Zware migraineaanval gehad.Geen medicijnen ivm kinderwens...

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 8 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

3 weken geleden ben ik met een rotgang naar ZH gegaan omdat ik rechts niets meer voelde en niet meer kon praten...
    Na een ct-scan/longfoto/hartfilmpje/bloedprikken en allerlei onderzoekjes zijn een hersenbloeding/embolie uitgesloten, al dachten ze daar eerst wel aan.

2 weken geleden na huisarts geweest...wilde er wat voor hebben, maar omdat we nu bezig zijn zwanger te raken schreef ha liever niets voor, begrijpelijk.
    Moest afgelopen 2 weken rust houden en vandaag weer terugkomen.
    Ondanks dat ik steeds hoofdpijn houd, wederom niks voorgeschreven, durft het niet aan.

Eerst fysio en dan over 4 weken weer heen...mss dan een middeltje.

Heeft iemand nog andere tips... :(:

2. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Voor de hoofdpijn zou je toco tholin kunnen proberen. Dat spul gebruik ik ook altijd. Smeer je op je hoofd, in je nek en dan slapen..... Bij mij werkt het wel redelijk goed!

3. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik heb ook migraine, ik heb het dan niet zo erg als jij , maar moet wel vaak spugen als ik migraine heb..

ik laat eerst mannetje flink mijn hoof masseren :) ( das het enige voordeel dan) ff een paracetamol ( ook niet altijd )
    en dan smeer ik er vicks op, werk heerlijk dat verkoelt namelijk ( werkt idg wel bij mij hoor!)

wat is dat als ik vragen mag, en waar haal je dit?

en idd meer tips zijn altijd welkom, haha mijn potje met vicks raakt op! ;)

meid sterkte ermee hoor!

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik lees even mee. Ik mag namelijk ook geen medicijnen, in verband met een beklemde slagader die richting arm gaat. Enige tip die ik heb is goed blijven drinken.

5. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ja idd en veel drinken ;)

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Heb je continue hoofdpijn?
    Wisselt het wel van kant of blijft het maar op dezelfde plek zitten?

7. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    veel koffie en cola kunnen helpen, de cafeïne erin doen de hoofdpijn dalen.
    En vooral géén chocolade en kazen eten, die wekken de migraine alleen maar op!
    Verder rust, niet teveel l icht, tv en snel bewegende beelden vermijden.

8. jennie72

jennie72 Bekend lid

6 jan 2007
    899
    0
    0
    HOi dat probleem ken ik helaas maar al te goed. Je hebt tegenwoordig van die cooling pats te koop, kant en klaar die leg je op je voorhoofd. Zijn ideaal tenoemen ze verkoelen en nemen zo de hoofdpijn weg. J ekunt ze bij Etos kopen. Of een migrainenstick ook te koop bij drogist maar weet niet wat daar in zit. Succes .jennie72

9. Niet meer actief

wat is dat als ik vragen mag, en waar haal je dit?

en idd meer tips zijn altijd welkom, haha mijn potje met vicks raakt op! ;)

Ik haal dit gewoon bij het kruidvat.

tegen migraine helpt ofwel koude ofwel warmte ook een coldpack tegen je hoofd of een kruik kan allebei even proberen wat prettig is.

10. Niet meer actief

Jeetje wat vervelend meis'! Ik hoop dat je snel hoofdpijnvrij zal zijn.
    Hier nog eentje die vaak hoofdpijn heeft (en af en toe echt migraine).
    Die toco tholin is een soort pepermuntolie, heeft zelfde verkoelende en ontspannende effect als die vicks denk ik. Ik smeer mijn hoofd ook altijd flink in met pepermuntolie. Rustig liggen in donkere rustige kamer en maar hopen dat het wegtrekt :(

Pffff, ik vind hoofdpijn 1 van de meest aanwezige en lastige pijnen om te verdragen.

11. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Toco tholin haal je gewoon bij een drogisterij op. Je hebt het als zalf in een potje (voor spierpijn) en vloeibaar in een dun, lang buisje. Dit laatste gebruik ik altijd als ik hoofdpijn heb. Het werkt ongeveer hetzelfde als vicks. Ik kan in elk geval niet meer zonder, voor mij werkt het uitstekend. En het is ook nog eens te gebruiken bij verkoudheid, slechte adem, en nog meer! Een echte 'wondermiddel' dus :D

12. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Soms als ik de eerste teken merk ( vage/gek gezichtveld, vlekken in je ogen) neem ik ( hoe smeerig ik het ook vind) een suiker klontje.Door de extra suikers in je bloed verruimt de ader zich weer waardoor de druk weg valt.
    Met mijzelf heb ik afgesproken als het voorkomt binnen de 1ste dag en de meest vruchtbare dag mag ik gewoon mijn medicijnen nemen, komt het in de 2 weken nadien moet ik het maar evne " pikken" van mijn lichaam. Ga ik liggen met een koude pad en afwachten....

