Na de bevalling weer met dezelfde pil starten??

Discussion in 'Anticonceptie' started by Suzanne1982, Sep 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hey meiden,

Misschien weten jullie dit. Aangezien mijn huisarts op vakantie is kan ik het hem nu even niet vragen, maar kan ik gewoon weer met mijn oude vertrouwde pil (Microgynon 30) starten? Deze slikte ik ruim een jaar geleden ook voordat ik stopte met de pil om zwanger te worden. Of moet ik toch eerst overleggen met mijn huisarts. Als ik er zo weer mee kan beginnen, op welk moment kan ik er dan weer mee beginnen? Gisteren was de laatste dag van mijn menstruatie...

Misschien heeft iemand deze vraag al eens gesteld, maar kon zo snel geen topic vinden hierover.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Suus

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Dat mag hoor! Ik ben drie weken na de bevalling weer met de pil gestart. Je moet eigenlijk wel op de eerste dag van je menstruatie beginnen, dus deze maand is de pil dan niet veilig.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Dat hangt er van af wat voor voeding je gaat geven. Microgynon kan geen kwaad voor je baby, maar bij sommige vrouwen heeft die pil een negatieve invloed op de hoeveelheid melk die je produceert.
    Ik zou even overleggen met je vk, die kan je hier ook veel over vertellen!

4. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

tijdens mijn periode van borstvoeding kreeg ik een alternatief merk, die niet schadelijk is voor de baby en geen invloed heeft op je bv.

Daarna ben ik gewoon weer met mijn oude pil begonnen. In mijn geval was dat Lovette, de lichtere versie van Microgynon 30. Vroeger slikte ik ook M30, maar toen L op de markt kwam ben ik overgestapt.

Na mijn bevalling bleek L te licht. Volgens de huisarts door een veranderde hormoonhuishouding. Ik had weer M30 nodig om niet steeds voortijds ongesteld te worden.

Misschien heb je iets aan deze ervaring.

5. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Meiden,

Bedankt voor de reacties! Ik geef geen borstvoeding, dus wat dat betreft hoef ik daar geen rekening mee te houden.

Ik wacht gewoon nog even tot mijn volgende menstruatie en dan begin ik er weer mee.

Groetjes, Suus

6. Blaak

Blaak Niet meer actief

Dat mag gewoon ja.

Ik zelf heb nog een kinderwens, en heb de pil geslikt alleen dat heeft mijn cyclus door de war gemaakt en voel me zo verschrikkelijk tijdens het ontpillen. Dus geen pil meer voor mij na de volgende bevalling! Pil is echt rotzooi... Ik denk dat ik dan een spiraaltje ga nemen das teminste geen hormoonbom .. en ben je ook meteen weer vruchtbaar als je hem eruit laat halen.

De pil heb ik slechte ervaring mee. Niks meer voor mij! ALleen als je klaar bent met kindjes.. dan raad ik je het wel aan..

7. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

Jun 16, 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Dit is eigenlijk precies de reden dat ik nu nog niet aan de pil ben. Ik ben 12 weken geleden bevallen en eigenlijk loop ik sinds die tijd te twijfelen over wat voor anticonceptie ik wil gaan gebruiken. De verloskundige heeft het over verschillende mogelijkheden gehad. Als Lotti ongeveer een jaar is willen we graag voor een tweede gaan. Een spiraaltje zie ik dan nu ook niet zo zitten. Zit dat ding er net in, kunnen ze het er bij wijze van spreken meteen weer uithalen. Die wil ik laten plaatsen als we geen kinderwens meer hebben en de pil, tja die is wel zo makkelijk, want om het nou al die tijd met condoom te doen vind ik ook niet echt een aantrekkelijk idee ;). Maar wat je zegt over dat ontpillen is ook wel weer zo. Moet ik daar tzt ook weer vanaf. Nu moet ik zeggen dat ik juni 2008 gestopt ben met de pil (na 8 jaar gebruik) en in september ben ik al zwanger geraakt, dus wat dat betreft ging dat behoorlijk vlot. Misschien dan toch maar een klein jaartje een condoom gebruiken... Ik ga er nog maar eens goed over nadenken :(.

8. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Je zou ook nog de persona kunnen overwegen, geen rotzooi in je lijf en ook nhandig als je juist weer zwanger wilt worden, aangezien je dan weet wanneer je vruchtbare dagen ongeveer zijn. Het is alleen wel even een aanschaf.

Share This Page