goede middag, ik ben 2 april helaas al twee jaar ziek. Vandaag hebben mijn werkgever en ik alle formulieren verzameld. Op de digitale aanvraag die ik nu zelf aan het invullen ben staat ook de vraag of ik nu betaalde arbeid verricht. Ik ben 100 % ziek en heb de vraag ingevuld met nee. Is dat correct? ( heb nl. nog wel een vast contract vandaar de twijfel , wil het graag goed invullen zodat er geen vertraging ontstaat)
Beste Chrystel73, Je wilt graag weten of je juist hebt geantwoord op het aanvraagformulier voor de WIA. Met de vraag of je betaalde arbeid verricht wil UWV achterhalen of je nog voor een deel werkt tijdens je ziekmelding. Jij geeft aan dat je 100% bent ziek gemeld (en dus niet werkt). Je beantwoord dan inderdaad de vraag met nee. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
bedankt dan kan de aanvraag digitaal versturen en de gevraagde stukken versturen oer post. Kunnen jullie een indicatie geven wanneer ik wat hoor en hoe lang duurt de procedure
Beste Chrystel73, Je wilt weten hoe lang het duurt voordat je bericht krijgt over je WIA-aanvraag. Nadat je de WIA-uitkering hebt aangevraagd krijg je een ontvangstbevestiging per mail. Let er even goed op, dat je deze wel krijgt. In deze bevestiging staat de datum waarop je uiterlijk weet of je een WIA-uitkering krijgt. Meestal is dit acht weken nadat wij de aanvraag hebben ontvangen. Actuele informatie over beoordeling en beslissing van je WIA-aanvraag vind je hier. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare