Fietsen, hoe kleden en wanneer wel/niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kwabbernoot, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hoihoi allemaal!

Sinds zaterdag ben ik in het bezit van een moederfiets! Yeah! En kunnen we er dus op uit. Hiervoor moest alles met de kinderwagen maar mijn manneke heeft er een gruwelijke hekel aan en gilt bijna de hele tijd alsof je hem een been uitdraait. Gilt hij niet is hij echt apatisch, ik vermoed van alle benen die langskomen. Hij zit wel naar me toe hoor, dit maakt niet uit. Dooky trekt hij eraf, in slaap valt hij zoiezo niet op zijn rug. Drama dus, geen kinderwagenkindje.. Dus ben de laatste tijd behoorlijk aan huis gebonden geweest en alleen weggegaan als het echt moest.

Maargoed, nu dus gister voor het eerst gefietst en hij vindt het leuk! Hij zit lekker om zich heen te kijken, wel met een grote frons, maar hij is happy en alert en gebiologeerd door alles wat hij ziet. De fiets is dus voor ons vervoersmiddel nr. 1 voorlopig, heb geen rijbewijs.

Maar nou vraag ik mij af, wat trekken jullie je kleine kindjes aan op de fiets met welk weer? Wanneer moet ik echt niet gaan fietsen met hem(qua weersomstandigheden)? Kijk bij sneeuw en gladheid snap ik maar verder? Regen kan wel/niet?

Zal even een fototje bijvoegen, even mijn blijdschap delen over mijn nieuw verworven vrijheid! Kijk nou, poepie!!! Zo heeft hij de hele weg gekeken, en als ik hem een kusje gaf begon hij keihard te lachen, dit doet hij nooit in de kinderwagen! Zoo leuk!!!

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Niemand??
    Ben toch wel benieuwd wat iedereen zijn kleintje aantrekt? Ben vast niet de enige die geen auto voor de deur heeft dus zijn hier toch vast wel fietsers?? :(

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Lijkt mij prima wat hij aan heeft!
    Hier op dit moment ook de winterjas, een muts en daarover nog de muts van de jas. De jas sluit hier erg hoog, dus meestal geen sjaal of zo...
    Ziet er gezellig uit zo op de fiets!
    Onze dochter vindt het ook helemaal geweldig voor in het stoeltje en daar probeer ik haar ook zo lang in te houden (voorop!).
    BTW mooie fiets :)

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hihi DANK! Doe jij nog een maillot/legging onder haar broekje??

Wij hebben normaal altijd katoenen broekjes, had nog een tas met kleertjes van s-zus daar zaten wat spijkerbroekjes in. Heb die maar aangedaan met een maillot eronder, is dat goed zo?

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat ligt er inderdaad aan hoe dik (of dun) het broekje is...
    Een spijkerbroek vind ik meestal wel dik genoeg, maar hier natuurlijk ook vaker leggings met rokjes en zo. Dan zit er sowieso een maillot onder!
    In de winter (als het écht koud is, met vorst en sneeuw etc) dan doe ik wel overal een maillot onder hoor!

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ah oke, dus die kan ik weglaten:D Ga het zo proberen! Dankjewel!!

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben afgelopen zaterdag nog 17km gefietst met onze dochter... Dik aankleden hebben wij nooit gedaan (niet in de wagen,maxicosi,fiets)
    Ze zit op de fiets achter het windscherm heeft een heerlijk warm hoofdje en koele wangen.
    Handschoenen doen we ook niet aan :) alleen een sjaaltje maar dat is meer omdat het leuk staat bij haar jas en niet omdat hij zo warm is...

Onze dochter heeft het niet koud neem aan dat het goed is. Je merkt het vanzelf wel hoor als je kleine het te koud/warm heeft.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Je kan altijd fietsen. tegen het weer kan je ze kleden. alleen met glad weer en sneeuw fiets ik niet.
    maar paar weken terug het vroor hebben we heerlijk gefietst. dikke kleertjes aan en gaan. mutsje, sjaal, handschoenen en schoentjes. draagzak mee zodat ik haar in winkels zonder karretje niet op mn arm hoeft te nemen.
    qua kleertjes gewoon even kijken wat voor broekje hij aan heeft. zoals vandaag heeft mn meisje een legging aan dus dan krijgt ze gewoon een ander broekje aan/overheen. of ik doe er een maillot onder.
    ik doe wel schoentjes of slofjes aan. achter een windschermpje zitten ze lekker beschut. ga er zelf maar eens met je hoofd bij zitten als je fiets. helemaal lekker met een zonnetje.
    met regen kan ook prima. tenminste, wat je zelf natuurlijk lekker vindt. ze hebben voor die kleintjes ook regenponcho's.
    bij het kruidvat hebben ze vanaf morgen ook een soort voetenzakken voorop de fiets. warm en wind en waterdicht.

