stijgend HCG?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sunnyke, 31 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

afgelopen donderdag heb ik voor de tweede maal mijn HCG laten controleren bij de HA. Dit is zeker niet courant, maar ik wilde toch wel wat de geruststelling dat het goed getegen was tegenover vorige keer. Toen was ik net 6 weken, en was het 20000, nu ben ik dus bijna 8 weken, en is het 130000. De HA zei dat het er goed uitzag, maar ik dacht dat HCG zich om de 2-3 dagen verdubbelde? Dan zou ik nu toch meer moeten hebben? Of stijgt HCG minder snel naarmate je wat langer zwanger bent?
    Ik heb het ook laten nakijken omdat ik nu vooral veel last heb van "bijwerkingen" van mijn medicatie (progesteron: moe, misselijk, duizelig), en ik dus niet wist of ik enkel daardoor mij zo voelde, of toch ook wel door het stijgende HCG ;)
    Ik klink misschien wat paranoia, maar is gewoon omdat ik in oktober al MK heb gehad, en ik dus nu op zoek ga naar bevstiging dat het goed zit he...
    Zijn er nog meiden die hier iets van weten ?

Alvast bedankt voor de reacties!
    Sunnyke

2. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Volgens mij hoeft het echt niet elke 2-3 dgn te verdubbelen. 130000 is gewoon erg hoog. Als je niet zwanger bent is het meestal iets van 0,5 ofzo. Dus dat is een duidelijk verschil!

Op een gegeven moment stopt de vermeerdering van HCG. En zeker omdat je nu al 7wkn bent zal het niet meer stijgen denk ik.

En over je kwaaltjes zou ik me ook geen zorgen maken. Ik heb tot nu toe nog helemaal geen klachten gehad en alles gaat goed.

Maar maak je geen zorgen (makkelijk gezegd natuurlijk) Geniet ervan!

Deel Deze Pagina