Hallo allemaal, Bijna 34 weken zwanger en heb het gevoel dat het al wat rommelt. Klein sliertje van de slijmprop verloren de afgelopen dagen, verder niks meer verloren. Veel waterige en witte afscheiding. En ik heb regelmatig pijnloze harde buiken. Wat ik ook regelmatig heb zijn een soort menstruatieachtige krampen. Deze houden een aantal seconden aan en trekken dan weer weg, om vervolgens een tijdje later weer terug te keren. Maar nooit zetten ze door dus het zijn geen echte weeen. De ene dag heb ik hier ook meer last van dan de andere. Ik heb dan geen harde buik, en het zit echt onderin mn buik. Nu zei iemand tegen mij dat voorween niet pijnlijk zijn, maar gewoon pijnloze harde buiken. Dus vroeg me af..komt er iemand deze pijnen bekend voor en zijn het wel gewoon voorween?
Hier twee heel verschillende ervaringen. Bij de eerste soortgelijke klachten gehad met als resultaat een vroeggeboorte op 34 weken. Bij de tweede net dezelfde klachten sinds 33 weken en uiteindelijk pas met 37 weken bevallen. Nu opnieuw hetzelfde verhaal maar de baby zit ook nog steeds waar hij moet zitten. Nu trouwens 36 weken. Ik zou in elk geval contact opnemen met je behandelende vk of gyn. Heb ik de eerste keer niet gedaan en was toen toch beter geweest om gewoon eens te informeren. Het kan natuurlijk gewoon indalen zijn of wat voorwerk (deed hier soms ook wel pijn ondanks het feit dat iedereen zegt dat voorwerk zo goed als pijnloos is). Maar... het kan natuurlijk even goed wel het begin zijn en dat is natuurlijk nog niet direct de bedoeling he!
Voorweeen kunnen wel degelijk flink pijnlijk zijn, heb ze zelf ook al weken namelijk. Die pijn onderin je buik herken ik wel, zijn je banden. Voel je dat ook met name in bepaalde houdingen? Het voelt bij mij een beetje als darmkrampen alleen dan heel laag, net boven en rond mn schaambeen. Een blaasontsteking kan ook zulke klachten geven dus misschien dat even laten checken?
Ik heb ook al een aantal weken voorweeën en die doen echt wel zeer hoor. Echt behoorlijke krampen, ook in rug en benen.
Ok.."fijn" dat ik niet de enige ben bij wie de voorween pijnlijk zijn. Volgens een verloskundige op het telefonisch spreekuur kunnen het ook nog indalingsweeen zijn. Of pijnlijke voorween. Echte weeen zijn het niet volgens haar, omdat er geen regelmaat inzit en de pijn niet toeneemt. Gelukkig maar, want het is nog een beetje te vroeg om te bevallen. Mocht ik er weer veel last van hebben, dan mocht ik bellen en langskomen. Maar als ik weet dat het er gewoon bijhoort dan vind ik het niet zo erg.
Voorweeen kunnen ook regelmatig zijn hoor, ik heb ze elke 2-3 min als ik last heb. Maar ze zorgen niet voor ontsluiting en dat is het enige verschil met echte weeen . Idd gewoon bellen als je twijfelt.
Ik heb ook veel last van pijnlijke voorweeën. Echt al weken. Ben benieuwd hoe echte weeën zullen voelen.
hier ook precies hetzelfde en soms helpt zelfs de warme douche niet eens, laatste loodjes idee, het hoort er dus wel bij, maar mijn advies is wel als je twijfelt of ongerust bent ALTIJD bellen.
Bij twijfel bellen hoor! Ik dacht ook pijnlijke voorweeen te hebben en zie mijn onderschrift... Ik belde bijna te laat, omdat ik tijdens mijn vorige 2 zwangerschappen ook pijnlijke voorweeen had, al weken voor de bevalling. Ik dacht dat er daarom niks aan de hand was. De vorige keren met 39.3 en 39 weken bevallen,
Hier ook flink gerommel en voorweeen die toch echt wel pijn doen. Soms lijkt het gewoon alsof het hoofdje helemaal naar beneden is het duwen. Zaterdag had ik ze zeker 1,5 uur om de 4/5 min. Maar ben nogsteeds gewoon zwanger