hoi hoi.. hier even een vraagje. we zijn hier met zovelen dat er vast wel een paar goede tips naar voren komen We hebben onze hond nu in een bench maar willen proberen om hem los in de huiskamer te houden om te kijken hoe hij dat dan doet als ik op mijn werk ben... maar nu kan ik het kattenvoer en de plantenbakken wel weg halen,das geen probleem ,maar dus wel de trap we hebben een opentrap in de huiskamer.(ook vanaf de onderkant) en hij loopt dus de trap op en durft dan niet meer naar beneden maar hij mag zo ie zo helemaal niet trap lopen want das te slecht voor heupen enzo.. maar hoe los ik dit op..stoelen er voor klimt ie gewoon onder of overdoor.. Traphekje is niet mogelijk en vind het zonde om hem helemaal dicht te maken omdat je dan toch een hele hoek uit je kamer haalt.. iemand een ideetje? Zal even een foto in mijn album zetten... xxx
Phoe, lastig! Wel een leuke hond trouwens. Ik weet niet hoe je het wel doen met een kleine straks, maar misschien moet je dan ook de trap dicht maken, zeker als een hekje niet mogelijk is.
zou toch proberen een traphekje proberen te plaatsen er zal toch vast wel zo'n hekje zijn die je aan de trap kan bevestigen? Anders een plank op maat maken en ervoor zetten zo hebben wij een tijdje de huiskamer en hal gescheiden er zat geen deur in toen hebben we gewoon bij de gamma een plaat hout op maat laten zagen en dat konden we ervoor zetten. Zo kon ik de beesten in de hal "opsluiten" als we weggingen (was op onze oude woning)
Hoi hoi, Ik heb dit probleem ook eens gehad en wij hebben het opgelost,door een gladde plaat op de trap te leggen.Dit was zo glad dat de hond niet naar boven kon lopen,misschien ook een idee voor jou? Liefs Wendy
dat zouden we idd nog wel eens kunnen proberen een gladde plaat op de trap... traphekje kan niet want die kan wel aan de muur bevestigd worden maar niet aan de andere kant want daar zit geen paal of muur... van het weekend dus maar een gladde plaat halen.. ja met een kleine moeten we ook nog kijken hoe we dan doen,misschien dat ik het dan alsnog dicht wil en onder die trap een speelhoekje maak ofzo. xxx
Bij ons was het een beetje andersom. Onze hond wilde graag bovenkomen (en dat mocht ook), maar hij durfde dan ook niet meer naar beneden..ook een open trap. Wij hebben er van die halve maantjes/trap bekleding op gedaan zodat hij niet gaat glijden. Maar bij jou mag hij dus niet de trap op.. Ik denk dat de enige mogelijkheid een kinderhekje plaatsen is.
Je kunt toch een soort frame maken waar je het traphekje aan bevestigd? Volgens mij kun je met een beetje creatief denken en een handig iemand ook bij een open trap een traphekje plaatsen hoor! Succes ermee
dat idee van die gladde plaat gebruiken ze ook bij trappetjes van bijvoorbeeld glijbanen waar niemand meer op mag./ dan heb je een plaat in de breedte van je trap met een haaks stuk erop waar je hem zo in je trap kunt hangen. plexiglas is hier geschikt voor, dat is heel erg glad.
mijn zus had ook n opentrap in de huiskamer, zij heeft er tijdelijk allemaal traphekken omheen gehad en dat werkte perfect. Wat bij ons goed werk als de hond iets niet mag, is de supersoaker gebruiken. Maar een bos sleutels schijnt ook wonderen te doen.