Af en toe heb ik enorme eetbuien. Ik heb dan ineens zin in bijvoorbeeld 2 boterhammen terwijl ik net avondeten heb gehad of zoals nu (23.00 uur) in een enorme bak vla... Herkennen jullie dit?
ja ik had daar ook last van maar ineens werd het minder, ik kon minder eten, mijn maag leek wel ineens eerder vol. baarmoeder drukt nu tegen de maag aan denk ik. wat extra boterhammen nemen als je honger hebt is echt niet erg zei mijn vk.
Ook ik eet regelmatig wat boterhammen extra.. en die bak vla kan er ook op de gekste momenten bij.. Ach, ik probeer de minst slechte dingen te kiezen, maar kan er nu echt niet tegen om trek te hebben want daar wordt ik best beroerd van Dus we doen het er maar mee
nee eigenlijk eet ik normaal moet zeggen in het begin zo ronbd 12 weken had ik wel savonds laat onwijze honger en nam dan een extra boterham voor ik te bed ging anders kon ik niet slapen van d ehinger. Maar dat ging vanzelf weer over na een tijdje heb nu zelfs veel minder trek vanwege de ruimte hihih
Ik at ook zoveel, snachts werd ik wakker omdat ik wist dat er koekjes in de kast lagen haha. Heb wel geprobeerd bij honger gezonde dingen te eten, maar dat viel niet altijd mee. Ik ben ook 17 kilo aangekomen, ben maar 34 weken zwanger geweest en kindje woog maar 3 pond, dus rara waar al die kilo's van zijn.
Die eetbuien herken ik wel ja... alleen zijn het bij mij niet echt buien, maar meer een constante gemoedstoestand . Ik kan de hele dag door wel eten! Dat doe ik overigens niet hoor, het feit dat mijn kleine dreumes alles met mij mee wil snoepen is een goede rem daarvoor Ik zorg ervoor dat mijn basismaaltijden gezond zijn en dan mag ik van mezelf best heel regelmatig wat lekkers eten. Al doe ik dat dan alleen als Lucas op bed ligt, want ik vind chocola voor hem nog niet zo'n goed plan, hihi
Ik kan niet zeggen dat ik voor 2 eet, maar ben wel verslaafd aan bruine boterhammen snoep en koek eet ik eigenlijk niet eens meer, maar boterhammen, beschuit en ontbijkkoek des te meer. Ach ja, het is gezond he
Voor 2 eten niet echt, maar misschien ook mede omdat ik een maagbandje heb en voor 2 eten zowiezo niet gaat Maar heb ook niet echt behoefte om te eten, het is meer een soort van oke het is dat ik moet eten nu..kan ook makkenlijk heel de dag niet eten.
O ik moet meteen denken aan de opmerking van mijn nicht, ik verwacht een tweeling, ze vroeg of ik nu 6000 cal op een dag mocht eten haha Nee normaalgesproken mag je 2300 en bij een tweeling 2800 cal op een dag. Bij de eerste ben ik helemaal los gegaan, en die kilos kreeg ik er heel moeilijk weer af. (Ik was meer dan 20 kilo aangekomen bij een zwangerschap van bijna 28 weken, maar dit had ook met vochtophoping door medicatie te maken, en met volledige bedrust. Ik zie net dat dit precies het termijn is van Gravid vandaag) Toen ik zwanger raakte van deze tweeling woog ik nog 5 kilo (ik woog 70) zwaarder dan voordat ik met de pil stopte voor de eerste. maar ik herken ontzettend het gevoel te willen/ moeten eten. Ik loop nu bij de gyn en gisteren toevallig nog over gehad. Hij zei: je moet vooral erop letten dat je niet snoep gaat zitten eten, of veel suiker, daar wordt je dik van. Maar boterhammen (zonder zoet beleg), vla (yoghurt is beter), fruit, zit allemaal vol met gezonde voedingsstoffen en dat geeft allemaal niets (indien met mate dan he?). Het is juist goed om voortdurend iets te eten. Ik eet zelf nu tijdens de maaltijden minder, en dan heb ik later ook nog honger. dan eet ik een paar walnoten, een appel en soms nog een broodje. En dat werkt want ik ben nu in totaal 4 kilo aangekomen. Maar voor 2 eten doe ik dus echt nooit meer.
