Het voelt heel zwaar en alsof er een druk op mijn schede en vagina rust. Als ik voor een grote boodschap (haha wat klinkt dat dom) moet, dan voelt het net alsof het allemaal heel zwaar is en alsof ik er elk moment een kind uit kan drukken ofzo. Haha, dit heb ik al een paar weken. Had ik in het begin van de zwangerschap ook. Ik ben er nog steeds niet achter wat het nou is...iemand enig idee?
kan dat niet iets van verzakte baarmoeder zijn? weet het niet hoor, maar hoorde pas zoiets van iemand die dat had liefs
Doordat je bekkenbodem spieren wat slapper worden krijg je dat zware gevoel. Na je bevalling is het een tijdje nog erger. Als je je bekkenbodemspieren goed oefent ben je er zo weer vanaf.
Kan dat verband hebben met pijn die ik heb in mijn been en rug? Of heeft dat helemaal niks met elkaar te maken peentje?
omdat je het in het begin ook had denk ik niet aan indalen, eerder aan bekkenklachten, ook omdat je aangeeft dat je pijn in je been/rug hebt, misschien even een fysio bellen voor advies? het kan nu met deze termijn ook een combi zijn van indalen, het zwaarder worden en daardoor bekkenpijn.
Na de bevalling heb je dat ook en ik had het ook de eerste paar keren dat ik ongesteld was na de bevalling. Dat zware gevoel. Daarna is het weg geweest en nu (17 wk) is het er soms weer (weer zwanger, dus ik denk dat het deels ook iets met hormonen te maken heeft...).
bij mij komt het doordat alles dik is daaronder en sinds een paar maanden heb ik een giga spatader op de rechterschaamlip. heel onprettig allemaal maarja ik denk maar zo het duurt hooguit 9 maanden en dan wordt de druk in ieder geval minder. ( en hopelijk de opgezwollen aders ook ) ze lopen namelijk door mijn hele been op verschillende plaatsen nu naar mijn enkel.
Het is heel vreemd maar voor mijn gevoel kan ik het ook terug drukken. Dan is de druk er ineens af....misschien mijn kindje..?
Is het geen verzakking ofzo? Ik weet het niet, maar als je het terug kan drukken... of is het een aambei misschien? (al zit die volgens mij een gat naar achter en niet bij je vagina toch...?!). Anders misschien toch even aankaarten bij je volgende bezoekje aan de verloskundige.
Nee, geen aambei. Die vind je inderdaad een gat verder hehehehe...Het is ook vooral vooraan mijn schede zeg maar. Nu heb ik er al 2 dagen geen last meer van. Heel apart allemaal hoor
Je moet je bekkenbodemspier oefenen. Alsof je een scheet inhoudt (sorry dames) Ik heb er nog best lang last van gehad na de bevalling, vooral tijdens het lopen had ik het gevoel dat er een baksteen in lag, of dat me vagina eruit zou vallen. (nogmaals sorry). Na verloop van tijd is het over gegaan. Maar nu ik zwanger ben begint het opeens weer. Mijn verloskundige zei ook dat je bv. meer last van de litteken kan hebben als je ongesteld bent, of weer zwanger bent..... HORMONEN! Pffffff
Tsja we hebben het zwaar......soms wel heel letterlijk haha. Ik zou het aan je vk vragen als je er erg last van hebt of twijfelt. Zij weet je vast meer te vertellen.