Wij zijn heel goed bevriend met een stel. Samen koken, weekendjes weg ed... Zij hebben de afgelopen jaren doorgebracht in de MMM ivm ongewenst kinderloos. Lopen ook bij een psycholoog en jarenlang echt heel moeilijk gehad. Mede door onze eigen situatie zijn we de laatste jaren ook heel erg naar elkaar toegegroeid en wij hebben hun ellende dan ook van zeer dichtbij meegemaakt (ik heb er zelf echt nachten van wakker gelegen)... Nu hebben ze echt onwijs goed nieuws gehad (er is bij hem toch iets gevonden en ze kunnen starten met IVF), wat ze absoluut nooit meer hadden verwacht en daar zij wij zo ongelooflijk blij mee! Zij natuurlijk ook. Ze hebben nog een lange weg te gaan en wie weet lukt dit ook allemaal niet, maar toch... Wij willen hun graag een kado geven, maar wat? Ik zat zelf te denken aan een dagboek voor allebei waarin ze vanaf nu de hele periode kunnen gaan bijhouden, stel dat het allemaal lukt en er komt straks een wondertje voor ze, dan kunnen ze altijd terug lezen over deze periode... Ik wil dan voor allebei een verhaaltje schrijven met het doel van het dagboekje, de ervaringen en belevenissen van afgelopen jaren en onze wensen voor de toekomst voor hun... Maar hebben jullie nog andere ideeen? Sorry voor het warrige verhaal, maar ik ben zoooo blij voor ze
Ik vind het dagboek ook een heel mooi gebaar. Een teken van echte vriendschap. Als ik je onderschrift zie vind ik het ook heel knap en goed van je dat je zo blij voor hun bent, dan heb je een groot hart.
Dit gevoel heb ik helaas niet bij iedereen hoor😳, maar als ik het iemand gun dan zijn hun het! Ik geniet echt zo van hun blijdschap en hoop zo erg dat het lukt! Vandaar dat ik ook graag iets bijzonders voor ze wil doen...