Hallo allemaal, In mijn 1e zwangerschap begon ik bij 6 a 7 weken zwangerschap wat misselijk te worden en last van mijn maag te krijgen na het eten van bepaalde voedingsmiddelen. Dat was voornamelijk na het eten van te vet eten. Maar ook als ik maar een paar koekjes had gehad of wat dropjes. Aangezien ik zwanger was dacht ik dat het daardoor kwam. Ik heb nooit pijn of maagzuur gehad maar als ik weer eens last had dan voelde het alsof ik heel vol zat, soort baksteen in mijn maag gevoel en dat het eten maar niet wilde zakken. Dit gevoel kon soms wel 2 a 3 dagen aanhouden. Eenmaal bevallen was het meteen over, kon alles weer eten! Na zo'n 10 maanden kwamen de klachten langzaam terug en op dit moment (zwanger van de 2e) zijn de klachten zo hevig dat ik van het minst of geringste al last krijg. Voel ik mij goed en eet ik bijvoorbeeld een te grote portie dan krijg ik al last. Een stukje chocola geeft al klachten, stuk ontbijtkoek geeft klachten, boterham met pindakaas geeft klachten. Een tosti met ham kaas en salami geeft klachten. Ondertussen eet ik vrij weinig omdat zoveel klachten geeft. Avondeten/warm eten doe ik al niet meer, ik eet een boterham en wat yoghurt en thats it. Ik word er zo wanhopig van omdat ik weet dat ik nu te weinig eet en bang ben tekort te doen voor mijn ongeboren baby. En soms voel ik me best wel zielig als mijn vriend wel chippies eet en ik verlekkerd moet toekijken Ondertussen heb ik al 2 bloedonderzoeken gehad, daar kwam niks uit. Ook een gastroscopie gehad, kwam ook niks uit en een echo van de bovenbuik. Ook zonder resultaat. Laatste optie is nog een ct scan maar toen bleek ik al zwanger te zijn en ging die dus niet door. Ben ondertussen getest op de helicobacter pylori bacterie via een bloedtest maar die was ook negatief. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn of herkent iemand dit? Ik wil er ondertussen weleens van af! Bedankt voor het lezen!
Ik kreeg tijdens eerste zwangerschap last van hele heftige pijnen. Zo erg dat zelfs ademhalen pijn deed en ik alleen plat kon liggen. Men dacht aan nierstenen of galstenen vanwege de koliek aanvallen. Allerlei echo's gehad, niks te zien. Toen ik maar als laatste redmiddel omeprazol moest proberen. Wat een hemel zeg. Ik kon weer ademen en functioneren. Bleek dat ik dusdanig erge maagzuur had dat het zorgde voor helse pijnen. Wist ik veel dat dat ook veroorzaakt kon worden door maagzuur. Ik ben ook maar 158 cm en heel tenger dus mijn romp bestaat al gauw uit gewoon baby. Ik heb nu standaard omeprazol in huis.
Wat vervelend zeg! Idd, heb je omeprazol al geprobeerd? Ik heb deze zwschap ook fikse maagklachten en omeprazol helpt hier erg goed!
Klinkt voor mij als galaanvallen. Heel erg herkenbaar. Het gevoel van een baksteen in de maag een band om je buik die ze steeds strakker aantrekken. Boeren laten ook?
Ik herken het als "zwangerschapsreflux"! Ik maak het nu voor de 4de keer mee Zo vervelend, maar is na de bevalling direct bij mij weg gelukkig. TIjdens de zwangerschap helpt alleen Omeprazol een beetje. Mijn klachten: drukkend gevoel op de borst, hele dag vol gevoel (alsof je eten continu achter in je keel zit), veel boeren laten, vieze smaak in de mond, droge mond. Toen ik bij de eerste zwangerschap er nog niet bekend mee was, heb ik een onderzoek gehad bij de KNO-arts. Ik had toen ook steeds het gevoel dat er iets achter in mijn keel zat (en werd daar zo ontzettend misselijk van). KNO-arts gaf aan dat het puur hormonaal is, dat je maagklepje niet goed sluit door het verweken van je lichaam. Kun je niks tegen doen, behalve de productie van het maagzuur verminderen (Omeprazol) en/of voor het eten een beschermend laagje aanbrengen op je slokdarm (drankje Antagel, maar dat vond ik niet fijn). Ik hoop dat je hier iets mee kunt! Sterkte!
Omeprazol heb ik idd geprobeerd, merkte eigenlijk geen verbetering... Ik ga aankomende donderdag wel weer terug naar de huisarts want ik trek het wel slecht, weinig energie, ook voor mijn zoontje. Aan galaanvallen had ik nog niet gedacht, moet zeker wel vaak boeren laten