha

9. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    @ ukoldaatje, ja ik heb een mooie zwangerschap gehad maar ben er nu gewoon helemaal klaar mee ! haha
    valt t op :D sorry :p hahaha

als t aan mij ligt komt t nu.. maarja daar denkt mini anders over..

10. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Zoals al gezegd is iedere bevalling weer anders, maar ook ik zoek stiekem naar dezelfde 'kwaaltjes' als die ik had toen het begon bij onze 1e dochter.

Een harde buik vind ik wel redelijk makkelijk te herkennen, omdat dan je hele buik hard wordt. Nu is mijn buik ook wel hard, maar dat is de baby en voel ik aan de zijkanten nog gewoon een zachte buik.
    Maargoed, dat kan ook per persoon verschillend zijn natuurlijk :)

Bij onze 1e dochter verloor ik om 11 uur 's ochtends ineens een hoop vocht, dacht dat het vruchtwater was, maar bleek achteraf toch iets van de slijmprop te zijn.
    Gedurende de hele dag wat menstruatieachtige krampen in mijn onderrug gehad, waarvan de mensen om mij heen zeiden dat het voorweeen waren en het echt nog niet was begonnen.
    Dus wel!
    Het waren 'echte' weeen, maar vond ze zo lichtjes dat ik het ook niet echt serieus nam.
    Om 11 uur 's avonds ging het wat meer pijn doen, maar kon nog steeds door zonder ze weg te hoeven zuchten. De vk stelde toen trouwens al 4 cm ontsluiting vast.
    Vanaf 2 uur 's nachts werd het wat pittiger, maar toen had ik al 8 cm ontsluiting en om 5:48 's ochtends is onze dochter geboren.

Ik wacht nu elke keer die 'splatsj' af, van het vocht dat ik verloor bij onze 1e dochter :D Maar kan denk ik lang wachten want het zal nu wel heeeeeeel anders gaan :)
    De vk zei vanochtend nog dat er nog genoeg vruchtwater is, dat de frummel het heerlijk naar haar zin lijkt te hebben en dat het waarschijnlijk nog wel even duurt voor er wat gebeurt.
    Dochter nr 1 is geboren met 37w4d, en natuurlijk had ik nu ook op zoiets gerekend :)
    Nou ja...beter blijft ze nog even zitten, kan ze lekker wat reserves opbouwen!

Sterkte met de laatste loodjes!

11. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    hihi jaaa ik zoek steeds iets van bloed, of de slijmprop of gewoon vruchtwater das lekker duidelijk!
    heb nu ook lichtelijke krampies maarja... ach... dat is niks denk ik zo hoor

pffff waarom allemaal zo wazig
    helemaal nie handig haha

12. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    haha leuke vraag
    tja das voor iedereen anders!!! maar als het zover is herken je het wel instinct!!!!!
    bij de tweede dacht ik dat ik niet echt bezig was dacht dat het wel weer over ging manlief dacht daar anders over en belde vk en vader om de oudste op te halen zo'n 2 en half uur verder was h al geboren dus manlief had gelijk. moet wel zeggen dat zoon weg was dater wee storm kwam en toen dacht ik oke hij heeft gelijk pffffff

Deel Deze Pagina