Morgen mijn laatste pil, wanneer beginnen met ovulatietesten?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by NathalieD, Jan 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Zoals de titel zegt, morgen slik ik mijn laatste pil. Daarna volgt mijn laatste stopweek. Mijn cyclus was altijd 28 dagen. Wanneer kan ik ongeveer mijn eisprong verwachten en beginnen met testen? Zal dit ongeveer 14 dagen erna zijn? Wat zijn jullie ervaringen?

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    ik zou een maand wachten met ovulatietesten ... het zou zomaar kunnen zijn dat je door het ontpillen geen eisprong krijgt of dat je cyclus veel langer is ... je kan er namelijk niet zo vanuit gaan dat je eisprong op dag 14 is , dat kan je pas bepalen op het moment dat je een aantal rondes verder bent en je cyclus stabiel is.
    dus mijn advies is deze maand even wachten want het zou maar zomaar kunnen zijn dat je straks onzettend veel geld kwijt bent aan ovulatie testen

en mag ik vragen waarom je gelijk met ovulatietesten begint waarom niet eerst even de natuur de tijd geven

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou persoonlijk niet meteen beginnen met ovutesten, maar pas na een paar maanden ofzo. Eerst even de natuur zn gang proberen te laten gaan. Bovendien zou ik eerst een echte menstruatie afwachten, dus niet je onttrekkingsbloeding, maar je echte menstruatie en dan pas echt proberen zwanger te worden. De eerste keer kan het nl best een tijd duren en anders blijf je maar in onzekerheid.

4. tulip

tulip Niet meer actief

missymaaike, nou zelfde gedachte:)

5. Alita

Alita Niet meer actief

waarom gelijk beginnen met ovutesten dan?

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    haha inderdaad , ik ben echt pas na 5 rondes begonnen met ovulatie testen , en geloof mijn zodra je weet dat hij positief is word je sex leven er ook niet leuker op , opeens moet het en er staat dan toch wat meer spanning op

7. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Het is niet de bedoeling dat ik meteen zwanger wordt. Ik wil eerst goed ontpillen, maar ik wil gewoon straks weten hoe mijn cyclus is en wanneer ik de eisprong ongeveer krijg. Vandaar de ovulatietesten. Ik heb ze als het goed is morgen in huis. Ik heb de Sensitest gehaald, die zijn goedkoop.

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    en toch ben ik bang dat je zeker de eerste ronde na je pil een hele hoop geld gaat weg gooien en je mischien niet eens je eisprong vind..... mischien een maandje een condoom gebruiken

9. Alita

Alita Niet meer actief

Ja maar als jij cyclus gewoon 28 dagen is dan weet je het toch ongeveer? Als je niet echt voor een kindje gaat waarom moet je het dan precies weten?

Er zijn meer manieren.....letten op slijmverlies enz....

Maar als je het echt wilt gebruiken zou ik de eerste echte ronde, dus niet de ronde na het stoppen, gewoon gelijk op dag 10 ofoz beginnen?

10. Alita

Alita Niet meer actief

trouwens waarom ontpillen dan?
    Ja sorry wilt niet dom overkomen he hahahaha maar ga er toch gelijk voor! IK geloof zelf niet eens echt in ontpillen......hhahaha

11. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Ja die gaan we zowieso wel gebruiken. Misschien verwacht ik er teveel van. Ik was bij mijn eerste kindje door de pil heen zwanger geworden, dus toen een eisprong gehad. Dus dan ga ik er al snel vanuit dat ik zo weer een eisprong heb.

12. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Ja we willen nog even wachten tot ik mijn diploma heb. Ik was bij mijn vorige zwangerschap erg misselijk in het begin. En dat heb ik liever niet straks tijdens mijn eindexamen. Anders wou ik er nu al wel voor gaan:p
    Ja en het schijnt beter te zijn zeggen ze. Alle rommel uit mijn lichaam.

13. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    behaalde reslutaten bieden geen garanties voor de toekomst ;)
    ik zou echt lekker even een ronde afwachten en pas na een spontanen menstruatie is gaan testen....

14. Alita

Alita Niet meer actief

@TS nou dan zou ik toch liever voor bescherming kiezen dan als het echt nog niet gaat? Want je weet best hoe dat gaat straks hahahahaha

15. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Ach als het nu per ongeluk zou gebeuren ben ik er ook wel blij mee hoor:) Zo veilig is het condoom ook niet..

16. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Bij gewoon normaal gebruik is een condoom veilig hoor.
    Vind het ook een beetje raar dat je nu al ovutesten wil gebruiken en dan om niet zwanger te worden? Doe waar je je goed bij voelt. Zal alleen wel wachten tot je een keer natuurlijk ongesteld bent geweest.

En inderdaad neem nooit iets aan.

17. Alita

Alita Niet meer actief

haha ja maar wat wil je nu dan?
    Of wilt je man nog niet soms......

18. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Hoezo is dat raar? Ben gewoon benieuwd naar mijn cyclus. Mag toch? Dus je mag alleen ovu testen gebruiken als je perse zwanger wilt worden? Slaat toch nergens op.. Ik vraag jullie naar ervaringen en niet naar bemoeienis waarom ik wel of niet voor een baby ga

19. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Wij willen allebei nu nog niet zoals eerder beschreven. Eerst wachten tot mijn examen.

20. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36

Share This Page