Hoi meiden, Ik weet dat je eigenlijk geen ovulatietest moet gebruiken voor een zwangerschap maar toch gedaan vanmorgen omdat ik nieuwschierig was. Vrijdag mijn NOD en wat ik zo raar vind is dat ik echt altijd zeer pijnlijke borsten heb paar dagen voor NOD en nu nog helemaal zacht en niet pijnlijk. Kruidvat ovulatietest gedaan vanmorgen en echt knalpositief! Heb een regelmatige cyclus dus lijkt me niet dat dit van mijn eisprong is.. Heb ook geen slijm oid. Dus ik helemaal blij en gelijk naar de apotheek een een huismerk test gehaald. Wel glas water gedronken daarvoor en geplast. Toch was mijn urine nog vrij geconcentreerd dus had goede hoop. Maar de test is negatief Wat vinden jullie? Gevoeligere test halen? Of morgenochtend nog een testen? Bedankt!
Ik zou, hoe moeilijk ook, wachten tot vrijdag.. of misschien zelfs wel zaterdag of zondag.. Je kan er nu nog niks over zeggen.. Dat je een glas water hebt gedronken helpt ook niet mee denk ik, daar wordt het alleen maar minder geconcentreerd van. Beste van het weekend een testje doen met ochtendurine.. en voor nu.. afwachten..
@1986chantal ik had vorige maand precies hetzelfde , Wilde er eens mee experminteren helaas bij mij werd ik gewoon ongi... Hoop voor jou dat je gauw een mooi positieve zwangerschaptest mag hebben !! X x
Weet je zeker dat je al je eisprong hebt gehad? Misschien ben je deze ronde wat later met ovuleren. Zou toch voor de zekerheid het gezellig maken vanavond
Bedankt voor jullie antwoord! Heb een gemiddelde cyclus van 30 dagen. Lijkt me gek als ik op dag 29 m'n ei heb:s
Ik heb bijna hetzelfde, alleen gebruik ik digitale ovulatietesten. Volgens clearblue had ik op 26-10 mijn lh piek. Of je ei echt springt is dan nog maar de vraag . Afgelopen zaterdag, cyclusdag 26, weer hoge lh meting, met de digitale dus geen getuur met streepjes. Maandag clearblue gebeld, die zeiden twee x een eisprong bestaat bijna niet. Zij adviseerde mij ook een zw test te doen en tot op heden negatief. Gister en eergister soort van vals positief vanmorgen echt negatief. Ontzettende koppijn dus ik wacht maar op mijn nod. Maar in mijn geval zei een ovu test verder niks. Vrouw bij cb legde mij ook uit dat mijn ovu test reageert op verhoogd oestrogeen, lg en hgc. Ik weet niet of je ook meer oestrogeen aanmaakt als je gaat menstrueren kon er niets over vinden. Test anders over 2 dagen weer! Succes!
Nee nog niet ongesteld Als ik m'n positieve ovu test aanhou zou mijn eisprong de 28ste zijn geweest en zit ik nu 1 dag voor nod. In het vage geval dat mijn ei alsnog 12 dagen later dan de 26ste is geweest, schuift alles 2 weken op maar dat lijkt me zo sterk. Helaas lees je hier ook zo vaak dat de ongesteldheid dagen later alsnog doorzet dus ik denk dat dat bij mij ook zo is, om wat voor reden dan ook een langere cyclus maand. Wanneer ga jij weer testen? Ik test even niet, wacht maar gewoon op m'n menstruatie en wil dan zo snel mogelijk naar de volgende ronde.
Een ovutest kan vals positief uitslaan wanneer je ochtendurine hebt gebruikt. Alleen een zwangerschapstest kan aantonen of je wel of niet zwanger bent. Morgenochtend een zwangerschapstest proberen (met ochtendurine)? Succes!
Klopt. Een ovulatietest moet je dan eigenlijk ook nooit met ochtendurine doen. Simpelweg omdat het LH-gehalte 's nachts standaard hoog schijnt te zijn. En dan is je urine ook nog eens extra geconcentreerd 's ochtends. Doe dus liever 's ochtends een zwangerschapstest of 's middags een ovulatietest. Hoop dat je zwanger bent!
Kan het misschien zo zijn dat je eisprong verlaat is waardoor hij positief word? Of inderdaad even afwachten minimaal 2 dagen en met de eerste ochtend urine testen. Hoop dat je snel goed nieuws hebt!
Dat heb ik dus ook. Zou gek zijn als alles twee weken opschuift. Toch hou ik er maar rekening mee gewoon ongesteld te worden. Morgen nod en ga zaterdagochtend testen als het er nog niet is
@ behappy en Adriana85 klopt inderdaad maar heb s'middags weer getest en toen ook positief... Ga zaterdagochtend testen (morgen nod) Bedankt voor jullie reactie
Zou kunnen maar dat lijkt me zo raar... Geen vrruchtbaarslijm nu en dat betekent dat ik mijn ei heb op dag 28:s Zou vreemd zijn met een gemiddelde cyclus van 30 dagen. Ik laat het weten !!
Om jou en mezelf nog meer in verwarring te brengen haha.. Volgens een amerikaanse fertility app die ik bijhou, kan eisprong zelfs 36 uur na positieve ovu test springen. Dus in mijn geval zou de 29ste kunnen zijn of zelfs de 30ste. Als ik vanaf daar 14 dagen tel. Zou ik pas de 12e mn nod hebben of dus de 13e. Dan heb je ook nog dat als je wel bevrucht bent,dit ggemiddeld 5 of tussen 10! Dagen kan duren? Dus dan test je ook pas later positief.. of je wordt later ongesteld. Ik hoop echt dat je zaterdag positief test! Ik ben intussen nog niet ongesteld.
Kruidvat stond er destijds om bekend dat ze positief blijven na een ovulatie te hebben aangegeven. Ik vond het echt ondingen. Hij spoorde hier zogenaamde eitjes op, die heel niet in mij groeiden (had follikelmetjngen bij de gyn). Zou gewoon een kv 2 voor 5 euro halen. Weet je vaak snel al genoeg .
Ik had dat 2 maanden geleden dus ook.. en heb toen dus echt mn ei pas op dag 30 gehad. Bij de eerste piek was hij dus niet gesprongen dus ik zou het zeker nog even gezellig maken want je ei kan dus echt opeens veel later komen. Maand daarna was het weer normaal.
Had dat ook op eerste piek dag 13 niet gesprongen, later op dag 20-21 wel, drm temperatuurde ik, dan alleen ben je zeker of eitje gesprongen is of niet.
De enige keer dat ik zo'n knal ovutest had was toen ik 6 wk zwanger was en een bbz had. Ik zou als ik jou was een paar dagen wachten en dan een normale zwangerschapstest doen. Ik snap je zeker, maar dit wekt alleen maar onzekerheden op.