Vriend moet 3 dagen voor uitgerekende datum op cursus op 1,5 uur rijden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama1978, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat vinden jullie? Mijn vriend moet 3 dagen voor de uitgerekende datum op cursus. Hij moet 4 dagen voor de datum al heen, dan moet hij verplicht overnachten daar en dan komt hij 3 dagen voor de datum thuis. De cursus is verplicht van zijn werk, en kan niet verschoven worden. Er zit ook een soort van teambuilding aan vast, vandaar dat ze perse willen dat iedereen blijft overnachten.
    De locatie is op 1,5 uur rijden vanaf ons.
    Ik ben er eigenlijk niet zo blij mee. Hoewel ik van onze dochter ook 8 dagen overtijd was en ingeleid ben, weet ik natuurlijk niet hoe het deze keer gaat.
    Maar aan de andere kant zijn er zat mannen die verder weg van huis werken natuurlijk.
    Gelukkig kan hij wel met de motor, dat mocht er file staan, dat hij toch door kan rijden.

Wat zouden jullie hiervan vinden?

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou me er niet druk om maken.
    De meeste kinderen worden niet binnen 1,5 uur geboren, dus hij zal vast nog wel op tijd thuis zijn als het eventueel zover is.

3. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Mijn man had precies hetzelfde bij nr. 2, alleen dan op 3 uur treinafstand. Hij 'moest' ook blijven i.v.m. teambuilding, maar heeft 's avonds gebeld hoe het ging en we hadden afgesproken dat hij gelijk zou komen als ik dta zou aangeven. Gelukkig bleef zusje gewoon lekker zitten en was het niet nodig dat hij naar huis kwam.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn vriend werkt altijd op zo'n afstand van huis. Ik maak me er niet druk om hoor. Op het moment dat ik denk dat het begonnen is, dan bel ik hem en komt hij naar huis.

En verder staan de buren en mn moeder paraat, voor het geval ik zeer snel naar het zkh moet.

Ik hoop alleen voor je dat wanneer het wel die nacht gebeurd, je vriend wakker wordt van je telefoontje.

5. Aura

Aura Niet meer actief

poeh mischien ben ik een zeur maar ik zou er echt niet blij van worden....en weet ook niet of ik wel zou willen dat het door zou gaan eigenlijk....vind het wel raar dat ze voor dit soort gevallen geen uitzondering maken....

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik denk dat dat het echt een punt is. 1,5 uur is zo voorbij en als hij een beetje doorrijd kan hij er ook eerder zijn.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    zou het ook geen probleem vinden.

8. MarielleS

MarielleS Lid

8 okt 2009
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend werkt ook altijd op zo'n afstand.
    Ik vind het geen probleem.
    Ik hoor van iedereen hoe lang zo'n bevalling kan duren.
    We zorgen dat alles klaar staat en ik wacht gewoon lekker op hem.

9. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    als hij paraat blijft met de telefoon en weg kan wanneer dat nodig is.... maar ik kan me wel voorstellen dat je het geen prettig idee vind..

10. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    prettig idee is misschien anders, maar 1,5uur is te doen. Als hij zijn telefoon maar aan laat en bij zich houd :D:D (dat ie em niet tijdens de teambuilding uit moet zetten ofzo)

11. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ja het is niet anders zou ik zeggen, met een beetje pech staat mijn man 8 uur vanaf huis, het is niet anders.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Inderdaad; telefoon te allen tijde aan laten staan (moet hij ook gelijk checken dat er goed bereik is, ik weet niet of het erg afgelegen is - en als er geen bereik is, dat hij dan met het hotel o.i.d. afspreekt hoe jij hem kunt bellen).

Enne... hij moet natuurlijk niet met z'n collega's de hotelbar induiken. In elk geval niet aan de alcohol, want als hij naar huis moet, moet hij wel kunnen rijden.

Over die 1,5 uur zou ik me niet al te druk maken; al snap ik ook wel dat het niet echt leuk is dat hij wat verder weg is dan normaal (en ook 's nachts weg is). Kan er misschien iemand anders bij jou in huis komen slapen? Of mag je de buurvrouw wakker maken als er 's nachts wat gebeurt?

13. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ik zou me niet druk maken, maar alleen wel als er sneeuw voorspelt is.. dan kan t zooooo vast staan..

14. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Mijn partner werkt ook op een afstandje, vind dit ook zeer verveld maar het kan natuurlijk niet anders.
    Alles zal optijd klaarstaan en wanneer het begint komt ze gewoon direct af. Moest ik toch vinden dat het te lang duurd begin ik gewoon te stappen naar het ziekenhuis denk ik :)

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur en is soms weleens verder weg dan 1,5 uur + hij moet wachten op iemand die hem overkomt nemen mocht het bij mij beginnen dus die is nooit binnen 2 uur bij mij (of hij moet geluk hebben dat hij net in de buurt is)
    Ik neem aan dat jou vriend gewoon meteen weg zou kunnen als je hem belt??
    Er worden maar weinig kinderen echt binnen 1,5 uur geboren en zodra bij jou de weeën beginnen en je belt meteen dan lijkt het me dat er weinig aan de hand is?
    Mocht hij dan toch te laat zijn dan is dat natuurlijk enorm klote maar tja dat is dan niet anders.... (al zal ik daar zelf ook enorm van balen hoor!)

16. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou het niet leuk vinden! Maar ja, als het moet dan moet het en 1,5 uur moet te doen zijn, toch?!
    Nu ligt er sneeuw... maar het is te hopen dat het over 9 weken onderhand wel is opgehouden met die :x sneeuw!!!

Ik zou wel graag de telefoonnummers van zijn collega's willen hebben en het hotel etc... Mocht je hem niet te pakken krijgen; dan maar iemand dicht in de buurt!

En samen goed afspreken wanneer je hem gaat bellen, bij de eerste wee of als er al een klein beetje regelmaat in zit (heb ik op het moment "discussie" over met vriend lief) geeft je wat rust.

17. Seth

Seth Niet meer actief

ik zou me er NU wel druk overmaken.....
    mn tweede is nl binnen 2 uur geboren..... mij wilde ze niet eens meer naar het ziekenhuis laten gaan... dus tja.....
    heb nu dus ook "noodgedwongen" gekozen voor een thuisbevalling.

MAAR... mn tweede was wel pas met 41w 5d......

Gelijk bij de eerste rommel bellen.... desnoods vals alarm... en wellicht blijft je kleintje weer langer zitten....

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    je kan toch moeilijk rond de uitgerekende datum maar thuis blijven... Leuk is anders natuurlijk, maar er zijn ook genoeg mensen die op zoveel afstand van huis werken (elke dag dus)

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn vriend had op mijn uitgerekende datum een cursus in Lelystad (dik 2 uur rijden vanuit Duitsland) en ik had geen vervoer en MOEST in het ziekenhuis in Winschoten bevallen. Gelukkig kon zijn cursus wel anders worden ingepland en kon hij thuis blijven.

Maar ik zou er ook niet blij van worden hoor.

20. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Ik zou me er niet druk over maken. 1,5 uur is niet zo lang en hij is zo thuis als ie doorrijdt. Dan ben jij vast nog niet bevallen ;)

Deel Deze Pagina