Zware bevalling gehad

Discussion in 'De bevalling' started by Eva31, Feb 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eva31

Eva31 Nieuw lid

Apr 11, 2014
    1
    0
    0
    Een aantal weken geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter Nienke.
    Alleen de bevalling was verschrikkelijk.
    Met 40 weken ben ik ingeleid.
    Woensdags ben ik ingeleid, er werd een ballon ingebracht en alles was de hele dag rustig.
    Donderdagochtend had ik 2 cm ontsluiting, hebben ze mijn vliezen gebroken en kwam ik aan de weeopwekkers.
    De hele dag flinke weeen gehad...had soms echt moeite om ze weg te puffen.
    Tegen 1800 uur nog maar 3 cm ontsluiting en wilde ik een ruggeprik.
    Hier dikke 2 uur op moeten wachten omdat het erg druk in het ziekenhuis was.
    Eenmaal terug op de verloskamer ging het heel snel.
    Binnen een uur tijd van 3 naar 9 cm...
    Ondertussen had ik ontzettend veel pijn ondanks de ruggenprik.
    De verpleegster en gynaecoloog vonden dit vreemd want omdat ik een ruggenprik had gehad hoorde ik geen pijn te hebben...
    Ook verloor ik bloed...iets wat ook niet hoorde...en zakte de hartslag van de baby.
    De gynaecoloog besloot een spoedkeizersnede te doen.
    Alles ging super snel en ineens lag ik op de ok.
    Onze dochter Nienke was er zo, ik heb haar niet meteen gezien omdat ze een moeilijke start had.
    Het bleek dat mijn vorige litteken van de 1e keizersnede gescheurd was...en dat Nienke en ik heel veel geluk hebben gehad.
    Ondertussen voelde ik mijn armen niet meer bewegen en kon ik bijna niet meer slikken...de ruggenprik wat ik extra toegediend had gekregen voor de keizersnede ging omhoog...
    Een nare ervaring omdat ik dus niet meer kon slikken. Ik kreeg zuurstof toegediend.
    Van de verkoeverkamer kan ik me niet heel veel meer herinneren...
    Maar na 2,5 uur mocht ik eindelijk naar de neonatologie om mijn dochter te bewonderen.
    En ze is prachtig!
    Een zware bevalling met een moeizaam herstel.
    Nu heb ik medicatie gekregen tegen de pijn en langzaam aan gaat het beter...
    We doen het maar rustig aan en genieten volop van Nienke en haar grote zus natuurlijk!

2. GuuNie

GuuNie Niet meer actief

Gefeliciteerd!
    Hier ook een Nienke van 11-08-2014
    Leuke naam he..
    Erg naar dat je een zware bevalling hebt gehad..
    Hier ook zo..
    Wil graag nog n 3e maar na n keizersnede en vaginale bevalling met beide complicaties zie ik dat zwanger zijn echt niet meer zitten..

Geniet van je meisje!!
    Knuf

3. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

Apr 28, 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Ach meis, wat een verhaal. Lijkt mij moeilijk om je zo over te moeten geven aan anderen.....
    Maar je hebt een mooie dochter, gefeliciteerd!

4. LSQ

LSQ Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd met je dochter! Ontzettend naar voor je om te horen dat de bevalling zo verschrikkelijk is gelopen! Sterk goed aan en zoals je al zegt lekker genieten nu!

5. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

Jun 12, 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Gefeliciteerd met je dochter! Wat naar dat je bevalling zo zwaar is geweest, goed dat je het even van je afschrijft dat kan altijd een beetje helpen.

6. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Wat naar dat je bevalling zo zwaar is geweest. Knuffel!

Share This Page