Zware/grote baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door EverAfter, 4 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luiwammes

Luiwammes Niet meer actief

Ik had oprecht een flinke baby.

Dit werd al vanaf de 20 wk geroepen. Uiteindelijk allemaal extra testen gehad voor suiker niks aan de hand extra groei echo's e3n met 35 wk werd ze al op 3200 gram geschat. Met 37 wk 3700 en.
    Uiteindelijk ben ik met precies 39 weken bevallen en woog ze 4970 gram.

Wbt de bevalling 6 uurtjes geduurd 15 min persen geen knip en 1 klein scheurtje maar geen hechting;)

2. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Gewicht en grootte is (als er medisch niks is) niet echt een probleem als hij/zij over het gemiddelde zit.
    Hier 2 flinke kinderen gekregen en gewoon bevallen.
    Maar bij nummer 2 had ik het wel zwaar te verduren omdat zijn hoofdomtrek eigen te groot was...

3. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Bij mij werd ze ook groot geschat, ze zou bij 40 weken zeker 4500gr zijn. Uiteindelijk met 37.5 geboren en toen bleek ze maar 2940gr te zijn. Ze zitten er dus ook wel vaak naast. Maar maak je geen zorgen, een grotere baby betekent niet automatisch een zwaardere bevalling.

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Het nadeel van groei echo's bij vermoeden van grote baby's is dat ze er vaak naast zitten. Kleine baby's zijn beter op te sporen met echo's. Ik ben me er een beetje aan in het verdiepen aangezien mijn zoontje ookn een flinkerd was (4300 gram bij 40.6) en schouderdystocie had bij de geboorte (na inleiding). Nu willen ze me groeiecho geven om te controleren en evt in tr leiden met 38 weken maar ik ben daar zelf niet zo happig op omdat inleiding ook weer risico geeft. Misschien nog wel meer dan een groot kind an sich. Lees je goed in en overleg met je vk of gyn wat de beste optie is.

5. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Hier bij 34 weken een gemiddeld gewicht geschat door groeiecho.
    Op 38 weken een gewicht geschat van 3800 gram en bij geboorte 4200 gram.
    Ik had wel veel schade en ellende dus dit keer adviseren ze een keizersnede. Maar dat heeft niet alleen te maken met het gewicht :)

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hier gister een groei echo gehad en de schattig op de verloskamers was wat overdreven gelukkig!
    Meisje zit precies tussen de lijntjes in, en is dus heel gemiddeld :).

Deel Deze Pagina