Vergoeding geboorte TENS

Discussie in 'De bevalling' gestart door lilly90, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilly90

lilly90 Actief lid

11 sep 2012
    140
    22
    18
    Vrouw
    Ondernemer
    Ik zit met een dilemma.. Inmiddels ben ik 37,5 week in verwachting van ons tweede kindje en zou tijdens deze bevalling graag gebruik maken van een TENS. Nu blijkt dat mijn verzekering (CZ) deze niet vergoed. Toevallig vergoed de verzekering van mijn man wel 100%, maar ze zullen er wel niet in trappen als we op zijn naam aan gaan vragen en declareren, *zucht*.

Wat denken jullie of is jullie ervaring?

Hebben jullie veel profijt gehad van de TENS en zou het de moeite zijn om deze zelf aan te schaffen?

2. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik wilde hem wel bestellen, krijg hem bij zilverenkruis volledig vergoed
    Maar heb het niet gedaan nog.. Twijfel nog haha beetje laat
    Misschien doe ik t wel niet..

Ben ook wel benieuwd naar ervaringen

3. lilly90

lilly90 Actief lid

11 sep 2012
    140
    22
    18
    Vrouw
    Ondernemer
    Mijn man heeft inderdaad ook zilveren kruis! Als je em vergoed krijgt zou ik het gewoon proberen denk ik. Mocht je 'em dan toch niet gebruiken wil ik hem ook nog wel van je overnemen?!

4. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Ik heb het gebruikt bij mijn eerste bevalling en vond het niet helpen..

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja dat kan ook
    Moet alleen ff kijken waar ik hem kan bestellen dan

6. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik heb ohra. Mocht je het willen dan moet je wel opschieten. Ik moest eerst een brief van de vk hebben. Die moest ik toesturen. Dan kon ik hem aanvragen. Al met al duurde het erg lang (drie weken). Ik was dus te laat...

7. lilly90

lilly90 Actief lid

11 sep 2012
    140
    22
    18
    Vrouw
    Ondernemer
    Oeh, dat komt dus nog best wel precies! Ik houd me eventueel wel aanbevolen JMay! Ik zag dat je onder andere via kraamtens.nl kunt bestellen, zij moeten de rekening dan indienen bij het zilveren kruis.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb hem gebruikt tijdens mijn bevalling en het was zeker weten een aanrader:)
    bij de eerste was de bevalling een grote hel. veel pijn, ondanks de ruggenprik. heeft 18 uur geduurd.
    bij de 2e de tens gebruikt en echt super. het is wel belangrijk dat je de tens meteen vanaf de eerste weeen aansluit en gebruikt zodat je lichaam eraan kan werken. veel mensen plakken hem pas op zodra de pijn niet meer te doen is en dan ben je te laat. dan werkt hij vaak niet.
    de tens werkt met prikkels en zorgt ervoor dat de pijnprikkels verstoord worden. ook leiden de prikkels je af van de pijn en zorgt de tens ervoor dat je lichaam zelf endorfiines aanmaken die weer pijnstillend en rustgevend werken. zo in paniek als ik bij de 1e bevalling was, zo rustig was ik bij de 2e. en die rust heeft er zeker weten voor gezorgt dat de ontsluiting en de rest, vlot gingen.
    ik had zelf min of meer de controle over de pijn. ik vond het heel goed te doen. even oefenen om op het juiste moment op de knop te drukken maar dat had ik snel onder de knie. en toen de pijn erger werd, bleek ik al 10 cm ontsluiting te hebben. ik heb al die tijd rustig rond gelopen in huis. tijdens persen geen kik gegeven, geen gekreun, geen au, niks. tot ieders en mijn eigen verbazing :) 22 uur was de vlos er omdat ik twijfelde of ik weeen had en om 00.30 uur was ze er. in 10 minuten.

9. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze worden ook 2e hands aangeboden. Ik neig er ook naar, nu ik over 3 weken ben uitgerekend. Via fbto wordt het ook niet vergoed, helaas.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik verhuur mijne voor een klein prijsje, pb maar :)

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik ben ondertussen al bevallen.. Dus idd geen tijd gehad om hem te bestellen hihi

12. lilly90

lilly90 Actief lid

11 sep 2012
    140
    22
    18
    Vrouw
    Ondernemer
    Goed om te lezen dat je het ook zonder dus weer hebt overleefd!:p
    Flauwekul, van harte gefeliciteerd!!

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik heb er bij zoon zeker baat bij gehad 7 uurs bevalling

(dochter ging te snel en had ik ook echt niet nodig, 14.45 zat ik aan een broodje en 16.21 was ze er)

Mijne is te koop op marktplaats voor een klein prijsje is dus 1 x gebruikt.
    Advertentie 891497821

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb er niets aan gehad.
    Ik had niet de indruk dat ik al echte weeën had. Dacht dat het voorweeën waren. Dan ben je dus te laat met plakken.
    Maar ik heb het ook niet nodig gehad. Was best wat bang voor de pijn en nee, het was geen feestje maar ik vond de pijn meevallen! Ook wel is leuk om te horen toch? :)
    Wat je ook doet. .. ontspannen is het allerbelangrijkst!!!
    Dan maak je zelf pijnstilling aan een gaat je ontsluiting sneller!
    Ik kwam echt in een soort roes. Mijn vriend vond dat het leek of ik drugs gebruikt had en tussen de weeën Door kon ik wel slapen!

15. vosje1

vosje1 Lid

6 mrt 2014
    30
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij mij heeft de vk deze. Als ik wil mag ik deze gebruiken het is mij al 2 keer gevraagd of ik dat zie zitten hoef dus gelukkig niets aan te schaffen

Deel Deze Pagina