Zwangerschaptest na IVF terugplaatsing wanneer?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door LHM, 17 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LHM

LHM Lid

16 okt 2023
    15
    1
    1
    Vrouw
    Hi iedereen,

Ik ben nieuw hier. Ik heb vorige week donderdag een verse TP gehad van 1 embryo. Nu heb ik al twee dagen klachten zoals een opgeblazen gevoel/kramp en pijn in mn onderbuik en rugpijn. Ook heb ik zwaardere benen wat ik normaal dus heb een paar dagen voor ik ongesteld moet worden.

Mijn vraag is, wanneer kan ik het beste een zwangerschap test doen? Durf eigenlijk niet te testen(bang voor teleurstelling. Dit is mn 3e IVF poging) maar wil toch wel testen voor ik bloed laat prikken op 26 oktober.

veel liefs!

2. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Hoeveel dagen was de embryo en heb je iets van hcg (pregnyl, ovitrelle oid) gebruikt? Spannend hoor!

3. LHM

LHM Lid

16 okt 2023
    15
    1
    1
    Vrouw
    hi daar, na 3 dagen een TP gehad. Ja Ovitrelle prikje gehad ervoor.

heel erg spannend is het. Probeer rustig te blijven maar dat is soms erg lastig!

4. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Wanneer had je je Ovitrelle? Want die kan behoorlijk lang de uitkomst van een zwangerschapstest beïnvloeden. Bij mij ga hij 12 dagen na de ovitrelle nog een tuurlijntje.
    Zo irritant he dat afwachten! Je kan alvast ovitrelle eruit gaan testen. Op het moment dat je testen 2 dagen op rij oplopen (onder dezelfde omstandigheden), mag je ervan uitgaan dat je eigen HCG aan het maken bent en dus zwanger bent. Ik zal voor je duimen!

Edit: de symptomen die je noemt kunnen overigens heel goed van ovitrelle komen. Echt een mindfuck!

5. LHM

LHM Lid

16 okt 2023
    15
    1
    1
    Vrouw
    ik had zaterdagavond 7 okt om 20;30 ovitrelle, toen maandag in ochtend mn punctie en donderdag ochtend TP. Heb donderdag toen nog een prikje Brevactid 5000 gehad.

ik ga denk ik maar eens een aantal testjes halen, dacht zelf zaterdag te testen met clearblue early.

Zie dat jij eind oktober IVF gaat starten, waar ben je in behandeling als ik vragen mag?
    Liefs

6. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Brevactid bevat ook HCG en daar kan je test ook door beïnvloed worden

7. LHM

LHM Lid

16 okt 2023
    15
    1
    1
    Vrouw
    ah oke, dus dan eigenlijk geen goed plan om vroeg te testen.. moet gewoon even paar dagen me er doorheen zetten..

8. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Ik mag altijd 10 dagen na terugplaatsing testen. In jouw geval zal dat dus as zondag zijn. Was je embryo 5 dagen oud? Of 3?

9. LHM

LHM Lid

16 okt 2023
    15
    1
    1
    Vrouw
    Mn embryo was 3 dagen.. die van jou?

10. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Bij het EMC maar heb eerst oviuatie inductie gedaan, dus redelijk wat ervaring met testen en medicatie. In jouw geval zou ik wat goedkope testjes van sensitest bestellen (morgen in huis) zodat je oploop kan zien. Als je nu met cb early gaat testen, krijg je 'zwanger' maar dat is dan nog ben ik bang een reactie op medicatie. Succes hoor!

11. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd embryo's van 5 dagen.

Volgens mij houden ze bij een embryo van 3 dagen 12 dagen aan om te testen

12. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Mag jij ook na 10 dagen testen als je op de dag van tp nog hcg ondersteuning hebt gehad? Lijkt mij zo vroeg? Of misschien blijft ovitrelle gewoon 'langer' hangen, pregnyl was er zo uit bij mij. Ovitrelle tot 12 dagen na toediening nog (enigzins) zichtbaar...

13. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Ja, ik mag idd na 10 dagen testen maar ik gebruik dan 3x een kleine hoeveelheid ovitrelle met steeds 3 dagen er tussen en de laatste keer is 4 dagen na de tp. Dus dan mag ik 6 dagen na het laatste shotje testen.

1x waren m'n testen positief en toen had ik een vroege miskraam en 1x was m'n test negatief op de testdag, dus die kleine hoeveelheid ovitrelle is er dan wel uit

14. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.316
    3.307
    113
    Vrouw
    Oo jaa, ik wist niet dat er een verschil in dosering zat :|. Ik dacht standaard 4500eh, maar dan klinkt het logisch!

15. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.800
    8.469
    113
    Vrouw
    Ja het is 1 pen en dan prik ik dus steeds 8 klikjes van die pen.

Basilicum vindt dit leuk.
  16. LHM

LHM Lid

16 okt 2023
    15
    1
    1
    Vrouw
    Ah oke, bedankt! Ik hoop dat ik kan wachten en zondag ga testen.

17. LHM

LHM Lid

16 okt 2023
    15
    1
    1
    Vrouw
    Dankjewel! Ik woon in Duitsland, ga vanavond even wat testjes halen, weet niet of ze hier sensitest hebben.

18. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Dan ben je nu dus 8dpo en omdat je op de dag van de tp nog hCG hebt gespoten zou ik persoonlijk niet eerder testen dan zondag. Je klachten kunnen komen van een zwangerschap, maar helaas ook van je laatste spuit. Als je maandag opnieuw test en de streep is donkerder dan die van zondag is het eigen hCG.

19. LHM

LHM Lid

16 okt 2023
    15
    1
    1
    Vrouw
    Dankje voor je reactie! Ga dat inderdaad doen. :) hopen op ‘t beste..

20. Veenvlinder

19 okt 2023
    8
    1
    3
    Speciaal een account gemaakt om hierop te reageren! Grappig om te lezen dat ik zelfde traject had Zaterdag ovitrelle, maandag punctie en donderdag tp. Ik heb ook vaak gedacht aan een test te doen. En toch niet gedaan. Ik mag maandag 23/10 bloed laten prikken voor een zwangerschapstest dus lijkt me dat jij dan ook een test zou kunnen doen? Ik kijk lees veel via VS fora en daar doen ze al een test 9dp3dt (vakjargon voor 9 days post a 3 day transfer.

Het is mijn eerste IVF ronde met de eerste TP, dus zoveel ervaring heb ik niet, maar dacht reageer toch! YOU CAN DO IT! Heel veel sterkte, geduld en kracht <3 <3

Deel Deze Pagina