vroege miskraam, toch nog wat vraagjes

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by xxNienkexx, Sep 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

Apr 6, 2011
    256
    0
    0
    Hoi,

Ik heb gister een erg tegenvallende echo gehad. Hier eerst mijn verhaal..
    29 augustus heb ik positief getest, het weekend daarop; op 3 september kreeg ik wat bruinverlies. Het was meer geelbruin dan oud bloed bruin zeg maar. Hier heb ik die week daarop niet zoveel last meer van gehad, maar in het weekend van 10 september begon het weer. Daarna elke dag wel wat in mijn inlegkruisje gehad. Volgens de verloskundige hoefde ik mij geen zorgen te maken, het gebeurde wel vaker. Woensdag 14 september kwam mvm...toen heb ik nog een zgn knaltest gehad.
    Dit weekend (ja, het gebeurd steeds in een weekend...) heb ik ineens behoorlijk wat donkerbruin bloed verloren op zaterdag, maar dat was daarna meteen weer voorbij. Zondag precies hetzelfde verhaal, maar toen had ik bij het afvegen ook ineens helderrood bloed met een klein stolseltje erbij. Ook hierna heb ik geen rood bloed meer gezien alleen nog donkerbruin bij het afvegen (niks meer in mijn inlegkruisje).
    Gisteravond mocht ik komen voor een inwendige echo.
    De verloskundige bleef maar zoeken en zoeken en zoeken, ze kwam erachter dat mijn baarmoedermond erg naar voren lag en mijn baarmoeder juist erg ver naar achter. Ze kon het gewoon niet goed vinden. Een andere verloskundige die wist wel wat te vinden, maar er zat geen vruchtje, in elk geval niks wat op een zwangerschap van 7 weken leek. Zij dachten dat het al heel vroeg is misgegaan en dat mijn lichaam het beetje bij beetje met wat bruinigheid afstoot.
    Ik heb toch nog wel wat vragen, waar ik gister zo niet op kwam...

Moet ik ervan uit gaan dat het heftige bloed nog los komt, of hadden ze dat dan wel moeten zien?
    Kan het kwaad voor een volgende zwangerschap dat mijn baarmoeder blijkbaar zo ver naar achter ligt..kan dit een oorzaak zijn geweest van de miskraam?
    Ik moest nu gewoon wachten op mijn 'normale' menstruatie, maar hoe lang kan dit nog duren?

sorry voor mijn lange verhaal. Bedankt voor het lezen alvast!

groetjes,
    Nienke

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

naar voor je.
    Als het al heel vroeg is misgegaan hoef je niet eens heel veel bloed te gaan verliezen. Misschien dat je dan alles bij elkaar het al kwijt bent. Mara het kan ook nog komen. Wanneer weet ik niet, kan nog best een week duren.
    Hoe je baarmoeder in je buik ligt maakt niets uit voor een zwangerschap.
    Je mag meteen weer zwanger worden maar je weet inderdaad niet hoe je cyclus zal gaan verlopen nu.
    Sterkte!

Mirjam

Share This Page