zwangerwens en overgewicht wie o wie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marjolinos, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Hallo,

zijn er hier ook meiden die last hebben van zware overgewicht en zwanger willen worden?
    Ik ben vanmorgen naar de gyneacoloog geweest en was gelukkig nu genoeg afgevallen om een start te maken met de onderzoeken. ben eigenlijk op zoek naar meiden die dit traject ook ingaan en dus te maken hebben met overgewicht.

groetjes marjolein

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hoi marjolein,

Zelf heb ik ook behoorlijk overgewicht, maar ik zit pas in de tweede ronde dus ben nog niet bezig met gyneacologen etc. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het vanzelf goed gaat. Zo niet, dat zie ik dan wel weer, maar vooralsnog blijf ik even positief.

Wil je wel heel veel succes wensen in het komende traject (wat gaan ze/je precies doen?). En kei-goed van je dat je bent afgevallen. Dan voel je je vast een stuk lekkerder en zekerder!

Succes meid, ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
  4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hoi Hellen,

Wat leuk, dat had ik nog helemaal niet gezien! Maar zie wel dat er allemaal geluksvogels zitten die allemaal al zwanger zijn. Zodra ik twee lijntjes op een test zie kom ik me ook bij jullie clubje voegen, maar tot die tijd wacht ik nog maar even hier bij alle andere ongeduldige en onzekere ik-wil-zwanger-worden-meiden.

5. joschef34

joschef34 Lid

4 feb 2009
    18
    0
    1
    Vrouw
    Roermond
    Hoi Marjolein,

Ik heb zelf een flink overgewicht en maakte mij ook altijd zorgen of ik uberhaupt wel zwanger kon worden, en ben gewoon binnen 1 jaar zwanger geworden.

6. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Hier nog een dame van 105 kilo en 176 cm lang. Ik heb dus overgewicht. Het lukt ons nog niet om zwanger te raken. Ik ben nu inmiddels 4 rondes bezig met clomid. Maar dit doet me weinig. Vanmiddag heb ik weer een gesprek bij de gyn. Ik denk dat ze het over spuiten wil hebben maar we zullen het zien.....

Mag ik vragen hoe zwaar je bent en wat je BMI is......ik heb een BMI van 33,9 en denk zelf dat ik niet aan onderzoeken mag beginnen

7. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hoooi,

We zijn nu 8 maanden bezig en ook ik heb overgewicht. Daarbij heb ik een onregelmatige cyclus en maar 1 eierstok. Omdat ik pijnklachten had ben ik deze week voor het eerst bij de gyneacoloog geweest. Tot mn grote schrik bleek dat in mn eierstok een teratoom zat (door een teratoom ben ik mn andere eierstok ook verloren) gyneacoloog zei dat als we kinderen willen hebben we nu haast moeten gaan maken..
    Natuurlijk is het nu ook goed om iets af te vallen. Ze was heel lief en zei dat het heel moeilijk was, en ik ook geen crash dieet moest gaan doen, maar dat het mn cyclus wel goed zou doen.
    Genoeg motivatie natuurlijk om nu af te vallen. Daarbij ben ik gelijk gestart met metformine (voor diabeten, en voor de wat stevigere dames onder ons) om ervoor te zorgen dat mn lichaam gevoeliger gaat worden voor de hormonen die ik ga krijgen. En! Heb je door die tabletten minder honger (zei ze) :)

8. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Oh je ben ik nog even. Ze zei ook dat mn man zn zaad zo snel mogelijk gecheckt moet gaan worden want als dat niet goed is gaan we een ander traject in. Daarbij heeft ze niet gezegd dat ze me niet helpen ivm met overgewicht!

9. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    goedemorgen dames,

ik ben 178 lang en weeg 118 kg (met een bmi van 37,2). Ik woog dus 128 toen wij voor de eerste keer bij de gyneacoloog kwamen en toen was mijn bmi boven de 40.

Ik heb wel een regelmatige cyclus. Eerst gaan ze allerlei testen doen om te kijken hoe mijn cyclus verloopt. Ben dus heel erg benieuwd.

Ik ga nu ff sporten en kom vanmiddag nog terug om verder antwoord te geven.

Lyma 84,heel veel succes bij de gyneacoloog vanmiddag!

Liefs
    Marjolein

10. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    alle niet zwangere dames mogen ook bij ons 100+ en zwanger clubje komen hoor! ik zat er ook al een paar maanden voor de positieve test. dus kom gerust een kijkje nemen! wij weten ook hoe het is om zwanger te moeten worden met 100+. en er zijn trouwens meerdere dames nog bezig.

11. michelle83

13 okt 2008
    41
    0
    0
    helmond
    tja overgewicht is lastig, ik heb er ook last van. 2 april ga ik ook naar de gyn. en ik ben al gewaarschuwd dat ze dit gaan zeggen.. maar toch houden we hoop. na een jaar zouden wij echt goed voor een wondertje kunnen zorgen.

liefs,

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik weeg 113 kilo met een lengte van 180, en ben de eerste ronde zwanger geraakt.

ben vantevoren bij de ha geweest en zij zei dat ik gezond was (bleek na onderzoeken) en omdat ik een regelmatige cyclus had was er geen enkel bezwaar tegen een zwangerschap.

13. lisje18

lisje18 Actief lid

8 jan 2009
    424
    0
    0
    hoi dames

ik heb ook overgewicht ik weeg 95 en ben 1.78 lang
    ik loop sinds kort bij de fertiliteitspoli omdat ik al 21 maandjes bezig ben en eht niet wilt lukken ze zeiden wel tegen mij dat ik te zwaar was maar ben gewoon onderzocht door echo's enz nu a.s woensdag de uitslagen misschien dat ik voor verdere onderzoeken wel af moet vallen maar dat zie ik dan wel weer mijn moeder heeft altijd overgewicht gehad ze is 1.63 ofzo en 100 kilo en die heeft ook 2 kinderen op de wereld gezet dus ik denk dat het verschillend per persoon is of overgewicht belemmerd of niet

liefs lisje

14. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    ik weeg 135 kilo met een lengte van 177 spontaan zwanger van de derde en al 2 kindjes dus er is genoeg hoop dames zwangerschappen verliepen ook prima op depressies na maar das weer een ander verhaal

ik hoop bij jullie allemaal een zwangerschaps banner te zien binnekort
    groetjes

Deel Deze Pagina