wanneer gestopt met "openbaar voeden"

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door fafje, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi nav ander topic, kwam deze vraag telkens in mn hoofd...

ik ben benieuwd wanneer en waarom jullie niet meer echt openbaar gingen voeden...of dat het toevallig qua tijden niet meer zo uitkwam...?? Hoe oud was je kindje toen?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier drinkt ze rond 8.00, 13.00 en 19.00u dus als ik rond die tijd ergens ben, voed ik daar als ze wil.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Mijn dochtertje drinkt ongeveer sinds ze 1 jaar is overdag alleen nog maar voor haar slaapje 's middags en 's avonds. Sinds die tijd voed ik dus ook niet meer in het openbaar, niet omdat ik het niet wil, maar omdat zij het niet wil.

4. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Ik merk dat ik de laatste tijd wat minder makkelijk voed in het openbaar. Maar dat heeft ook te maken met het feit dat mijn zoontje ook wel heel erg snel afgeleid is. En daarnaast hij is nu al zo groot dat hij ook wel even kan wachten. Of ik geef hem iets anders te drinken (vaak gewoon water in een tuitbeker). En meestal vindt hij dat prima. Vandaag toevallig nog wel gevoed buitenshuis. Maar dat was omdat zoonlief helemaal overstuur was toen hij in de kinderwagen zat. Omdat ik in de stad was en daar ook de verloskundigepraktijk zit, ben ik even daarheen gelopen. Maar wanneer dat niet had gekund, had ik toch gewoon ergens in een eetgelegenheid gevoed. Toch sneu om mijn zoontje dan zo overstuur te laten huilen?
    Maar zoals je uit mijn verhaal kan opmaken, ben ik er wel steeds terughoudener in. Niet dat ik het raar vind naar de buitenwereld hoor, maar gewoon voor mezelf.

Groetjes Mariska

5. fafje

fafje Niet meer actief

bedankt ladies

idd mariska dat bedoel ik ook....ik schat mezelf zo in, dat ik op een bepaald punt het niet meer heel prettig vindt...zeg maar heeel en public...maar wanneer het moet moet het...en dan boeit het mij vrij weinig...

maar was gewoon benieuwd wanneer je ...als je meer als 6 mnd ofzo voedt...nog openbaar voed/of fijn is om openbaar te voeden...

En idd kindje wordt natuurlijk steeds afgeleider, merk het nu al...als er bijv iemand bij is...die tegen mij praat...kind wilt alles zien haha...en mijn tepel die maar blijft flitsen...nee dat vind ik niet zo prettig :p

6. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi Fafje,

Ik vind je vragen wel heel leuk. Ik moet zeggen dat ik er nooit heel erg bij stil heb gestaan. Mijn eerste doel was altijd de eerste zes maanden en daarna zien we wel. En zoals je ziet ben ik nu alweer bijna een jaar verder dan de zes maanden. En dan merk je dat het wel anders wordt, maar daar groei je in mee. Borstvoeding gaat nu zo vanzelf, heel anders dan de eerste tijd. En ook die enorme lach die ik van mijn zoontje krijg als hij weer mag drinken, geweldig vind ik dat! Dus zolang we allebei nog willen, gaan we gewoon door.

Groetjes Mariska

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ik voed nog gerust buiten de deur, nooit rare blikken of opmerkingen gehad. Voor mijn dochter en mezelf maakt het niks uit. Dorst is dorst!

8. fafje

fafje Niet meer actief

nou ik krijg nu al van die hoofden als ik zeg dat ik na 6mnd door ga en opmerkingen als "vind je dta niet raar dan met zo'n groot kind"
    Dat geft me geen lekker gevoel...niet dat ik ga stoppen, dta sowieos niet...maar goed...k wete ook dat je er in mee groeit..wnat ik kijk er nu al anders naar dan 4 mdn geleden!

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T krijgt gewoon de borst buiten de deur (einde van middag). M dronk met 10 maanden al niet meer overdag (alleen een slokje voor het slapen gaan ... hoewel ik daarmee ook ben gestopt voor 12m, maar weet niet meer wanneer). M accepteerde ook prima een beker water, T dus echtechtecht niet ... duidelijk een ander karakter :).

Voor de buitenwereld zou ik niet stoppen met (buitenshuis) voeden, maar ik hoop eigenlijk zo rond 12 maanden de overdagvoedingen wel te hebben afgebouwd.

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zoontje is zo afgeleid dat het geen optie is. Hij vindt zijn omgeving dan zo interessant dat hij steeds loslaat en om zich heen wil kijken.
    Heel fijn, tepel in het openbaar en melk wat alle kanten op spuit;)
    Ben nu aan het combineren met kv, dus ik heb voor de zekerheid ook een flesje en een bakje voeding mee onderweg. Nog niet nodig gehad, hij heeft steeds keurig gewacht tot we weer thuis waren:D

11. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik heb ook toen ik mijn zoon 6 maand was ook een aantal opmerkingen gehad, vooral van bekende dames die bijna geen borstvoeding hebben gegeven of snel gestopt waren.
    Vond dat echt niet prettig. Ik heb wel eens overwogen om te zeggen van go vind wel dat jullie heel snel de fles zijn gaan geven!
    Maar ik heb me altijd ingehouden, vond niet leuk dat ik wel opmerkingen kreeg over de borstvoeding. net of dat dan wel mag.

