Hoi Ja dat was bij mij ook zo, ook voor de bevalling, hoe je het beste langere tijd kon staan, uit bed moest komen etc. En ik heb tijdens de bevalling echt wel veel gehad aan de ademhalingsoefeningen, ik kreeg op het laatst echt een soort weeen storm en die oefeningen hebben me er echt wel doorheen geholpen. Manon
Oooh dat meen je niet! Ik zou echt paf staan van zo'n opmerking. Ik bedoel; hoe goed kent ze je nou helemaal om zo'n opmerking (en ook nog en plein public!) te maken. Vind ik not done. Waarschijnlijk zou ik er op het moment zelf ook niks van (durven) zeggen, maar ik zou toch zeker overwegen om haar er nog op aan te spreken. Het lijkt me in zo'n cursus heel belangrijk dat je je veilig voelt in je groep en bij je lerares, en dat zou bij mij zeker verminderen door zo'n opmerking. Ik ga ook yoga doen, maar mijn eerste les is pas bij 22,5 weken. Je kon wel veel eerder beginnen, maar ik ben bang dat ik het anders tegen het einde van m'n zwangerschap beu zal zijn! Liefs Monique
jaaa.. ik ben gewoon van mezelf uit behoorlijk verlegen en durf er dan niets van te zeggen, maar snoopy ga je advies wel gebruiken en vragen of ze het anders kan uitleggen.. maar we moeten altijd met onze ogen dicht die oefeningen doen en lijkt wel alsof ik totaal vergeten ben waar al mijn lichaamsdelen zitten
hai, Ik doe zwangerfit - een soort low impact aerobics - je begint meteen met bewegen en doet dat zo'n 40-50 minuten en daarna een ontspanningsoefening. Na de les is er soms een voorlichting over bijvoorbeeld: bevallen, ademhalen, borstvoeding etc. en soms organiseren ze ook partnerbijeenkomst. Je doet het in een groepje van max. 10 vrouwen onder begeleiding van een fysiotherapeut. Ze geeft je tips over hoe je je buik 'bij je moet houden', over je houding/hoe je staat, over je blaas (ivm plassen).. echt vanalles, maar dan niet op zo'n toontje en wijzend vingertje. Het bevalt me heel goed. Geen gepuf tijdens de les, alleen rode hoofden en dynabands die je hoort rollen. Google even en kijk of het bij jou in de buurt ook gegeven wordt. Je kan altijd een proefles proberen he? succes