13. Pearly

Pearly Fanatiek lid

11 sep 2006
    1.318
    0
    0
    Zuid-Limburg
    Heey meid,

Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad!
    Ook uitvals verschijnselen--->> moeilijk praten, scheve mond, nauwelijks kunnen bewegen linker zijde!! Na allerlei onderzoeken hebben ze het maar gelegd op een zware migraine aanval!!! Later bleek dit dus NIET het geval!!! Ik kreeg vaker hoofdpijnen en voelde me steeds beroerd!!! Na enige onderzoek bleek dat mijn suikerspiegel steeds uit het niets omlaag te gaan!!! dit werdt ook opnieuw bekeken bij HA door een verlengde nuchtertest!! Hieruit bleek inderdaad dat ik steeds tegen een HYPO aanzat! Betekend suiker spiegel onder de 3!!! Later ben ik er achtergekomen dat me de Light producten(Aspartaam) de das om deden!!! Sinds ik geen light producten(cola light) meer neem heb ik tot heden nergens last van gehad( Geen hoofdpijnen meer en suikerspiegel is weer goed :whistle: !!!!
    Ik weet dus niet of je iets gebruikt van Light producten of iets anders waar aspartaam in zit? Maar de aspartaam kan heel veel doen met je lichaam! En het is ook nog eens super slecht voor je!

Liefs Pearly

14. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Ik heb clusterhoofdpijn en gebruik hiervoor tijdens clusterperiodes verapamil en imigran injecties. Ik zou het niet aan durfen dit te gebruiken tijdens de zwangerschap en dan maar helaas pindakaas de helse ritten uitzitten. Wel heb ik tot nu toe steeds de mazzel gehad dat ik tijdens zwangerschappen geen aanvallen of episodes heb gehad. Ook hoor ik vaker van vrouwen dat zij normaal gesproken veel hoofdpijn aanvallen hebben en tijdens de zwangerschappen geen alleen al daarom zou je graag zwanger zijn he zei mijn HA ;)

15. Niet meer actief

Bijna dagelijks...meestal dezelfde kant.... :(

16. Niet meer actief

Hoor om me heen nu ook verhalen dat die aanval wel eens het gevolg geweest kan zijn- als je met pil bent gestopt- dat dan het lichaam er "klaar " voor is...

Weet niet of het waar is....

Bedankt voor de tips tot nu toe... ;)

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Een migraine aanval kenmerkt zich door pijn aan 1 kant, maar duurt maximaal 3 dagen. Wat er bij mij welleens gebeurde is dat de pijn van de ene kant naar de andere kant ging. En dat door de migraine ik mijn schouders verkrampte waardoor mijn nek vastzat en ik weer spanningshoofdpijn kreeg. (Waar medicijnen tegen migraine ook niets tegen helpen).

Die fysio zou heel goed kunnen helpen om van je pijn af te komen, en probeer eens een hoofdpijn dagboekje bij (te downloaden), een huisarts zou nooit zomaar iets mogen voorschrijven, alleen al omdat er verschillende hoofdpijnen zijn en het ene medicijn helpt weer niet voor alle hoofdpijnen.

En ik kreeg door de pil veel meer migraine, ben ik achter gekomen nadat ik ben gestopt. (dus hormoonspiegel)

Succes, en ik hoop voor je dat je snel van je pijn afbent.

18. Niet meer actief

Wat bedoel je hier precies mee?

Ik heb alle soorten van hoofdpijn en alle eerder genoemde verschijnselen in dit topic! (behalve gelukkig clusterhoofdpijn, dat moet de ultieme hel zijn...)
    Ik ben in november met de pil gestopt, en de eerste twee maanden minder hoofdpijn dan normaal, maar sinds een paar weken weer minstens wekelijks, zo niet vaker last van migraine...

Ik verwonder mij dat het nu in een keer weer zo heftig terugkomt... Ik neem tot nu toe gewoon imigran als ik 't niet meer hou, ervanuit gaande dat een eventueel bevrucht eitje tot ongeveer 6 weken nog 'los' staat van de moeder...? Uiteraard zou ik het niet meer nemen als ik zou weten dat ik zwanger zou zijn...

Dus ben ik benieuwd wat je bedoelde met 'er klaar voor zijn'...?

19. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Zoiets als Daphne beschrijft heb ik ook meegemaakt,

maakte me na mijn miskraam elke maand zo druk
    of het raak zou zijn of weer niet, dat ik een migraine aanval kreeg dacht ik aangezien het zo voelde en ik moest overgeven en slecht tegen het licht kon en het maar niet overging...
    (heb vaker last gehad van migraine)
    Na 2 weken van allerlei medicatie proberen wat dus allemaal geen effect had, en echt zware medicatie (morfine achtige pijnstilers en diazapam)heb ik gevraagd aan de huisarts of hij me een verwijskaart kon geven voor de fisiotherapeut omdat ik het gevoel had dat alles in mijn hoofd verkrampt was.
    Na 4 sessie van 2x per week was de hoofdpijn snel over en de fisiotherapeut bevestigde dus dat ik inderdaad zware spanninghoofdpijn had omdat al mijn spieren in mijn hoofd, nek en schouders muurvast zaten.
    Als het aan mijn huisarts had gelegen had ik nu nog
    aan allerlei medicatie gezeten .. ik voelde me net een proefkonijn...
    Als ik het eerder had geweten had ik geen 4 weken hoeven doorlopen met die koppijn.

Dus heel goed dat je naar de fisio gaat, hoop echt dat die man je van je hoofdpijn af kan helpen....

Heel veel beterschap!

20. Niet meer actief

Mijn huisarts is dus niet zo...om allerlei medicatie uit te proberen maar eerst dus die fysio te proberen...

Ben benieuwd....kan er alleen pas de 20e terecht....

Deel Deze Pagina