Hoi hoi, Ik heb een vraagje.. Ik probeer samen met mijn man sinds vorig jaar mei (nu bijna anderhalf jaar dus) zwanger te worden.. Daarvoor ben ik een lange tijd aan de pil geweest. Ik heb een behoorlijk onregelmatige cyclus (4 tot 8 weken) en sinds 2 weken heb ik behoorlijk last van vage kwaaltjes.. Mijn borsten doen erg veel pijn en zijn ook groter dan normaal. (niet anders van kleur) verder blijf ik het gevoel houden dat mijn menstruatie op gang moet komen, vanwege de continue zeurende pijn in mn onderbuik.. (dit heb ik normaal 1 dag voor mijn menstruatie) maar deze komt niet doorzetten Vorige week heb ik een test gedaan, en vanmorgen opnieuw, beiden negatief.. Toch twijfel (en hoop) ik gezien mn menstruatie niet komt en de klachten blijven... Is het verstandig als ik een bezoekje aan de huisarts waag voor een bloedtest of zou dat niet zinvol zijn?? En hoe lang moet je normaal wachten om langs de huisarts te gaan omdat de zwangerschap uitblijft?
Jammer dat het nog niet wilt lukken. Wanneer is/was je NOD? Anders zou je nog een bloedtest kunnen laten doen door je HA. Maar volgens mij zou je al langs de HA kunnen gaan als je een jaar bezig bent. Dus ik denk dat het zo wie zo slim is een afspraak te maken met je HA. Succes! IK hoop dat het snel raak is.
Het is inderdaad zinvol om een bloedtest te doen, dan weet je of je wel of niet zwanger bent. Je schrijft dat je al 1,5 jr bezig bent. Nou, dat lijkt me lang genoeg. Ik zou snel een afspraak met de huisarts maken zodat je een doorverwijzing krijgt voor de gynecoloog. Succes!
Bedankt voor jullie reacties.. Mijn laatste eerste menstruatiedag was 31 juli dus weer ruim 6 weekjes tot nu.. Ik ben niet heel erg bekend op dit gebied, maar wordt er bij die bloedtest dan ook gescreend op het hcg hormoon? En wat kan ik verwachten van een gyneacoloog? Ik vind de drempel om naar de HA te stappen nl nogal groot.. Gezien ik nog jong (22) ben en ik hiervoor 6 jaar de pil heb geslikt..
Als je via de HA een bloedtest laat doen wordt er inderdaad gekeken naar de hoeveelheid zwangerschapshormoon in je bloed. Vaak kunnen ze het in je bloed eerder zien als in je urine. In principe heeft je leeftijd en hoelang je aan de pil was niets maken met je kinderwens nu. Normaal zeggen ze dat je na het stoppen met de pil gaat ontpillen, en ik geloof dat 80 % binnen 1 jaar zwanger is. Zo niet, dan kanje inderdaad om een verwijzing naar een gynaecoloog vragen. Die zal waarschijnlijk een echo gaan maken bij je, om zo te kunnen ontdekken waarom je cyclus bijv zo lang duurt. Anderhalf jaar lang zelf proberen is lang genoeg hoor!
Dit is echt on-ge-lofelijk!! Doe ik vanochtend weer een test, is ie positief!! Yes, de herhalingstest ook!!! Zo blij en zo gelukkig!! Dankjewel meiden...
wat geweldig !! wachten word dus beloond.. gefeliciteerd ! lekker genieten, na anderhalf jaar klussen !!!