Zware menstruatie wie heeft hier ervaring mee en hielp novasure? Welke anticonconceptie gebruiken jullie na deze behandeling? Heb oktober 2020 een miskraam gehad, december 2020 corona toen was mijn cyclus redelijk normaal, maart 2021 weer corona gehad en sindsdien was mijn hele cyclus van slag en had ik of weken bloedverlies of ik had zomaar 2 maanden nergens last van. Nu voor het eerst weer netjes 25 dagen na mijn laatste menstruatie,maar nog heftiger dan na miskraam,alleen zonder stolsels in dit geval Nu al dag 3 dat ik echt heftig bloedverlies. Moet binnen een uur mij zelf verschonen en dan toch al doorgelekt.. Vanacht ieder 2 uur verschoond dubbel maandverband en een luierbroek van mijn werk meegenomen om te proberen,om te kijken of dat werkt,zodat ik ze vandaag zelf kan halen als extra bescherming en gelukkig heeft het het ergste tegen gehouden maar nog niet afdoende. Ik weet niet meer hoe ik het doorlekken kan voorkomen, omdat ik er al alles aan gedaan heb. Morgen toch maar even de huisarts bellen als het zo heftig blijft om te kijken of ze eventueel nu al wat kunnen doen en anders wil ik toch gaan kijken voor novasure.
Ik! Heb jaren terug maagverkleining gehad, daarna werd ik ineens heel heftig ongesteld. Wat later kreeg ik ook bloedarmoede. Aanname was dat dit kwam door de heftige ongesteldheid. Daarom novasure behandeling laten doen. Sindsdien bijna niet meer ongesteld, soms een dagje heel klein beetje bloedverlies, soms helemaal niet. Alleen wel last van flinke hoofdpijn op de dag dat ik normaal ongesteld zou worden, had ik voorheen voor mijn gevoel minder... als anticonceptie gebruiken we condooms. Niet ideaal, maar we vinden de alternatieven ook niets... Maar: geen seconde spijt van de ingreep...
Ik heb altijd een hele zware menstruatie gehad. Ik had altijd bloedarmoede, maar dat was zo gewoon geworden, dat ik het niet meer merkte. Tot ik bloed wilde geven en dat niet mocht want mijn HB was 5.7. Of ik dat niet merkte. Ehm, nee. Maar ik was er toen wel in een keer klaar mee. Ik heb novasure overwogen, maar durfde het niet aan. Ik heb nu het mirenaspiraaltje en dat is voor mij een zegen. Ik heb amper nog bloedverlies, energie voor tien. Ik heb weer kleur. Ik moest ook altijd de wekker zetten 's nachts, anders dreef ik mijn bed uit. Overdag ook altijd dubbele bescherming, en tampons en mega maandverband. En dan nog elk uur, anderhalf naar de wc. Omdat het er anders door ging. Enig nadeel is wel dat ik nog steeds af en toe dagen heb dat ik ontzettend giftig kan reageren op alles en iedereen. Maar dat neem ik maar voor lief.
Kijk voor je een afspraak maakt eens op https://www.hevigbloedverlies.nl/hevig-bloedverlies Hier vind je veel mogelijke oplossingen en oorzaken, dit helpt in je gesprek bij de huisarts. Dit is een website opgesteld door zorgprofessionals. Elk uur verschonen is namelijk niet normaal! Sterkte!
Ik heb 3 maanden geleden een novasurebehandeling gehad, maar ik ben er absoluut (nog) niet blij mee. Ja, ik heb minder bloedverlies als ik ongesteld ben, maar ik heb er doorbraakbloedingen en een langere ongesteldheid voor terug gekregen. Was voorheen 3 dagen per maand uitgeschakeld door hevig bloedverlies, nu ben ik per cyclus zo'n 7 dagen vrij van maandverband of tampons. Als ik dit van te voren geweten had, had ik het niet laten doen. Liever 3 dagen per maand helemaal uitgeschakeld dan er bijna iedere dag (een beetje) mee bezig In de meeste gevallen helpt een novasure trouwens wel goed en is het zeker het overwegen en bespreken waard.