Zwanger worden en nieuwe baan

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ukkie1, 9 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Dag allemaal,

    Enige tijd geleden besloten wij een tweede kindje te willen. Tegelijkertijd kwam ik tot de conclusie dat ik een andere baan wilde, zeker met twee kindjes. Regelmatig werken en minder zwaar. Dat is gelukt, 1 sept start ik daar!! Intern kwam de vacature vrij ( ziekenhuis) en ik heb gelijk gereageerd. Maar toen stond ook de afspraak bij de gyn al. Inmiddels ook begonnen met Clomid.. Maar ergens voel ik me er een beetje rottig over naar mn nieuwe werk toe. Wat nou als ik al snel zwanger ben en daar net werk? Hoe reageren ze dan? Aan de andere kant, ik wilde zowieso ander werk, ben er heel blij mee en zwanger worden is een risico als je jonge vrouwen aan neemt denk ik dan.
    Wat vinden jullie, kan ik het wel maken tegenover mijn nieuwe collegas etc om tegelijk met daar te gaanwerken zwanger proberen te worden? Ben ik iets verschuldigd aan uitleg of inlichting...?
     
  2. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Het is jouw leven en je bent ze niets verschuldigd. Je plannen in de ijskast zetten om anderen een plezier te doen lijkt me niet verstandig, zeker niet omdat je vooraf ook niet weet hoe lang het traject gaat duren. Met werkgevers is het meestal zo dat jouw zieleheil hun niet aan het hart gaat, dus daar moet je zelf voor zorgen. Zo lang jij op tijd komt, je aan de regels houdt en je week goed doet, heb je aan jouw deel van de verantwoordelijkheid voor het bedrijf voldaan.
     
    Manana en Ukkie1 vinden dit leuk.
  3. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Hoef je je niet schuldig om te voelen hoor! Wie weet duurt het een tijdje.
    elf ben ik 14 februari aan een andere baan begonnen, wel binnen zelfde organisatie, en 8 maart had ik een positieve test in handen
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier na de start van mn nieuwe baan binnen 4mnd zwanger...tja jammer dan...we hadden er op dat moment al 9jr op gewacht. Toen MA...tijd ziektewet.
    Weer volledig aan het werk en 5mnd later weer zwanger.

    Ik zet mijn leven niet on hold voor werk. Voor hetzelfde geld was het een "ongelukje" geweest als we wel zonder hulp zwanger hadden kunnen worden.

    Ik heb toen gewoon uitgelegd dat we vruchtbaarheidsproblemen hadden en de zwangerschap een groot wonder was na zoveel jaar.
     
    nizzie86 en Ukkie1 vinden dit leuk.
  5. MicroRNA

    MicroRNA Actief lid

    10 aug 2017
    242
    136
    43
    Vrouw
    Herkenbaar hoor! Ik ben in maart begonnen met een nieuwe baan, er is zoveel meer belangrijk dan werk (ondanks ik ook echt zo erg twijfelde)! Gelukkig heb ik een super toffe baas en denk ik dat het geen probleem wordt straks.
    Je hoeft er niks over te zeggen als je dat niet wilt.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  6. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Dank allemaal. Wie weet duurt het indd nog even ook allemaal.. Maar wie weet ben ik zo zwanger maar indd, zie ik dan wel!!
     
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik hoorde na 12 maanden proberen dat het nog wel even kon gaan duren en ben toen gaan solliciteren en van baan veranderd. Een week nadat ik ja had gezegd, was ik zwanger. Toen ik begon dus al iets van 4 weken. Heb er nooit problemen mee gehad.
     
    Ukkie1 en Rosje83 vinden dit leuk.
  8. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, al is het voor ons de eerste. Ik heb in oktober vorig jaar mijn mirena laten verwijderen en in januari begon ik aan mijn nieuwe (parttime) baan. Zelfs nog even gewacht, maar toen besloten voor ons eigen geluk te gaan omdat dat uiteindelijk is waar je alles voor doet.

    Ik zou me er niet te lullig over voelen, het kan inderdaad nog even duren. En ben je wel ineens snel zwanger, dan is dat alleen maar fijn! Wat je zegt, met een jonge vrouw is dat altijd het risico.. Maar ga vooral lekker voor je eigen geluk! :thumup:
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  9. Claudia050286

    3 aug 2017
    54
    73
    18
    Vrouw
    ik heb vorige week donderdag positief getest en begin aanstaande maandag met mn nieuwe baan!
    Ik heb een contract tot eind februari gekregen en ben rond 6 april uitgerekend. Mocht het zo zijn dat ze om deze reden mn contract niet verlengen dan vraag ik een uitkering bij het uwv aan blijf ik voorlopig thuis bij mn kleine.... Werken komt daarna dan wel weer.
    Over 6 weken ga ik vertellen dat ik zwanger ben
     
    Lavender123, Ukkie1 en Rosje83 vinden dit leuk.
  10. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Even een vraagje uit interesse als dat mag. Ben je zelf niet bang dat ze zullen vragen waarom je er niet eerlijk over bent geweest tijdens het sollicitatiegesprek? Ts is nog niet zwanger maar jij bent dus al bijna 7 weken zwanger als je begint bij het bedrijf en verteld het als je ruim een maand voor het bedrijf werkt dus 12 weken zwanger bent. Ik persoonlijk zou me enorm bezwaard voelen.

