Hoi! Ik maak me een beetje zorgen. Vandaag hebben we een pretecho gehad, wat erg leuk was. Wel bleek de baby twee weken voor op schema te lopen. De echoscopist schatte dat het kind bij de geboorte wel acht pond en 54 centimeter zou zijn. Mijn vruchtwater bleek ook wat veel te zijn, maar niet teveel, zei hij. Daar komt bij: Al een aantal weken heb ik behoorlijk meer dorst dan normaal. De gedachte aan zwangerschapsdiabetes was al eens in me opgekomen, maar nu helemaal. Ik kan pas volgende week vrijdag bij de vk terecht. Aan de telefoon zei ze me geen zorgen te maken, maar dat doe ik eigenlijk wel. Mijn vragen zijn: -Hoe goed mogelijk is het dat er niets aan de hand is het het gewoon een zwaar en lang kind is? -Als ik de schattingen van de echoscopist moet geloven, kan ik dan normaal bevallen of zal ik dan een keizersnede moeten hebben? -En als laatste: Als het zwangerschapsdiabetes is, kan dit dan komen omdat ik teveel heb gesnoept in mijn zwangerschap? Volgens mij eet ik wel vrij gezond, maar ik snoep ook wel regelmatig, en soms wel wat veel. Ik zou het heel fijn vinden als je mijn vragen kunt beantwoorden. Dan weet ik al iets meer. Bedankt!
Hoi orwen, De kans is heel groot dat je kindje gewoon iets groter is dan gemiddeld. Precies het maatje wat jou kindje moet zijn. Je kan zeer zeker gewoon normaal bevallen! 8 pond is voor nederlandse maatstaven een gemiddeld gewicht! Zwangerschapsdiabetis komt doordat je lichaam suiker niet goed kan verwerken. DIt hoeft niet door het vele snoepen te komen maar het helpt altijd om hier wel op te letten. Imke