Bijna bevallen? Maak jezelf niet bang!

Discussion in 'De bevalling' started by Helena1, Mar 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Helena1

Helena1 Lid

Mar 26, 2008
    50
    0
    0
    leidster kinderdagopvang
    Hoogvliet
    Dag mooie zwangere vrouwen!

Ik ben gisteren 7 weken geleden bevallen van mijn engeltje Djordy.
    Als je erg bang bent voor de bevalling (wat ik was) Moet je echt proberen je er van af te zetten. Ik kon het ook niet wat vrouwen ook tegen mij zeiden die al van meerdere kinderen waren bevallen. Maar wat nou het vervelendste is je hoor meer rot verhalen dan fijne.
    Mijn bevalling duurde 3 uur en 20 min. De weeen zijn niet prettig maar dit kan voor iedereen anders zijn . Op het moment van bevallen ben je niet bang heb je niet eens tijd voor en je kan het aan. Vooral als je trap gewijs je weeen in gaat. Dat ging ik dan jammer genoeg niet kwam in een weeenstorm maar goed was ook snel klaar.
    Een knip heb ik gehad daar maakte mijn vriendin me zo bang voor. Ik heb er niks van gevoeld. Pomp op het hoofdje van mijn zoon. Je voelt iets wat druk maar als je goede persweeen heb voel je dat ook bijna niet. Het persen was voor mij zo'n opluchting. Terwijl iedereen me er bang voor maakte dat je een ongelovelijk branderig gevoel zou hebben. Nou niks. En ook kon ik niet geloven dat als je kindje op je buik ligt dat je geen pijn meer heb en nee dat had ik ook niet. Heb ook niet gevoeld dat mijn placenta eruit kwam. Alleen voelde ik wel een heel licht klein prikje voor mijn hechtingen. Maar ik ben gefilmd na de bevalling en had mijn schoonzusje aan de telefoon en je hoort mij zeggen HEEl spontaan of dat het niks is. Rustig aan moet nog ff gehecht worden. zie je zo DOEIIIIIIIIIIIIIIIIII . Ik kan niet wachten op de volgende zwangerschap en bevalling. Vooral als je daarna ziet wat je hebt gemaakt samen met je lieve man/ vriend.
    Hoop dat ik jullie zo een beetje heb geholpen. Want ik scheet alle kleuren van de regenboog als ik alleen al aan een bevalling dacht.
    dikke knuffels

2. tearke

tearke Fanatiek lid

Apr 7, 2007
    3,448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    awel da doet me nu eens deugd om je verhaal te lezen.heb vandaag zo een alleskleurenschijtendedag haha.heb echt schrik voor alles wat moet komen.maar ben al wat kalmer nu ik dit lees.
    had je een epidurale of zonder?

groetjes!

3. Helena1

Helena1 Lid

Mar 26, 2008
    50
    0
    0
    leidster kinderdagopvang
    Hoogvliet
    Nou om 19.40 ging de vk hier dus weg met je bent nog helemaal niet bezig. Om 19.45 begonnen dus direct de weeen. Ik maakte zelfs nog grapjes tussen door in het eerste 1,5 uur. in het ziekhuis besloot de geneacoloog wel wat tegen de pijn te geven om 22.35 omdat ik nog maar 4 cm ontsluiting had. Ik kreeg een injectie in mijn been. Geen morfine maar een soort van roes. deze kreeg ik pas rond 22.55 zo iets en om 23.00 riep ik al dat ik moest persen en dat ik al 2 x had geperst. Dus ik heb niks aan die injectie gehad. Ja snachts wel haha leek wel stonend. ;)
    Maar op het moment zelf kan je het aan. En ik heb ook echt met mijn vriend gepraat van wil ik niet dat je aan me komt je weet waarom. Nou gelukkig want ik wou niks alleen een koud washandje dat was zalig. lag helemaal naakt dat maakt je ook niks meer uit.

4. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik vond het ook meevallen. Tuurlijk zijn de weeen pijnlijk, maar al met al is het goed op te vangen. Mijn bevalling duurde ook maar een uurtje of 6. Waarvan 2 uurtjes heftige weeen. Ook het persen vond ik een opluchting. Heerlijk gewoon!

5. P73

P73 Actief lid

Nov 7, 2007
    286
    0
    0
    Helena1, ik ben het met je eens hoor!
    Ook ik zag ontzettend op tegen de bevalling. Ik was zo bang, al jaaaren voordat ik uberhaupt aan kinderen/zwangerschap dacht!
    Ook ik heb de klus geklaard en zou het zo weer doen! Heb wel van tevoren een paar goede gesprekken met de vk/gyn. gehad zodat ze op de hoogte was van mijn angst.

