stuitligging?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door linnepinnie, 28 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Even een vraagje

Ik ben nu voor de tweede keer zwanger. Bij de eerste lag het kindje al vanaf het moment dat het te voelen was, altijd met het hoofdje naar beneden. Deze keer dus niet. Vorige week nog in stuit, die week ervoor is de verloskundige even bij me thuis langs geweest ivm harde buiken, toen kon ze niet goed voelen hoe het kindje lag. Ik weet best wel dat het kindje nog zou kunnen draaien, maar toch maak ik me zorgen. Ik heb momenteel weer net als bij de vorige zwangerschap fikse steken in mijn lies. Vorige keer was dat het indalen en dat lijkt me nu toch niet mooi als de billetjes nog beneden liggen. Volgende week moet ik weer op controle. Is dat vroeg genoeg of is het beter/ mogelijk dat er nu al iets gedaan wordt mocht het kindje inderdaad in stuit liggen. En wat als het volgende week niet met zekerheid te zeggen is, zullen ze me dan voor een echo naar het ziekenhuis sturen? Ik hoop het eigenlijk wel. Ik vraag me ook af waarom het kindje nog in stuit ligt, aangezien dat de vorige keer niet het geval was. Of is daar niks over te zeggen. Ik lees op sites over stuitligging dat de oorzaak soms een aangeboren afwijking is.

Hoop dat je me wat info kunt geven!

Alvast bedankt

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Je bent ruim op tijd als je volgende week naar je verloskundige gaat. Een tweede kindje heeft altijd veel meer ruimte om te draaien. Je zal zien dat het vast de volgende keer is omgedraaid. Als ze twijffelen zulllen ze altijd met de echo kijken voor bevestiging.
    Heb je de 20 weken echo gehad? als er een aangeboren afwijking zou zijn die zorgt voor een stuitligging dan hadden ze dat toen waarschijnlijk al gezien! Nog absoluut geen reden voor bezorgdheid

Imke

3. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Ik heb inderdaad wel een 20 weken echo gehad en daar waren geen bijzonderheden op te zien. Gelukkig! We wachten rustig af.

Bedankt voor je antwoord!

Deel Deze Pagina