Ik kan ook de hele dag door eten, vind het best vervelend maar als ik dan niet eet voel ik me slechter. Dus ik moet dan echt iets eten. En soms is dan net iets ongezonds in de buurt. Maar ik probeer het wel te beperken.
Ik herken het ook, bij mijn dochter ben ik 30 kilo aangekomen, dus probeer er nu wel veel meer op te letten.. Maar soms is het moeilijk!! Haha..
Hier ook herkenbaar! Van de gewone maaltijden eet ik niet voor 2, soms 1 boterham extra als lunch. Wel heb ik veeeeeel meer snoepzin! En ik probeer het binnen de perken te houden, maar vaak geef ik daar toch wel aan toe. Voor de zwangerschap snoepte ik ook al redelijk veel, en kwam daar niet van aan, maar nu blijven er toch wel wat pondjes kleven heb ik gemerkt. Ben nu 10 kg aangekomen, ik hoop dat ik me de resterende 9 weken een beetje kan inhouden...
Ik was in het begin juist misselijk! Ook afgevallen en nu normale trek! Neem nu wel afentoe een koekje extra
Ik was niet echt een boterham eter maar ik eet er de laatste 10weken makkelijk 5 a 6 op een dag. Het avondeten gaat er ook veel makkelijker in en ik heb voor het slapen gaan ook altijd honger, dan pak ik gewoon een bakje yoghurt of een komkommer en kan ik daarna lekker slapen
Ik moet zeker elk uur of 1,5 iets binnenkrijgen! Maakt niet uit of het appeltje, koekje of boterham is maar het MOET iets zijn anders voel ik me eigen enorm slap, draaierig en misselijk en eerder dat ik daar dan weer vanaf ben.. Snoepen doe ik niet heel veel meer dan normaal, ik heb alleen op het werk een rolletje mentos in m´n zak zitten zodat ik dus ff iets kan pakken. Wel een boterham meer en extra groenten ´s avonds.
Ik at bij beide zwangerschappen veel, eet sowieso al veel, en heb me daar geen moment druk om gemaakt. Was huge, maar was dr ook zo weer af. Ga werkelijk geen honger lijden uit angst voor een paar kilo. Als ik 'snachts honger had, ging ik naar beneden en pakte ik wat lekkers Ik heb het geluk dat ik alles kan eten, daar moet ik dan eerlijk in zijn, en maatje 36 heb...gelukje. Maar naarmate de jaren verstrijken wordt dit geluk wat minder heb ik wel eens horen zeggen (dagelijks tijdens de lunchpauze op het werk).
Off topic: Blondi jij zit op hetzelfde termijn als ik 2 jaar geleden, ik ben toen 26 juli bevallen van de 2e. Grappig om dan te lezen dat ik dus 2 jaar terug 24 weken zwanger was *zucht*, heerlijk!
@jomidi ik heb dat ook precies gehad, altijd alles kunnen eten en super dun blijven, maar na mijn 1e was dat helaas verleden tijd! haha maar hopen dat bij jou dan de kilo's er ook gewoon snel af gaan ik eet niet echt voor 2, maar ik heb juist als ik extra trek heb, zin in slechte dingen, friet en al dat soort dingen! helemaal niet gezond dus, en ook snoep kan ik haast niet laten staan! heel irritant haha maar ik probeer ook heel vaak gezonde dingetjes te eten, ik heb nu standaart een zak wortels in de koelkast liggen en die eet ik ook gerust zo leeg hahaha.
De eerste weken kon ik juist bijna niets meer eten, het leek of mijn hongergevoel bijna uitgeschakeld was. Dan vergat ik het gewoon, omdat ik normaal juist heel sterk een gevoel van trek krijg. Daarna begon het misselijk zijn en kon ik eerst helemaal niks eten, maar sinds ik medicijnen daarvoor heb gaat het juist beter als ik steeds kleine beetjes eet. Ik heb totaal geen trek, maar eet inmiddels wel de hele dag door omdat ik me dan alleen beter voel.