AAAHHH Voor de tweede keer deze zwangerschap hebben mijn dochter en ik luizen... We hebben veel en lang haar, dus zijn het ware paradijs voor deze beestjes. Naast alles wassen/afsluiten, haren dagelijks uitkammen, wassen met Milium shampoo en kammen met zo'n trilkam wil ik nog meer proberen. Ik las op internet dat je met rozemarijn-olie kan wassen, maar ergens anders dat niet mag tijdens de zwangerschap. Verder las ik dat Bio stop goed zou helpen, maar weet niet of dat tijdens de zwangerschap mag. Ten slotte las ik ook over tea tree olie. Ik begreep alleen dat dit onverdund gevaarlijk is tijdens de zwangerschap-> mag het verdund dan wel? Wie helpt?
Ik zou gewoon naar de apotheek gaan, en het daar navragen of evt bellen, denk toch dat zei je het beste advies kunnen geven. succes
Haren spoelen met water met een flinke scheut azijn. Van azijn laten de neten los en wordt het haar lekker zacht en kambaar. De grote luizen zie je wel zitten en kan je er zo misschien wel uitplukken, de rest kam je er snel uit. Ik had vond in elk geval na 2 dagen geen levende luis meer. Probleem is eigenlijk de neten. En als je chemische troepjes wilt gebruiken, vraag dan goed na bij de apotheek wat je mag gebruiken! Succes ermee. Marsja
Ja die neten zijn het probleem. Voor de luizen helpt die milium shampoo prima. Ik doe voor de neten nu ook een conditioner in mijn haren en kam het dan uit. Azijn had ik de vorige keer ook gedaan (getverdekkie, dat stinkt...!). Ik zou nu gewoon iets willen vinden dat die netenook doodt. Doordat ik nu alleen de luizen doodt moet ik minimaal een week in de weer blijven met die net uitgekomen luizen. Ze leggen dan weliswaar zelf nog geen nieuwe eitjes, maar vervelend is het wel. Dat betekent iedere dag alles wassen, uitkammen, etc etc. Zo ruim zit ik niet de de positiekleding en al dat beddengoed wassen met mijn hoogzwangere buik is ook niet ideaal. Maar goed, volgens mij kun je alleen die chemische zooi gebruiken om de neten te doden. Bleh.
Van de tea tree olie kun je een paar druppeltjes op de kraag van je dochtertjes jasje doen en een druppeltje op de kraag van de kleding die je draagt. Daar houden ze niet zo van die vieze luizen.