Onregelmatige cyclus (niet ontpillen)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cupcakes, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb al heel lang geen pil meer geslikt (al een aantal jaar) mijn cyclus was eigenlijk altijd regelmatig meestal 30 dagen en heeel soms 29 dagen.

We zijn nu 5 maanden aan het proberen voor een 3e maar mn cyclus is best onregelmatiger geworden. De laatste paar x was:

32-27-29-28-27-27-27-25

Nu dus net al met 25 dagen, is dat niet te kort?

Heeft een onregelmatige cyclus invloed op je vruchtbaarheid? Of is het zo alleen lastig te voorspellen wanneer je ovuleert?

Bij de eerste 2 was ik in ronde 3 en ronde 4 zwanger, zit nu toch te overwegen om ovulatietesten te proberen. Werkt dat betrouwbaar? Of zitten die testen er ook wel naast?

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Volgens mij kunnen ovulatietesten ook betrouwbaar zijn bij een onregelmatige cyclus. Alleen het is was lastiger om te bepalen wanneer je moet starten.

Mijn cyclus is ook onregelmatig, maar juist lang en ik heb die testen ook wel eens gebruikt. Ik heb wel eens mijn vruchtbare dagen ermee gevonden, maar ik was wel wat meer testen kwijt omdat ik een lange cyclus heb. Nu gebruik ik ze trouwens al een tijdje niet meer.

Je kunt het altijd proberen toch? Ik heb ze online besteld bij zwanger en kids en het waren van die dipsticks.

Oh en mij is verteld dat een onregelmatige cyclus wel een teken kan zijn dat je vruchtbaarheid niet optimaal kan zijn. Ik ben verder niet onderzocht, omdat we dat nog niet wilden en uiteindelijk zijn we na 15 maanden zwanger geraakt van onze dochter.

Succes!

Deel Deze Pagina