ZWARE DIP!!! toekomst plannen naar de maan?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Acem, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ha meid,
    Gewoon informeren bij de woningbouw waar je gaat huren hoe ze ermee om gaan. Waar ik werk mag je werkelijk alles in je woning verbouwen zolang het maar geen afbreuk doet aan de waarde van het huis en alles heel en veilig wordt opgeleverd als jij er weer uit gaat. Gewoon voor alles even akkoord vragen bij de woningbouw zodat je altijd op papier hebt dat je alles hebt mogen doen. Je zult zien dat je net zoveel kunt doen als in een koophuis en het wordt nog voor je onderhouden ook.
    Nog een tip: Ga voordat je afgestudeerd bent als op zoek naar een woning. Dan heb je nog een laag inkomen en kom je in aanmerking voor de goedkoopste sociale huur (alimentatie voor je zoontje hoeft niet meegeteld te worden in je inkomen). Zodra je gaat werken schiet je inkomen omhoog en moet je misschien wel boven de 650 euro gaan huren...

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Heey Daminana,

Ik heb alleen je begin post gelezen. Maar 1500 netto is toch helemaal niet slecht als starter? Of is dat het salaris van een fulltimer?

Koophuis: Tegenwoordig, en binnenkort helemaal, word het steeds moeilijker gemaakt om iets te kopen. Dus daar zou ik je niet zo druk om maken... huren is toch ook oké? Kijk eens bij VD & T Daar huurt mijn zus, alleenstaand met 2 puberzonen, en had binnen een paar maanden een woning én huurtoeslag! (las toevallig dat je in eindhoven wilde gaan wonen, daar zit hun kantoor namelijk ;)) Beter gelukkig met een huurhuis, dan een tob-hypotheek en ongelukkig door geldzorgen.

Allimentatie e.d. die je ex betaald lekker voor je zoontje en lekker voor je zoontje sparen. Het lijkt mij niet de bedoeling dat je ex ook voor jou gaat betalen?

Ik zou persoonlijk de opleiding afmaken... je hoeft niet zo lang meer. Dan heb je dat papiertje alvast in je zak. Kan altijd van pas komen ;)

Groetjes Cyntje78

3. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ja mijn buurvrouw heeft dat ook gedaan. Haar woning is echt helemaal verbouwd... echt heel mooi.
    ik heb eerder gereageerd op een woning en 2 dagen later was ik kanditaat nr 1. In 1x raak..

maar ik heb het niet genomen omdat ik nog niet voldoende heb kunnen sparen voor de inrichting. Nu kan ik ook niet zomaar een woning krijgen omdat ik studiefinanciering ontvang, dat telt niet als inkomen.

Ik sta in de omgeving Rijnmond wel al sinds 2004 ingeschreven.
    Dus als ik nu weer reageer heb ik zo een woning.

Maar heb me ook al ingeschreven voor woningen in Brabant... Ik ben nu dus kansloos omdat ik pas sta ingeschreven. Maar als ik afgestudeert ben dan kan ik reageren en maak ik waarschijnlijk sneller kans op een woning.

bedankt in ieder geval voor je informatie...

Deel Deze Pagina