Maar goed iedereen moet doen wat ze zelf willen en fijn vinden! En vind dat je dan geen commentaar over moet leven.

De leukste opmerking die ik ooit gehad heb is van de dochter van een vriendin van mij.
    Iedereen zat buiten en ik was binnen onze zoon aan het voedden. Ze komt naar binnen en zegt wat doe jij. Ik zei toen ik geef Sander eten. Toen zei ze, maar we hebben ook boterhammen hoor hahahahahaha

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Bij mij valt het me op dat mensen raar opkijken als ik bv geef in het openbaar:( Soms wordt er ook echt gezegt dat het niet mag??!! Dan zit ik gewoon in een hoekje in een lunchroom/vd of wat dan ook.. Dat maakt het voor mij soms echt moeilijk om te voeden in het openbaar. Hebben jullie daar geen last van?

13. fafje

fafje Niet meer actief

@sanjor, vandaar mijn vraag...ik doe het nu bijv altijd in bijenkorf en v&d...gewone lu nchrooms durf ik het eigenlijk nie...echt stom

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb Eva buitenshuis gevoed overdag tot een maand of 10. Ze wilde overdag dan niet meer drinken, veel te afgeleid. Ik weet nog wel dat ik een keer bij familie zat en haar wilde laten drinken, maar daar had ze echt helemaal geen tijd voor ;). Toen ben ik er dus mee gestopt. En snel daarna kreeg ze tussen de middag een beker met zelfgemaakte drinkyoghurt en voedde ik alleen nog 's ochtends en 's avonds.

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik vindt het gewoon echt belachelijk dat mensen raar staan te kijken en het soms gewoon verbieden als je je kind eten geeft:x Ik heb ook op andere plaatsen naast de lunchroom al opmerkingen gehad. Borstvoeding is toch het beste wat je een kind kan geven! Snap het echt niet! Kan moeilijk mezelf maanden opsluiten omdat je op sommige plaatsen niet mag voeden of raar wordt aangekeken. :(

16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.023
    6.767
    113
    zuid-holland zuid
    ooh ik zou echt boos worden als ze me dat zouden verbieden! Maar ik moet zeggen dat ik het in kleinere zaakjes wel altijd eerst vraag of het ok is, ik heb nog niet meegemaakt dat ik ben weggestuurd. Nu ik weet dat ze er bij de allerlekkerste lunchroom in onze stad geen probleem mee hebben ben ik daar stamgast geworden en ga ik niet meer naar de V&D.

Maar ik merk dat mijn mannetje nu hij groter wordt ook sneller afgeleid is inderdaad! Ik probeer hem pas te gaan voeden als hij flink honger heeft, maar zodra hij loslaat en om zich heen gaat kijken stop ik maar!

17. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik heb voor het laatst in het openbaar gevoed met 22 maanden in een vliegtuig. Het was niet echt een bewuste keuze maar toen was het gewoon nog even nodig/handig.

18. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ik voed nog steeds in het openbaar maar steeds minder. Ben aan het afbouwen.

Hoewel ik ontzettend voor bv ben en ook gewoon in het openbaar moet ik nog wel even een anekdote vertellen waar ik me toch over verbaasde

Ik zat bij een kleine lunchroom mijn kleintje te voeden. In dezelfde winkel was een vrouw die haar zoontje voedde van anderhalf niks aan de hand behalve dat ze haar borst nogal pontificaal uit haar shirt trok en midden in de zaak zat zonder ook maar enige gene. Nou dat lukt mij dan dus net weer niet hehe.

Ik doe niet moeilijk met shawls oid maar ik trek mijn shirt wel een beetje naar beneden zodat ik niet helemaal half naakt ben.

Ach ieder zijn ding gelukkig:D

19. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik heb eigenlijk nooit buiten hoeven voeden. Wel als ik bijvoorbeeld op bezoek ben bij vriendinnen of familie.

Maar als we gingen winkelen of ergens een afspraak hadden, dan voedde ik hem net voordat we weggingen en zorge ervoor dat ik dan binnen 3 a 4uur weer thuis was. Zoonlief heeft buiten nooit gehuild om een voeding, hij vond het allemaal veel te interessant. Dus zodra we weer thuis waren, weer voeden en dat was het.

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zorg ook altijd dat Irem geen dorst heeft als we weg zijn - voordeel is dat ze nu ook uit een rietjesbeker drinkt dus die gaat inmiddels ook mee. Ik heb alleen in het vliegtuig echt openbaar gevoed, en dat is niemand opgevallen geloof ik haha. Maar ik heb nu al bedacht dat ik voor de vakantie van volgend jaar, als ik dan nog bv geef, Irem op het vliegveld laat drinken (in de verschoningsruimte) en dan in het vliegtuig ander drinken geef, en dan op plaats van bestemming weer in de verschoningsruimte voed.

Als het allemaal nog gaat. Ik merk ook dat Irem overdag steeds minder gaat drinken omdat ze er gewoon geen 'tijd' meer voor heeft ;).

Deel Deze Pagina