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Zustertje aah dus jij doet gewoon aan wat ze thuis aanheeft met een jasje? Denk dat mijn kleine man het dan wel koud heeft.

Droebeltje ja precies, het is ook niet echt koud uit de wind natuurlijk. Had ik nog niet zo bij stilgestaan! Ik zag die voetenzakken maar vraag me af of dat handig is, kan ik dan niet beter gewoon zijn jasje aandoen? Manneke heeft echt een hekel aan dat soort dingen, hoe meer hij beperkt is in zijn beweging hoe harder hij protesteert.. Draagdoek is idd wel handig alleen met die dikke buik straks minder. Heb nog zo'n lodger ding waarmee je kan zijdragen(gebruikte hem eerder in de mc) die zou ik wel kunnen blijven gebruiken natuurlijk!

10. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Nog geen ervaring met fietsen met een kleintje. Maar ik vind je fietstassen zo mooi! Mag ik vragen welke dat zijn? :)

11. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hihi ja hoor! Ze zijn van de Halfords uit de kortingsbak!! Van 57 naar 25 euro, helemaal leuk!! Ik heb ze zaterdag gekocht in Apeldoorn centrum en er lagen er nog heel veel, misschien ook wel bij andere vestigingen want ik denk dat de kleuren eruit gaan.

En als ik even mag, het is ook echt een supergave en handige fietstas!! Hij heeft echt enorm veel vakjes, aan de voorkant, zeikant en in de tas zelf! Het grote vak sluit met van die knijpdingen en ook nog extra met een koordje dus niemand kan er zo wat uitpakken.

Ik heb ze wel wat extra vastgemaakt met taiwrapjes want je kan ze er anders heel makkelijk afpakken, om het wat moeilijker te maken om ze te jatten zegmaar.

Zal even goochelen voor je:p
    BASIL ROSA-DOUBLE BAG deze zijn het!

Als je ze bij jou in de buurt niet kan vinden wil ik nog wel even langs de Halfords fietsen voor je om te kijken of ze ze hier nog hebben. Dan zijn ze incl. verzendkosten 31,75(verzenden is toch 6,75 euro??) en dat is nog goedkoper dan in de meeste winkels geloof ik!

En neeeeee ik heb geen aandelen en ik werk ook niet bij de Halfords:p:p

12. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Hihi wat lief van je! Het komt me nu nog niet uit helaas anders had ik je aanbod graag aangenomen!

En bedankt voor de link!

13. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Ik heb geen tips over hoe je je kindje kan kleden (heb binnenkort zelf pas een fiets met voorzitje). Maar bedankt voor de tassen tip, ik heb hem online besteld met maar 2,95 verzendkosten. Had ze al eerder gezien, maar vond ze toen zo duur.
    Veel fietsplezier!

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wat een leuke foto"S en super dat je nu wel de deur uit kan met je kleintje!

Het ligt er een beetje aan wat het weer is wat ik mijn zoon aantrek. Op zo'n dag als vandaag vond ik het best fris en zou dus onder een spijkerbroekje indd iets van een maillot/legging aan doen. Ik heb Tycho ook weleens een thermobroekje aan gedaan. Hij heeft ook van die gevoerde broekjes zeg maar, daar trek ik hem dan van die overknee kousen onderaan (je weet wel van die ouderwetsen knie kousen. Die zijn vaak ook dikker dan gewone sokjes.

Hij heeft gauw last van koude handen dus hier heel vaak de handschoenen aan. Ook muts en sjaal behoren nog tot onze dagelijkse fietsoutfit ;)

En qua weer, ja als ik weet dat het gaat regenen en ik hoef niet per se weg dan ga ik niet fietsen. Moet ik weg en heb ik de auto niet (heb wel rijbewijs) dan ga ik met het OV en zet Tycho in de kinderwagen. En verder heb ik standaard een regencapeje in mijn fietstas zitten (hij is geloof ik 3maten te groot maar goed) Als ik dan onverhoopt toch in een bui kom, kan ik hem in ieder geval droog houden.

Met extreme gladheid zou ik niet zo snel gaan fietsen, tenzij het echt echt niet anders kan. En voor de rest ja is het aankijken. Vaak zijn de fietspaden niet gestrooid maar kun je beter op de weg gaan fietsen.

Hahah heeeel verhaal maar ik hoop dat je zo wat geholpen bent ;) xx

Deel Deze Pagina