Zware menstruatie, dan ook zware bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by Nogablokje, Jan 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Herken jij hier iets van?

1. Zware menstruatie, mijn bevalling vond ik ook zwaar

2. Zware menstruatie, mijn bevalling vond ik een makkie

3. Lichte menstruatie, mijn bevalling viel ook wel mee

4. Lichte menstruatie, mijn bevalling vond ik zwaar

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Gewoon omdat ik benieuwd ben!

Had jij altijd een lichte menstruatie, en viel je bevalling ook wel mee volgens jou? Of was het juist helemaal andersom, een zware menstruatie en ook een zware bevalling?

2. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Ik menstrueer (bijna) altijd heel licht, en maar 2/3 dagen. Ook weinig tot geen klachten door de menstruatie. Mijn eerste bevalling vond ik heel zwaar en vermoeiend met pijnbestrijding, de tweede was pijnlijker maar veel korter en minder vermoeiend, en zonder pijnbestrijding. De bevallingen waren niet met elkaar te vergelijken, en hebben ook geen verband met mijn lichte menstruatie.

3. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,087
    0
    36
    Nooit last tijdens mijn menstruaties (op die gelijk na de bevalling na dan)

4 prima bevallingen gehad. Eerste ging de boeken in als gecompliceerde en zware bevalling (mijn oordeel was anders)

Bloedverlies na de bevalling was wel altijd meer dan gemiddeld. (Behalve bij de laatste mbv medicatie)

Maar heb dan ook een hoge pijngrens

4. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Zware menstruaties hier en duren ook lang.

Een zware bevalling
    Tweede binnen drie uur vlotte bevalling
    Derde binnen drie uur en de beste en makkelijkste van de drie.

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Lijkt me niet dat daar een verband tussen zit. Ik heb zowel lichte als zware menstruaties gehad, veranderde met begin pil stoppen, stoppen pil, tussen zwangerschappen in...

Mijn bevalling tja.. voor de vervelende nasleep ging het snel en was het heftig maar goed te doen. (eerste was ks)

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wat is een zware bevalling? Ik zat meteen in een weeënstorm met rugweeën. Dat overviel me volkomen, dus wel heftig qua situatie en pijn. Maar het ging allemaal razendsnel. Binnen 1,5 uur zat ik totaal onverwacht al op 10 cm ontsluiting. De gyn ging voor de zekerheid inwendig even kijken hoe ver ik was, toen ik op de verloskamer kwam. Hij zag het koppie al door de baarmoedermond steken. Ik dacht dat hij een grapje maakte! Het was net begonnen! Dus toen had ik zoiets van: Jeetje, ik heb het ergste al achter de rug voordat ik begonnen ben! In dat opzicht was het niet zwaar, omdat het zo kort duurde. We hadden een kind voordat ik goed en wel besefte dat de bevalling begonnen was. Dus het is maar net wat je als norm neemt: de mate van pijn of de duur van de bevalling?

Ik heb altijd vrij lichte menstruaties gehad met weinig pijn. Ik denk dat het niks met elkaar te maken heeft.

7. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Ik heb een heftige menstruatie, die had ik tenminste voordat ik kinderen had. Bevallen vond ik prima te doen.

8. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Ik zou trouwens juist denken dat áls er een verband is dat juist bij een zware menstruatie de bevalling dan meevalt. Maar misschien helemaal verkeerd om gedacht van mij :D

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn eerste bevalling was verschrikkelijk 26 uur maar dit was puur omdat ik in paniek raakte dit heeft absoluut niks met zware menstruatie te maken.
    2e was een hypnobirthing en in 5 uurtjes in bad was t gepiept ;)

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    En idd wat is een zware bevalling ? Een vrouw doet het zichzelf aan met slechte voorbereiding plat op de rug bevallen e.d. Het kan zoveel makkelijker en comfortabeler.! En dan ervaart iedere vrouw pijn nog anders..

11. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,087
    0
    36

Ik ben dus wel een plat op mijn rug bevaller.
    Laat mij maar mooi liggen. Heel soms op linkerzij.
    En drie keer easy binnen 90 minuten bevallen.

12. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    plat op de rug was ook geen keuze meer, maar aan de andere kant, zou er zo weer voor kiezen. vond dat in mijn geval het fijnst. was zo gepiept.
    normaal lichte menstruatie en bevalling, tja eigenlijk goed te doen alleen mijn lichaam heeft er enorm veel moeite mee gehad om weer te herstellen (tot de dag van vandaag nog rugpijn en de eerste dagen kon ik niet eens lopen zo bagger voelde ik me, denk door de flinke bloeding na de placenta. maar vind het toch een makkelijke bevalling... tja... geen idee hoe ik het moet labelen)
    denk licht en makkelijk?

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Dat kan idd, maar veel vrouwen worden gedwongen om op hun rug te bevallen terwijl ze zich hierbij helemaal niet prettig voelen..

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,195
    35,903
    113
    Nee, dat denk ik juist ook. Ik heb heel zware menstruaties en vond de weeën dan ook best meevallen, waren uiteraard wel erger dan een mesntruatie, maar ik kreeg pas echt last van de weeën toen ik al 6 cm ontsluting had. De rest van de bevallingen was overigens traumatisch.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,195
    35,903
    113
    Klopt, ik moest 2 keer platliggen door weeën opwekkers en ctg apparaat en dat vond ik hels. Toem ik daarvoor mocht rondlopen en douchen ging het veel makkelijker/vlotter.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Wat vreselijk :(

17. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

Nov 16, 2014
    482
    0
    0
    Ik heb altijd heel zware menstruatie...
    Mijn bevalling is heel vlot gegaan, ben op 2 uur en half bevallen, inclusief persen..

18. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Ik ben ook 2 keer liggend op m'n rug bevallen, de eerste bevalling was zwaar maar dat kwam niet door mijn houding. Dat kwam door de duur, weinig tot geen sterke weeen/weeenopwekkers en een knip + vacuum. De tweede bevalling ging snel en was pijnlijker omdat ik nu wel echt goede weeen had maar geen zware bevalling.

Slechte voorbereiding vind ik op je rug bevallen niet, elke vrouw is anders en elke bevalling ook. Iedere vrouw vind dan ook een andere positie fijn. Bij de eerste mocht ik niet uit bed, maar toen ze vroegen of ik op m'n zij wilde gaan liggen ben ik snel terug op m'n rug gegaan. Wat verschrikkelijk was dat zeg! Bij de tweede mocht ik wel uit bed maar geen moment gedacht om me eigen te verplaatsen of te gaan staan. Ik vond het prima bevallen op m'n rug, ook al zei de VK dat het niet de beste houding is, voor mij was het dat dus wel!

En ik vind het nogal raar om je eigen te laten dwingen in een bepaalde positie te bevallen. Dan moet je gewoon je mond opentrekken, vind ik in ieder geval. Of er moeten bepaalde redenen zijn waarom het niet kan/mag, zoals bij mij door de pijnbestrijding. Als ze mij hadden gezegd 'je moet op deze manier bevallen' en ik zou dat niet willen dan had ik daar zeker wat van gezegd!

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Je haalt 2 dingen door elkaar er staat ook een komma tussen ;) slechte voorbereiding staat los van op je rug bevallen. En helaas worden veel vrouwen in de medische wereld op hun rug gedwongen en als onzekere moeder in spe en een partner die er geen kaas van gegeten heeft accepteer je dat maar. Met goede voorbereiding bedoel ik je verdiepen in een cursus en de bevalling. Ademhalingsoefeningen enzovoorenzovoorrrt. Begrijp me niet verkeerd sommige doen het zonder voorbereiding fantastisch maar vaak sheelt het de helft :)

20. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

May 20, 2010
    3,789
    1
    36
    Menstruatie was voor eerste zwangerschap licht, heen buikpijn en hooguit 3 dagen!

Eerste bevalling ging snel! Binnen 2,5 uur was ze er! (Begin tot eind). Ik vond de bevalling heel erg mee vallen! Al had ik wel een knip en compleet kapot van onder.

Tweede bevalling ging ook snel, 3 uur in totaal. Deze bevalling vond ik wel heftig. Pijnlijke weeen, baby niet ingedaald, de arts wilde de vacuüm gebruiken, maar heb toen alles op alles gezet! En mijn mannetje was er toen heel snel!

Beide bevallingen zonder pijnbestrijding.

Share This Page