    Gefeliciteerd met je zwangerschap overigens.
     
  11. Claudia050286

    3 aug 2017
    54
    73
    18
    Vrouw
    hoi ik heb daar op 13 juli een gesprek gehad en was toen nog niet zwanger.... ik zou eigenlijk afgelopen maandag beginnen maar de training is verplaatst naar aanstaande maandag..... Vandaar dat ik het nog even stil wil houden tot de 1e 3 maanden voorbij zijn.
    Ik snap je punt hoor.....
     
    vrouwvan vindt dit leuk.
  12. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113

    Snap het heel goed hoor dat je het nog even stil wilt houden en aangezien je niet wist van je zwangerschap tijdens je sollicitatiegesprek kunnen ze je dat iig niet verwijten.
    Geniet iig van je zwangerschap want zoals je al zei werk komt later wel weer.
     
  13. Lavender123

    Lavender123 Actief lid

    25 jul 2017
    188
    69
    28
    Vrouw
    Hele mooie instelling! Zo denk ik er precies over!!!
     
  14. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Bij mijn eerste zoon kwam ik er 4 dagen voor start bij mijn nieuwe baan achter dat ik zwanger was. Voor mij een flinke schok maar het was hartstikke welkom. Ik voelde me echt zo bezwaard en lullig dat ik het in mijn 2e week (in tranen) aan mijn baas verteld heb. Hij was super lief en begripvol. Het was ook geen reden voor ze om mijn contract niet te verlengen na mijn proeftijd en ook hierna niet.

    Ik hou van eerlijkheid en denk ook dat als je een aanwinst bent en goed je best doet dat dit " beloond" wordt. Nu ben ik heel reëel en weet ik ook dat dit nou eenmaal niet in elk bedrijf zo werkt helaas. Maar ik vraag mezelf dan ook sterk af of dit bedrijf dan wel goed genoeg voor mij zou zijn en of ik in zo'n bedrijfscultuur thuishoor.

    Kan je echt niet zonder die baan? Dan heb ik alle begrip dat je iets langer wacht met vertellen... Ten slotte heb je gewoon je rechten!!

    Heel veel succes en hopelijk ben je snel zwanger!
     
    vrouwvan en laurita123 vinden dit leuk.
  15. Lavender123

    Lavender123 Actief lid

    25 jul 2017
    188
    69
    28
    Vrouw
    Mooi verhaal en goed dat het voor jou ook werkt maar ik ga écht niet voor de 12 weken vertellen dat ik zwanger ben... Er kan nog van alles gebeuren..
    ik begin in september met mijn nieuwe baan (ben leerkracht) en tijdens mijn sollicitatie was ik niet zwanger. Ik ga het dus ook echt pas na 4 oktober vertellen. En ik ben 8 weken wanneer ik begin met werken.

    Ik heb eerder wel gesolliciteerd voor werk en toen was ik al zwanger. Toen heb ik het eerlijk tegen mijn werkgever gezegd dat ik het al ben. Ze hebben toen na het half jaar mijn contract niet verlengd. 1 maand uitkering en toen had ik een nieuwe baan...
     
  16. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    @lavender, ik snap t wel hoor. Ik zou t ook nog niet vertellen. En officieel hoef je ook helemaal niet tijdens t solliciteren al te zeggen dat je zwanger bent toch, al had je al zwanger geweest.

    Ik laat t maar allemaal gebeuren, wie weet ben ik als ik over een paar weken begin ook net zwanger, haha. Ik hoop t :)
    Ik heb gelukkig gelijk een vast contract!! Dus ik loop in dat opzicht geen risicos
     
  17. Lavender123

    Lavender123 Actief lid

    25 jul 2017
    188
    69
    28
    Vrouw
    Wat fijn, meteen vast contract! In welke branche werk je en waarom krijg je dat? Ja, ik duim met je mee dat je snel zwanger bent...;)
     
  18. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Ja ik was ook erg blij dat het goed ging!! Maar om jouw redenen snap ik het ook als je het nog niet verteld! Er zijn een hoop vrouwen die hierdoor worden ontslagen/contract niet verlengd. En dat is niet ok!!
     
  19. Claudia050286

    3 aug 2017
    54
    73
    18
    Vrouw
    Het komt allemaal wel goed meiden!
    Ik ben gewoon wat voorzichtig, ben net 6 weken zwanger van onze eerste, meteen raak na het verwijderen van mn spiraal.....
    Ik vind altijd als je baas begrip heeft voor je situatie (we zijn nou eenmaal vrouwen en ja vrouwen kunnen zwanger raken) dan mag het geen reden zijn tot ontslag of geen verlenging en laat hij je na je zwangerschapsverlof terugkomen....
    Maar ja helaas werkt het niet altijd zo dus ik wacht het rustig af.
     
  20. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Ik werk momenteel als verpleegkundige, ga binnen het zelfde ziekenhuis op de poliklini
     

Deel Deze Pagina