Daarnaast helpt het ook niet mee dat je omgeving het klaarblijkelijk interessant vindt allerlei 'horror' verhalen te vertellen.....De een is nog verder ingeknipt dan de ander......De ander heeft zooooveeeel hechtingen dat die tot ergens halverwege de rug komen (mocht je de boodschapper hiervan geloven).....
    Ook de duur van de bevalling neem ik vaak met een korreltje zout; als je sommige moet geloven hebben ze daaagen liggen kreunen en/of persen.....Maar wanneer begin je met tellen? Als ik bij het begin begin heb ik er ook dagen overgedaan, ik had al 4 dagen (lichte) weeen, maar het zette pas dag 5 echt door, en ik vertel heus niet dat ik er 60 uur over heb gedaan!

6. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Op zich ben ik het wel eens Helena, want het heeft geen zin om je druk te maken, en als het zover is ben je gewoon heel sterk als vrouw en kun je veel meer aan dan je ooit gedacht zou hebben. En ja je hoort vaker de horrorbevallingen dan de positieve, deels omdat mensen op sensatie belust zijn, maar ook omdat je een moeilijke bevalling echt moet verwerken, en het erover praten het keer op keer willen vertellen helpt daarvoor!
    Ik vind het wel te ver gaan om bevallingen van andere vrouwen te gaan bagatelliseren, zoals p73 wel erg doet naar mijn mening. P73 vertel gewoon je eigen verhaal, en vel geen oordeel over andermans bevalling. Want de horrorverhalen die zijn er echt, alleen heeft het geen zin om je daar druk over te maken omdat je toch nieet weet hoe het gaat lopen!

Groetjes Evelien

7. Iris

Iris Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    2,371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Heb niets gevoeld. Totaal geen pijn gehad door de ruggeprik. Ik weet niet wat pijn is bij bevallen. Ik heb 12 uur lang niets gevoeld, ook geen persweeen. Ik lag te slapen tijdens de oplopende weeen.
    Was ook van te voren totaal niet bang. Waarom? Je bent ervoor gemaakt.

Ik doe het zo allemaal nog een keer zowel zwanger zijn als bevallen, maar mij was het dan ook errug makkelijk gemaakt.

Ik ben ingeknipt en gehecht en het herstellen daarvan vond ik het wel heel erg, vooral de inmobileit daardoor en ze hebben me ook nog eens 16 gemaakt van onderen :( , maar dan nog ...doe het zo nog een keer.

8. Helena1

Helena1 Lid

Mar 26, 2008
    50
    0
    0
    leidster kinderdagopvang
    Hoogvliet
    ik hoop dat zwangere vrouwen deze verhalen een beetje lezen. Fijn dat jullie allemaal reageren. een bijna bevallende vrouw verdiend steun van meede vrouwen die het al hebben mee gemaakt.
    Ik vond het plassen na de bevalling ook niet vervelend. Alleen de hechtingen ja die zijn niet zo fijn als je aan het herstellen bent. Maar ook daar kom je weer overheen.

vervelend iris dat jou hechtingen iets te nauw zijn. bij mij zijn ze te vroeg eruit gehaald. maar ja.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik vond mijn bevalling helemaal geweldig, daarbij nog een heel snel herstel gehad omdat ik geen scheur of knip en geen hechtingen heb gehad.
    Toen ik bij 5 cm persdrang kreeg, had ik wel even zoiets van, hoe ga ik dit volhouden? Vooral omdat je niet weet hoe lang het gaat duren en ik over de eerste 5 cm zo'n 3 uur had gedaan, dus ik dacht nog zeker wel 3 uur te moeten. Maar toen ik het bijna niet meer trok (1,5 uur later) en vroeg wanneer ik mocht persen, gingen ze voelen en mocht ik meteen meepersen! Dat was echt heerlijk, heb er geen pijn van gehad, zelfs niet toen het hoofdje stond. Zelfs de persweeen wegzuchten vond ik goed te doen, omdat ik wist waarvoor ik het deed.
    Als ik iets moet noemen wat ik echt vervelend vond, is het de onzekerheid hoe lang het gaat duren en de prik om de placenta los te krijgen en de placenta eruit persen. Denk je klaar te zijn, krijg je verdorie nog een gemene prik in je been en moet je met kind op je borst nog even persen, terwijl waar je het voor gedaan hebt al in je armen ligt ;).

