Hallo allemaal, Mike is nu 7,5 maand. Hele vrolijke blije baby. Het is alleen een beetje een rommeltje met het slapen. Over het algemeen is hij rond zeven uur wakker. Hij speelt op de grond tot een uur of 10 en gaat dan slapen. Hij slaapt dan ong. 1.5 uur. Is daarna weer wakker en gaat weer op de grond verder spelen. Staan en tijgeren enz. hij word dan lekker moe. Maar vervolgens als hij rond 3en weer naar bed moet gaat hij niet slapen. Hij blijft maar aan het huilen en mieren en in zijn bedje staan. Vervolgens als ik hem er na een half uur of uur uithaal en hem 's avonds rond achten er weer in leg gaat hij meteen slapen. Maar is dan om negen uur weer overstuur wakker. En dan ook echt overstuur. Heeft iemand een idee wat er fout gaat? Ik laat me regelmatig zien als ik hem in bed leg. als hij spookt leg ik hem weer terug. geef zijn tutje en zeg verder niks tegen hem. dit eerst naar vijf minuten en daarna naar tien minuten. enz enz... Hoe krijg ik dit doorbroken zodat hij genoeg slaap krijgt. En in ieder geval meer regelmaat krijgt. Groetjes joyce
Dit is het schema van mijn zoontje: hij is rond 6 uur wakker en krijgt een fles Slaapt dan door tot 8 uur/half 9 Dan krijgt ie fruit/broodje en om 12 uur gaat ie weer naar bed dan slaapt ie tot 2 uur/half 3 En dan rond half 8 s'avonds doe ik hem weer op bed. Ik weet niet of hij veel of weinig slaapt, maar het gaat prima zo!
en als je hem nu eens eerder in bed legt s middags. dus om 13.00 ofzo i.p.v. 15.00 uur. hier is colin dan allang over zijn slaap heen en gaat dan ook echt niet slapen. colin slaapt nu s ochtends nog wel van 10.00-11.15 en van 13.00-15.00. Je wilt uiteindelijk naar een middag slaapje toe, toch?? S avonds kan zijn dat hij in zijn andere slaap zakt en daar wakker van word. Heeft colin ook gehad, even zeker weten of alles goed is(bij colin horen we dat aan zijn huil en kunnen we door het raampje kijken) en dan laten gaan. tenminste dat werkte hier het beste. na 3 dagen werd hij rustiger. kan ook zijn dat dit ineens over is als hij langer wakker is tussen middag slaap en avond slaap.