Zwangerschapverlof

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Teddie, 15 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Dinsdag 12 Juni is mijn zwangerschapverlof in gegaan,2 weken eerder in verband met vrije dagen en een weekje vakantie.
    Erg fijn natuurlijk en ik geniet nu al met volle teugen.

Maar ik ben benieuwd wat andere zwangere vrouwen zoal doen in hun verlof om de tijd door te komen tot de bevalling of vrouwen die al bevallen zijn,wat hebben hun gedaan?
    Ik heb wel wat dingetjes die ik kan en wil doen hoor maar mischien verteld iemand iets waar van ik denk o ja dat is leuk dat kan ik ook doen.

Ben benieuwd naar de reacties.

Doei Teddy.

2. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Helaas ben ik nog niet in aanmerking gekomen voor zwangerschaps verlof :( maar wens je heel veel succes ook voor de bevalling en geniet lekker van je vrije tijd.

Hoe lang duurt zo een zwangerschapsverlof is dat ook geldig bijv als je naar school gaat

3. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Ik heb 6 weken van te voren verlof maar je kan ook werken tot 4 weken tot je bevallings datum,dan heb je na je bevalling weer meer dagen.
    Ik doe lichamelijk zwaar werk dus mij lukt het niet om tot 4 weken van te voren te werken.
    En over school weet ik het niet want ik zit zelf niet meer op school.

Doei teddy.

4. Niet meer actief

ik heb tig keer zijn kamertje opnieuw ingericht en tig keer alles weer lopen wase en strijken, ik heb ook mijn huis als een schoonmaakjunk lopen poetsen....uhm ooh ja shoppen shoppen shoppen en met vriendinnen afspreken

kortom NIET STIL GEZETEN!

5. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Inderdaad shoppen,
    bij iedereen op visite,
    kleertjes wassen/ strijken,
    foto's inplakken die je al lang hebt liggen,
    iedere dag uitslapen (nu kan het nog hihi),
    schoonmaken,
    dagboek bijhouden,
    geboortebord maken waar je de kaarten op kan prikken,
    schilderijtjes maken,
    ramen wassen,
    GENIETEN VAN HET NIETS HOEVEN!

6. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Wat hier boven staat. Plus lezen (KLUUN!), soaps kijken, maar vooral rustig aan doen en alleen doen waar je zin in hebt (op het moment dat je er zin in hebt).

Probeer ervan te genieten!

7. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Ook ik ga al veel eerder met verlof ivm een nieuwe baan na mn verlof. Ik had heel veel vakantiedagen bij mijn huidige baan opgespaard waardoor ik nu in plaats van eind augustus, 12 juli al met verlof ga.

Om mezelf nuttig te maken ga ik tot aan mn verlof 1 a 2 ochtenden in de week vrijwilligerswerk doen. Ik heb er voor gekozen om mensen met een handicap of beperking te helpen. Dit is geen zwaar werk, dit is er gewoon (gezellig) zijn voor de mensen en een luisterend oor bieden. Je gaat bv met ze mee wandelen, koffie drinken, noem maar op. Had ook graag met dieren (katten) willen werken maar dat ziet mijn partner niet zo zitten ivm de zwangerschap.

Kortom ik heb zoiets van als je de tijd en kans ervoor hebt om iets te betekenen voor je medemens je dit moet doen.

Zullen misschien ook wel de hormomen zijn hoor dat ik me zo betrokken voel nu :D

Ik volg tevens ook nog een opleiding naast mn huidige baan dus kan oa lekker gaan studeren. Heb er nu nog de tijd voor.. :)

Tijdens mn verlof ga ik natuurlijk ook lekker ga winkelen, luieren, tutten badderen in ons pasgekochte zwembad van 3 meter doorsnee 8) (voor de hete dagen)

Al met al zal ik me wel vermaken denk ik!

Liefs Angeltje

8. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Ik heb al leuke dingetjes er tussen zien staan dus dat komt wel goed met mijn vrije dagen :D
    Bedankt meiden.

teddy

9. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Nog een tip die ik gisteren kreeg van een collega: Ga nog 1 keer met je mannetje uit eten voordat de baby er is! Vond ik wel een goede tip.

Zelf moet ik nog tot en met dinsdag werken en dan heb ik verlof en weet ook nog niet wat ik allemaal ga doen. Niet te veel denk (en hoop) ik. Lichamelijk voel ik me namelijk echt een wrak.

Succes met de laatste loodjes!

Groetjes Miep

10. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Donderdag 21 Juni ben ik jarig en dan ga ik savonds uit eten met mijn vriend dus dat komt wel goed en gaat vast heel gezellig worden.
    Maar bedankt voor de tip.

Doei Teddy.

11. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    ik rommel eigenlijk maar wat aan, doe een boodschapje, slaap dan weer es wat, draai een wasje noem maar op. Alles is klaar voor de beeb dus daar heb ik rust over...... gewoon lekker genieten, alhoewel als de kleine zich eerdaags meld ik et ook niet erg zou vinden.... ;)

Deel Deze Pagina