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik ben trouwens thuis bevallen zonder verdoving, maar wel oververmoeid begonnen. Tussen de ontsluitings- en zelfs persweeen door viel ik regelmatig in slaap :D. Tijdens de ontsluiting stond ik hangend aan mijn vriend (hij heeft het ook heel zwaar gehad ;)), die mij telkens probeerde wakker te houden, alsof je niet wakker zou worden van de pijn :D.
    Uiteindelijk was ik na de bevalling uitgeruster dan daarvoor, er was een enorme last van me afgevallen en ik was helemaal hyper dat Eva er was!

11. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Hier dus iemand die tegen de bevalling opziet.Nou ja niet echt tegen opzien meer het gevoel van hoe wat waar help !
    Jullie denken vast komt het aan net 15 wk zwanger maar toch..
    Ik ben een mega schijterd als het om spuiten gaat.Dus ik was al blij dat ik geen spuiten krijg voor rhesusfactor, wel moeten ze voor mij bloed bestellen voor als ik moet bevallen en ik evt te veel bloed verlies (heb een zeldzame bloedsoort/groep)
    Maar ook om het evt in knippen of scheuren.Dat doet toch pijnn...? Maar als ik dan weer denk aan het feit dat je er zo iets mooi's voor terug krijgt kan het voor mij niet snel genoeg gaan !

Wel mooi om jullie ervaring zo te lezen..Werkt toch ook mee
    :D

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Miracle08, die spuit voor de placenta krijgt iedereen volgens mij. Maar.... hij zat erin voor ik het door kon hebben. Heel gemeen ;).

13. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    geloof me de tijd gaat echt super snel! gewoon van wee naar wee kijken.. dan kom je al een heel eind!

14. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    die spuit van de placenta wist ik niet eens iets vanaf haha..Weet ik het nu.

15. valhalla

valhalla Niet meer actief

Opbeurtopic :thumup:

Goed om te lezen dit :D

16. kitana

kitana Actief lid

Dec 12, 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

mijn eerste bevalling, een meisje, heb ik 82 uur met weeen gezeten. de bevalling zelf duurde 26 minuten ik voelde wel een branderig gevoel en ik heb de knip wel gevoeld.

bij mijn zoon was ik veel meer relaxed. ik heb 4,5uur met weeen gezeten en ik heb maar tien minuten moeten persen. ook dat was een opluchting voor mij. ik had wel een branderig gevoel. maar dat kwam omdat ik twee keer gescheurd was, zowel bij mijn dochter als bij mijn zoon. en dat was dat branderig gevoel. maar je bent zo met dat persen bezig dat je het wel voelt maar er geen attentie op maakt. je staat er niet bij stil.

17. Iris

Iris Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    2,371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    dat had ik nou ook...ik zei tegen de gyn..zo en nu ga ik lekker slapen. Waarop de gyn zei..wedden dat je de hele nacht naar je ukkie gaat kijken en dat heb ik ook gedaan. Ben 3 nachten wakker geweest van verwondering en het kijken naar mn kindje.

18. joepies

joepies Bekend lid

Oct 9, 2007
    579
    0
    0
    nooit een spuit gehad hoor, ook niet voor de placenta!Is ook zeker niet altijd nodig

3 keer bevallen, nooit ingescheurd of wat dan ook

19. Helena1

Helena1 Lid

Mar 26, 2008
    50
    0
    0
    leidster kinderdagopvang
    Hoogvliet
    lieve aankomende bevallende vrouwen.
    Ik heb namelijk de prik in mijn been ook niet gevoeld en heb er twee gehad. Ook de inknipt voelde ik niks van. Toen ik over de telefoon iedereen aan het bellen was (15 min. na de bevalling) en riep tot zo. zei de gyn. meid rustig aan moet je nog hechten... en zelfs het hechten na twee kleine verdovingsprikjes voelde ik niks van! En als je aan het einde loopt van je bevalling vind je het ook echt niet meer erg om te bevallen. Ik had zo'n twee dagen voor de bevalling ïk kan niet meer" ben op en dood. hahaha
    groetjes

20. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    hoi hoi, fijn dat er dames zijn wiens bevalling mee is gevallen!

maar soms komt het idd een beetje bagetalliserend over, zelf stond ik ook open voor de bevalling en hij is mij vies tegengevallen.
    ik ga niet het hele verhaal vertellen, maar dat er nu nog geen dag voorbij gaat dat ik er niet aan denk zegt misschien wel voldoende.
    ik vind het echt super fijn als een bevalling meevalt, geweldig toch, maar dat wil niet zeggen dat de mensen met 'horrorverhalen' zich aanstellen of het allemaal wat groter en erger maken dan dat het was. want helaas zijn die verhalen vaak waar.

groetjes joyce

Share This Page