zware baby bijvoeden met fles, deden we daar nu goed aan?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door cowgirl80, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @cowgirl: Jullie hebben datgene gedaan wat door proffessionals tegen jullie werd dat het beste zou zijn. Nu heb je andere informatie dus twijfel je of dat wel het beste was. Prima om het de volgende keer anders te proberen, als de glucosewaarden dat toestaan. Maar je hebt toen gedaan wat jij dacht dat goed was.
    Ik denk niet dat je achteraf te lang stil moet staan bij je twijfels. Ik snap het als je het jammer vindt dat hij kv heeft gehad. Maar je kindje heeft daarnaast toch maar mooi ook borstvoeding gehad. Persoonlijk denk ik niet dat hij er echt slechter van wordt hoor!
     
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.522
    6.217
    113
    zuid-holland zuid
    @tupp nou ja ik heb niet echt nieuwe informatie, ik had het borstvoedingsboek van Kleintjes ookal voor de bevalling gelezen, dus ik wist al wel wat zijn mening was. Ik ben alleen niet de discussie aangegaan in het ziekenhuis daarover omdat ik op dat moment twijfelde of ik daar wel goed aan deed. Maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die dat wel hebben gedaan.
    Misschien is de titel van het topic gewoon verkeerd; had die moeten zijn: "zware baby bijvoeden met fles, wie heeft nee gezegd tegen KA" ofzo :)
     
  3. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft dochter ook een beetje kv gehad. Ze wilde de eerste 1,5 dag niet aan de borst. Daarna ook nog niet, maar ze had wel honger.
    Ben om 12u bevallen en wilde de volgende dag een kolf regelen. Wilde graag de Avent duo hebben, te huur bij de Babyplanet, maar die moest ergens anders vandaan komen. Kon wel met de chauffeur mee volgens hen, maar wisten op dat moment niet dat het wel eens een halve dag ging duren.
    Uiteindelijk had ik om 18u m'n kolf maar dochter had al flink honger en ik kolfde een theelepeltje vol. Manlief heeft toen HA kv gehaald en heb haar door de nacht heen een beetje bijgevoed, ik denk ik totaal dat ze 30cc kv heeft gehad, verder bv wat steeds meer werd. Volgende morgen kolfde ik 30cc en in de loop van de dag kreeg ik stuwing. Uiteindelijk wilde dochterlief met tepelhoedje wel aan de borst en dronk ze toen ze 48u oud was volledig aan de borst.
     

Deel Deze Pagina